Merhabalar Arkadaşlar,
Malum soğuk havalar tüm yurdu etkilemiş durumda ve birçok arkadaş gibi benim de malesef aracım açık otoparkta kar altında kalmak zorunda.Kar ve soğuk araca ne derece zarar veriyor o ayrı bir tartışma konusu ama,sormak istediğim şu;
Sizce bu havalarda ( şu an bulunduğum yer çerkezköy ve hava haftasonuna kadar -7 ila -10 arasında ) aracı 2 günde bir çalıştırmak mı mantıklı yoksa hiç çalıştırmamak mı? Faydalı olsun derken zararlı bir iş yapmış olmayalım? Eğer çalıştırır isek,rölantide mi tutmak lazım yoksa yüksek devirde mi? Çünkü okuduğum bir yazıda yüksek devirde yağ pompalanmasının daha fazla olduğu ve motoru daha iyi koruyacağı yazıyordu. (2000-3000 devirden felan bahsediyordu)
Araç daha yeni olduğundan Akü biteceğini sanmıyorum,muhtemelen fabrika çıkışında da bu soğukluğa dayanacak antifriz seviyesi vardır motor suyunda ancak az önce aracı çalıştırdığımda,ilk anda bir tıkırtı sesi duydum gibi,bu neden olabilir?
Teşekkürler
Malum soğuk havalar tüm yurdu etkilemiş durumda ve birçok arkadaş gibi benim de malesef aracım açık otoparkta kar altında kalmak zorunda.Kar ve soğuk araca ne derece zarar veriyor o ayrı bir tartışma konusu ama,sormak istediğim şu;
Sizce bu havalarda ( şu an bulunduğum yer çerkezköy ve hava haftasonuna kadar -7 ila -10 arasında ) aracı 2 günde bir çalıştırmak mı mantıklı yoksa hiç çalıştırmamak mı? Faydalı olsun derken zararlı bir iş yapmış olmayalım? Eğer çalıştırır isek,rölantide mi tutmak lazım yoksa yüksek devirde mi? Çünkü okuduğum bir yazıda yüksek devirde yağ pompalanmasının daha fazla olduğu ve motoru daha iyi koruyacağı yazıyordu. (2000-3000 devirden felan bahsediyordu)
Araç daha yeni olduğundan Akü biteceğini sanmıyorum,muhtemelen fabrika çıkışında da bu soğukluğa dayanacak antifriz seviyesi vardır motor suyunda ancak az önce aracı çalıştırdığımda,ilk anda bir tıkırtı sesi duydum gibi,bu neden olabilir?
Teşekkürler