Bazı şehirlerde primlerin fahiş seviyelere çıkmasına yol açan her kentte farklı sigorta uygulaması kaldırılıyor. Bunun yerine ABDdeki riskli sürücü modeli getiriliyor. Alkollü araç kullanan, kural ihlali yapan, aşırı hız cezası alan ve ehliyetine el konulan sürücüler, diğerlerine göre 3-4 kat fazla prim ödeyecek. Emniyet, hazırladığı taslağı İçişleri Bakanlığına sundu.
Zaman gazetesinden Bayram Kayanın haberine göre; motorlu araçlar için mecburi olan trafik sigortası primlerinin kasko ücretine yaklaşması üzerine Emniyet Genel Müdürlüğü harekete geçti. Karayolları Trafik Kanununda değişiklik yapılmasını öngören 35 maddelik taslak İçişleri Bakanı İdris Naim Şahine sunuldu. Düzenlemeyle, trafik sigortasında coğrafi bölge tarifesi ortadan kaldırılıyor.
Böylece İstanbul gibi şehirlerde primlerin fahiş seviyelere çıkmasına yol açan her kentte farklı sigorta uygulaması tarihe karışıyor. Bunun yerine ABDde uygulanan riskli sürücü modeline geçiliyor. Alkollü araç kullanan, kural ihlali yapan, aşırı hız cezası alan ve ehliyetine el konulan sürücüler, diğerlerine göre 3-4 kat daha fazla sigorta primi ödeyecek. Kimin ne kadar prim ödeyeceğini ise Türkiye Sigorta Birliği belirleyecek. Birlik, ayrıca sürücüler hakkında sicil araştırması yapıp ilgili birimlere iletecek. Getirilmesi planlanan bir diğer yenilik de ilk kez ehliyet alan kişilerin aday sürücü olarak belirlenmesi. Aday sürücüler, yaklaşık bir yıl kural ihlali, aşırı hız ve alkollü araç kullanma gibi suçlardan ceza almazlarsa asil statüsüne alınacak. Aksi halde ehliyetine geçici olarak el konulacak.
Bunun yanı sıra araçlarına çakar lamba takan sürücülere 77 TL yerine 700 lira ceza kesilecek. Kırmızı ışık ihlali ve aşırı hız yapanlara da ağır cezaî müeyyideler uygulanacak. Emniyet şeridini ihlal edenler de 72 lira yerine 650 lira ceza ödeyecek.
Emniyet Genel Müdürlüğünde kurulan ekip, sürücülerin en fazla problem yaşadığı kanun maddelerini tek tek masaya yatırdı. Bu kapsamda Trafik Kanunundaki yaklaşık 35 maddenin yerine, uygulanabilir yeni maddeler eklenmesi için taslak hazırladı. Yeni düzenlemeyle zorunlu Mali Trafik Sigortasında riskli sürücü kavramı getiriliyor. ABD, İngiltere, Almanya, Hollanda ve Belçikada uygulanan bu sistem sayesinde, sicili temiz sürücülerle kural ihlali yapanlar birbirinden ayrılacak. Ceza puanı fazla olan sürücüler, zorunlu trafik sigortasını diğerlerine göre daha fazla ödeyecek. Bu kapsamda ödenecek miktarlar Türkiye Sigorta Birliği (TSB) tarafından belirlenecek. Sürücüler hakkında sicil araştırması yapacak olan birlik, elde ettiği bilgiler doğrultusunda kişilere göre sigorta belirlemesi yaparak ilgili birimlerine aktaracak.
Taslakta ayrıca sürücülerle ilgili yeni uygulamalar da yer alıyor. Bu kapsamda yeni ehliyet alan kişiler aday sürücü olarak belirlenecek. Yaklaşık bir yıl boyunca denetime tabi tutulacak sürücülerin, bu süre zarfında kural ihlali, aşırı hız ve alkollü araç kullanma gibi konuları takip altına alınacak. Şayet sürücüler bu zaman diliminde ceza almazsa adaylıkları kaldırılarak asil statüsüne dahil edilecek. Şartları yerine getiremeyenlerin ise ehliyetlerine geçici süreyle el konulacak. Bunun yanı sıra araçlarına yasa dışı çakar lamba takanlar da takip altına alınacak. Çakar lamba takan sürücülere 77 TL yerine 700 lira ceza kesilecek. Kırmızı ışık ihlali başta olmak üzere aşırı hız yapanlara da ağır cezai müeyyideler uygulanacak. Emniyet şeridini ihlal edenler de artık 72 lira yerine 650 lira ceza ödeyecek. Mevcut uygulamayla, 200 ile 500 lira arasında değişen zorunlu trafik sigortasında şehirlerin trafik durumu belirleyici oluyor. Aksi bir durum olmadıkça en pahalı poliçe İstanbul, Ankara ve İzmirde kesiliyor. Trafik yoğunluğunun az olduğu şehirlerde ise rakamlar düşük kalıyor. Türkiye Sigorta Birliğinin verilerine göre 2011 yılında 12 milyon 942 bin 474 adet trafik zorunlu mali sorumluluk sigortası poliçesi, 122 bin 671 adet de karayolu taşımacılığı zorunlu ferdi kaza sigortası poliçesi düzenlendi. Zorunlu trafik sigortası yaptırılan araçlardan toplam 2 milyar 598 milyon 251 bin lira prim alındı. Ödenen hasar tazminatı ise 1 milyar 952 milyon 364 bin lira oldu.
ŞAHİN TASLAĞI OLUMLU BULDU
Emniyet Genel Müdürlüğü bürokratları, önceki gün hazırlanan taslak metnin sunumunu İçişleri Bakanı İdris Naim Şahine yaptı. Şahine yaklaşık bir saat süreyle bilgi veren bürokratlar, uygulamanın Avrupa ve dünya standartlarını da ayrıntılı olarak anlattı. Bunun ardından Bakan, mevcut değişikliklere onay vererek ilgili diğer kurumlara gönderilmesi talimatı verdi. Hazırlanan taslak metin Adalet, Milli Eğitim, Çevre ve Şehircilik, Sağlık, Ulaştırma, Orman ve Su İşleri bakanları, Jandarma Genel Komutanlığı ile Sahil Güvenlik Komutanlığına gönderildi. Edinilen bilgilere göre, ilgili kurumlar yaklaşık bir ay boyunca hazırlanan taslak kanun maddelerini inceleyerek Emniyete dönüş yapacak. Bu maddelerde mutabakata varılmasının ardından düzenleme Başbakanlıka gönderilecek. Başbakanlıkın düzenlemeyi onaylaması halinde ise değişiklik Bakanlar Kuruluna sevk edilecek.
Zaman gazetesinden Bayram Kayanın haberine göre; motorlu araçlar için mecburi olan trafik sigortası primlerinin kasko ücretine yaklaşması üzerine Emniyet Genel Müdürlüğü harekete geçti. Karayolları Trafik Kanununda değişiklik yapılmasını öngören 35 maddelik taslak İçişleri Bakanı İdris Naim Şahine sunuldu. Düzenlemeyle, trafik sigortasında coğrafi bölge tarifesi ortadan kaldırılıyor.
Böylece İstanbul gibi şehirlerde primlerin fahiş seviyelere çıkmasına yol açan her kentte farklı sigorta uygulaması tarihe karışıyor. Bunun yerine ABDde uygulanan riskli sürücü modeline geçiliyor. Alkollü araç kullanan, kural ihlali yapan, aşırı hız cezası alan ve ehliyetine el konulan sürücüler, diğerlerine göre 3-4 kat daha fazla sigorta primi ödeyecek. Kimin ne kadar prim ödeyeceğini ise Türkiye Sigorta Birliği belirleyecek. Birlik, ayrıca sürücüler hakkında sicil araştırması yapıp ilgili birimlere iletecek. Getirilmesi planlanan bir diğer yenilik de ilk kez ehliyet alan kişilerin aday sürücü olarak belirlenmesi. Aday sürücüler, yaklaşık bir yıl kural ihlali, aşırı hız ve alkollü araç kullanma gibi suçlardan ceza almazlarsa asil statüsüne alınacak. Aksi halde ehliyetine geçici olarak el konulacak.
Bunun yanı sıra araçlarına çakar lamba takan sürücülere 77 TL yerine 700 lira ceza kesilecek. Kırmızı ışık ihlali ve aşırı hız yapanlara da ağır cezaî müeyyideler uygulanacak. Emniyet şeridini ihlal edenler de 72 lira yerine 650 lira ceza ödeyecek.
Emniyet Genel Müdürlüğünde kurulan ekip, sürücülerin en fazla problem yaşadığı kanun maddelerini tek tek masaya yatırdı. Bu kapsamda Trafik Kanunundaki yaklaşık 35 maddenin yerine, uygulanabilir yeni maddeler eklenmesi için taslak hazırladı. Yeni düzenlemeyle zorunlu Mali Trafik Sigortasında riskli sürücü kavramı getiriliyor. ABD, İngiltere, Almanya, Hollanda ve Belçikada uygulanan bu sistem sayesinde, sicili temiz sürücülerle kural ihlali yapanlar birbirinden ayrılacak. Ceza puanı fazla olan sürücüler, zorunlu trafik sigortasını diğerlerine göre daha fazla ödeyecek. Bu kapsamda ödenecek miktarlar Türkiye Sigorta Birliği (TSB) tarafından belirlenecek. Sürücüler hakkında sicil araştırması yapacak olan birlik, elde ettiği bilgiler doğrultusunda kişilere göre sigorta belirlemesi yaparak ilgili birimlerine aktaracak.
Taslakta ayrıca sürücülerle ilgili yeni uygulamalar da yer alıyor. Bu kapsamda yeni ehliyet alan kişiler aday sürücü olarak belirlenecek. Yaklaşık bir yıl boyunca denetime tabi tutulacak sürücülerin, bu süre zarfında kural ihlali, aşırı hız ve alkollü araç kullanma gibi konuları takip altına alınacak. Şayet sürücüler bu zaman diliminde ceza almazsa adaylıkları kaldırılarak asil statüsüne dahil edilecek. Şartları yerine getiremeyenlerin ise ehliyetlerine geçici süreyle el konulacak. Bunun yanı sıra araçlarına yasa dışı çakar lamba takanlar da takip altına alınacak. Çakar lamba takan sürücülere 77 TL yerine 700 lira ceza kesilecek. Kırmızı ışık ihlali başta olmak üzere aşırı hız yapanlara da ağır cezai müeyyideler uygulanacak. Emniyet şeridini ihlal edenler de artık 72 lira yerine 650 lira ceza ödeyecek. Mevcut uygulamayla, 200 ile 500 lira arasında değişen zorunlu trafik sigortasında şehirlerin trafik durumu belirleyici oluyor. Aksi bir durum olmadıkça en pahalı poliçe İstanbul, Ankara ve İzmirde kesiliyor. Trafik yoğunluğunun az olduğu şehirlerde ise rakamlar düşük kalıyor. Türkiye Sigorta Birliğinin verilerine göre 2011 yılında 12 milyon 942 bin 474 adet trafik zorunlu mali sorumluluk sigortası poliçesi, 122 bin 671 adet de karayolu taşımacılığı zorunlu ferdi kaza sigortası poliçesi düzenlendi. Zorunlu trafik sigortası yaptırılan araçlardan toplam 2 milyar 598 milyon 251 bin lira prim alındı. Ödenen hasar tazminatı ise 1 milyar 952 milyon 364 bin lira oldu.
ŞAHİN TASLAĞI OLUMLU BULDU
Emniyet Genel Müdürlüğü bürokratları, önceki gün hazırlanan taslak metnin sunumunu İçişleri Bakanı İdris Naim Şahine yaptı. Şahine yaklaşık bir saat süreyle bilgi veren bürokratlar, uygulamanın Avrupa ve dünya standartlarını da ayrıntılı olarak anlattı. Bunun ardından Bakan, mevcut değişikliklere onay vererek ilgili diğer kurumlara gönderilmesi talimatı verdi. Hazırlanan taslak metin Adalet, Milli Eğitim, Çevre ve Şehircilik, Sağlık, Ulaştırma, Orman ve Su İşleri bakanları, Jandarma Genel Komutanlığı ile Sahil Güvenlik Komutanlığına gönderildi. Edinilen bilgilere göre, ilgili kurumlar yaklaşık bir ay boyunca hazırlanan taslak kanun maddelerini inceleyerek Emniyete dönüş yapacak. Bu maddelerde mutabakata varılmasının ardından düzenleme Başbakanlıka gönderilecek. Başbakanlıkın düzenlemeyi onaylaması halinde ise değişiklik Bakanlar Kuruluna sevk edilecek.