SEÇİM Opel Özel Servisi

Tango_Charlie

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 May 2008
Mesajlar
101
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar,

dün bir sorunum nedeniyle ilk kez uğradığım Seçim Opel Özel Servisinde yaşadıklarımı olumlu ve olumsuz görüşlerimi sizlerle paylaşmak istiyorum.

Öncelikle sabah 10'da servise gitmeme rağmen çok kalabalıktı. Yani yaklaşık bir 5 araba vardı ve gelen oluyordu sürekli. Anlaşılan Yasin Usta kişiliğiyle, çalışma ahlakıyla ve ustalığıyla sevilen biri. Ben bu kalabalığı buna yorumluyorum.

Pazartesi sabah 10 civarında servise arabamı yanaştırdım. Yanıma hemen bir eleman (kıyafeti temiz, yani araçlara bakmayan) geldi ve hoşgeldin diyerek sorunumu sordu. Bende sorunumu söyledim. Kendiside problemimi hemen gidip servisin sahibi ve ustası olan Yasin Usta'ya iletti. [Yorum: güzel bir davranış]

Yasin Usta 2 dakika içinde arabay geldi. [Yorum: Çok hızlı geldi, tebrikler]

Aracımdaki rölanti düzensizliği ve direksiyonu çevirirken rölantinin düşmesiyle ilgili test etti, motora baktı. Sonra bilgisayarı araca bağladı. Tamam bundan sonra olmaz dedi, olanlarda normal dedi. Sanırım kalibrasyon yaptı. Hatta orada diğer Astra G'ye baktık onda da aynısı oluyordu. Biraz azaldı gibi hissettim ama geçmediği aşikardı. Araç başında yaklaşık geçirdiği zaman 2 dakikaydı. [Yorum: Bu konuyla ilgili sanırım tecrübesi fazla olmamış]

Arabadan ayrıldı ve diğer araçlarla ilgilenmeye devam etti. Neyse ben çıkmak istiyordum. Yasin Usta'ya hem periyodik bakımlarla ilgili hemde borcumu sormak için hep gözlerimle takip edip yakalamaya çalıştım. Orada abisi ve beni gelir gelmez karşılayan elemanada sorabilirdim ama ben yinede Yasin Usta'nın vereceği cevapları merak ediyordum. En az 10 dakika takipden sonra Yasin Usta'yı denk getirip sorularımı sordum. [Yorum: Servis çok kalabalık, gelen giden çok, her araçla ilgileniyor, oradan oraya koşuyor, sorunu tespit etmeye çalışıyor, tekrar aracınızın başına gelmesi çok uzun süre alabiliyor, birşey sormanız bile en az 10 dk. alabiliyor]

Ustayı yakaladığımda Astra G'lerin periyodik bakımlarının aralığını sordum. Kendisi yağ ve yağ filtresinin her 7.500 km'de bir yapıldığını, hava, polen, filtresini her 15.000 km'de değiştiğini söyledi. Yakıt filtresi ile bujiyide söylemiş olabilir, ard arda saydığı için şuan tam hatırlayamıyorum. Hemen ardından periyodik bakımlarda kullandığı parçaların orijinal mi yoksa yan sanayi mi kullandıklarını sordum. Kendiside çok nazik bir şekilde, kardeşim bunları büroya sor bende burda işimi yapayım dedi. Sonra borcumu sordum, o önemli değil dedi. [Yorum: Nazik bir şekilde de olsa, bu cümleyi dükkanına gelen bir müşterine söylememen gerekir, sen oranın sahibisin ve müşterinin her sorununu yanıtlamalısın, bu cevabı hiç yakışık bulmadım. Ancak bilgisayarı taktığı için para almamasıda güzeldi. Başkası olsa 20 TL alabilirdi belki.]

Akabinde dediği küçük büroya gittim ve parçaları sordum. Yakıt filtresini ve bujileri orijinal kullandıklarını söyledi. Diğerlerini Opel'in bile şuan servislerde kullandığı modacar markalı parçaları kullandıklarını söyledi. Fiyat istediğimde yağ, hava, polen, yağ, yakıt filtresi ve bujilerin işçilikle birlikte fiyatını 230 TL olarak verdi. Ayrıca yapılanların hepsini bilgisayar kayıtlarında tutuyorlar. Daha sonra servisten ayrıldım. [Yorum: Fiyatına birşey diyemeyeceğim çünkü daha önce Opel bakımı yaptırmadım. Ama çok abartı bir fiyat gibi gelmiyor. Bilgisayarlarda kayıt tutmaları çok güzel]

SONUÇ: Servis çok kalabalıktı. Yasin Usta'nın arabayla ilgilenme süresi çok kısa oluyor. Periyodik bakımları elemanlarına yaptırıyor. Kendisi diğer sorunlu arabalarla ilgileniyor. Periyodik bakım için gidilebilir belki ama bir sorun için ben gitmezdim.
 
Hocam, özel servislerin birçoğu aslında böyle çalışıyor. Hele de büyük ve işlek bir servisse şu durum, yani baş ustanın ya da patron ustanın gelen araçla kısa süre ilgilenip gerisini elemanlara bırakması kaçınılmaz oluyor. Ben de aracımı ilk aldığımda özel bi servisin yolunu tutmuştum. Patron geldi, baktı, test ettik falan. Ben şikayetlerimi belirttim. Yapılacakları sıraladı sonra arabanın başına ne geldi ne de ilgilendi doğru dürüst. Elemanlar ne kadar doğru düzgün çalışır orası zaten hiç kurcalanacak şey değil. Çoğu ezbere iş yapıyor zaten. İnce bi ustalık , el becerisi gerektirecek bi şey olsa çıkamazlar işin içinden.
O patron ustaların ağzından da laf almak çok zor zaten. Hele de kendi içlerinde arızanın içinden çıkamadılarsa hiç konuşmazlar. Ben bu bahsettiğim serviste 3 usta binip (bir patron usta ve iki ustabaşı) teste çıktığımızı bilirim. Sesi de yine ben çözmüştüm. (Şundan olabilir dediğimde de bana gülmüşlerdi :) )

Şimdilerde servisimi değiştirdim. Ustam, çok daha ilgili. Çözemediği şeye para almıyor. Aracın derdi sıkıntısı büyükse kesinlikle kendisi ilgileniyor bulana kadar. Diğer şikayetlerde tabi yine elemanlar işi yapıyor ama iş yapılırken her adımında ustam başına gelip izliyor süreci ve elemanın işin içinden çıkamadığı yerde devreye giriyor.
 
Doğru diyorsun hocam.

Dört dörtlük bir özel servis bulmak gerçekten çok zor. İleriki günlerde başka bir özel servise uğrayıp yine görüşlerimi yazacağım.
 
Sevgili Nuri kardeşim merhaba ben seçim opel yasin ustanın abisi mümin seçim öncelikle size bunu paylaştığınız için teşekkür ederim . Bir sıkıntınız olduğunu yazmışsınız ve bu sıkıntının geçmediğini yazmışsınız muhtemelen bu yoğunlukta dikkat edilmemiş bir şey olabilir ama biz işimizde oldukça tecrübeliyiz eğer sorununuz düzelmediyse lütfen gelin hatta telefon edin müsait bir anda gelin daha iyi ilgilenelim.

Ustayı yakaladığımda Astra G'lerin periyodik bakımlarının aralığını sordum. Kendisi yağ ve yağ filtresinin her 7.500 km'de bir yapıldığını, hava, polen, filtresini her 15.000 km'de değiştiğini söyledi. Yakıt filtresi ile bujiyide söylemiş olabilir, ard arda saydığı için şuan tam hatırlayamıyorum. Hemen ardından periyodik bakımlarda kullandığı parçaların orijinal mi yoksa yan sanayi mi kullandıklarını sordum. Kendiside çok nazik bir şekilde, kardeşim bunları büroya sor bende burda işimi yapayım dedi. Sonra borcumu sordum, o önemli değil dedi. [Yorum: Nazik bir şekilde de olsa, bu cümleyi dükkanına gelen bir müşterine söylememen gerekir, sen oranın sahibisin ve müşterinin her sorununu yanıtlamalısın, bu cevabı hiç yakışık bulmadım. Ancak bilgisayarı taktığı için para almamasıda güzeldi. Başkası olsa 20 TL alabilirdi belki.] Buradaki şikayetinizde ise Yasin usta size yol göstererek cevap vermiş ve fiyatı bizden almışsınız her ne kadar yasin usta yoğun olsada sizinle bu konuda ilgilenilmiş ve cevap verilmiş servisimizdeki her usta bir fiil yasin usta kadar sağlam iş yapar. çünkü bu bizim olmazsa olmazımız biz bu yüzdende eleman sıkıntısını belki sanayide en fazla yaşayanlardanız. bir işletmede herkesin bir işi vardır yedek parçacı tamir ustası vesaire yasin usta bütün araçların bakım fiyatlarını hatırlamayabilir size net bir fiyat verebilmek adına yönlendirmiştir. zaten fiyat verme işide yasin ustanın değildir. kalabalıklığımızla ilgili olarak bize telefon edip gelirseniz daha iyi olur . Yasin usta problemi bulur ustalarımız bunu yapar tek başına yasin ustanın veyahut başka servisin bunu yapması evet bizimde istememize rağmen mümkün olmuyor ama şuna emin olabilirsinizki biz yaptığımız her işin arkasında ve sorumluluğundayız saygılarımla
 
Ben burada bu konu hakkında değil genel olarak bir konuya değinmek isterim. Burası bir opel forum sitesi ve burada üye olan ne kadar arkadaşımız varsa hepsinde opel araçlar mevcut Edirne'den Karsa kadar...

Ve bizler burada bir çok konu hakkında paylaşımda bulunmaktayız... A firmasından Z firmasına kadar....

Aslında bu yorumlar çok değerli çünkü A firması olumlu yorumlar alıyor ise bir o kadar olumsuz yorumlar da alır ki... binlerce üyesi olan bir sitede şahsen ben firma sahibi olarak olumsuz yorumların konusu olmak istemem.

Eskiden miş.... birileri gider bir sanayi de A tamircisine iş yaptırır sorun çıkarsa başka ustaya o olmazsa başka ustaya ama ilk işi yapan ustadan kimsenin haberi olmazdı...

İşin rengi değişti A firmasının ismini googleye yazdığında eniğinden cücügüne kadar hakkında ne varsa çıkıyor...

Durum böyle olunca araç kullanıcısı da tercihini ona göre yapıyor...

Bu yüzden artık özel olsun yetkili olsun servislerin ayaklarını denk alması gerek ki ekmeklerinden olmasınlar...

Saygılar...
 
Geri
Üst