Sorun Baskı-Balata mı? Servis Önerisi?

Ertugrul3

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ocak 2013
Mesajlar
5
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Merhaba,

Anlatacağım sorunu her zaman değil, haftada birkaç kez (100km'de bir diyelim) yaşadığımı belirteyim öncelikle. Birkaç servise gösterdim, baskı balata kaynaklı olma ihtimali yüksek olmakla beraber fikir birliği göremedim. Yaşadığım problemle ilgili(mümkünse) ve servis-fiyat konusunda deneyim ve tavsiyelerinizi almak isterim. Araç 2011 model, 1.3 cdti.

Problem şöyle; 120-130 gibi bir hızla ilerliyorum, gaza yükleniyorum ama araç gazı yemiyor, sanki ayağım debriyajdaymış gibi motor bağırıyor, devir 4000-5000 seviyelerine çıkıyor. Ayağımı gazdan çekip birkaç saniye sonra kademeli olarak tekrar bastığımda normale dönüyor. Aynı sorun bir gün de rampada tırmanırken (kabataş-taksim) başıma geldi, üstelik 1 dk içinde 3-4 kez. Araçta 4 kişi var, vites 3te. Arkadaşların ilk tepkisi "niye debriyaja basıyorsun" olmuştu. Servislerin yorumu şöyle:

Yetkili servis1: Aracı 1-2 metre ileri geri yaptı. Sorun baskı balata dedi. Fiyat 1000-1500 TL civarı (fazla geniş bir fiyat aralığı)
Yetkili servis2: Test sürüşü yaptık, problemi yakaladı. Baskı balata dedi. Bilya'nın da değişmesi gerekebilir, hatta volan da zarar görmüş olabilir, öyle olursa masraf 2 katına çıkar dedi. Baskı balata için verdiği fiyat: 1650 TL
Yetkili servis3: 2 kişi baktı, aracı 1-2 metre ileri-geri yaptılar. Problem göremediler, sorun baskı balata olamaz, öyle olsaydı hep problem çıkarırdı, bazen değil dediler. Bir de motor kaldırmıyor olabilir gibi bir yorumları oldu, pek mantıklı gelmedi.
Özel servis 1: Net bir şey söylemedi, baskı balata olabilir dedi. Fiyat: 1000 TL baskı balata, 250 TL işçilik. Bilya çok iyi durumda değilse onu da değiştiririz, 555 TL...
Özel servis 2: Şanzıman merkeziyle ilgili bir problem de olabilir, incelemek lazım dedi. Baskı balata fiyatı: 200-300 lira arası bir şeyler. -ya bilmiyor ya da çakma bir şeyler takacak.

Kafama takılanlar noktalar;
1. Sorun yüksek ihtimal baskı-balata, ama ufak ihtimal tutar da sorun düzelmezse verdiğim paraya yazık olacak. Benzer bir durum yaşayana denk geldim, sanırım sikayetvar.com'da.
2. Servis motoru indirdikten sonra ne derlerse o. Bilya'nın da değişmesi lazım deseler, tamam demekten başka şansım yok. Volan da değişecek dese en az 4000 TL masraf çıkacak. Üstüne 3-4 daha koyar sıfırını alırdım. Velhasıl, İstanbul'da mümkünse anadolu yakasında güvenli bir servis tavsiyeniz varsa çok makbule geçer.
3. Garantinin dolmasına 5 ay var daha, baskı-balata'yı garanti kapsamına almıyorlar evet, ama bilya ve volan dedikleri parçaların garantiden karşılanma ihtimali var mı?

Çok severek, içime sinerek aldığım bir araba. Soğumak istemiyorum, o yüzden artık sonuca bağlamam lazım bu konuyu.

Teşekkürler
 
Ynt: Sorun Baskı-Balata mı? Servis Önerisi?

֖ncelikle hayırlı olsun sonra gecmiş olsun diliyorum.. Bende aynı sorunu yasadım aracım 0 iken 4300 km de baskı balata bitti Nişantaşı tarafında rampa yukarı cıkarken araç yolda kaldı.. Hemen aracı otoparka cektim sabah oldugun anadolu yakasında maltepe de erpaş bayisi vardı aracı aldıgım yer oraya götürdüm baskı balatımın bittigini sölediler.. Sağ olsun anlayışlı davrandılar garantiden deiştiriyorlardı bende izmitte ikamet ettigim icin deiştirmedim aldım aracımı izmit ekcana getirdim bana garantiye girmez dediler 2500 lira masraf cıktı.. Bahsettiginiz bilyayı ben 1 ay bekledim almanyadan geldi izmir depolarında yokmus kavga dövüs garantiden deişti en  nihayetinde.. Bence önce deişmeden önce parça kontrolunu sağlayanız aksi halde aracı dagıtıp 1 ay lifte bekletirler benim gibi..
 
Ynt: Sorun Baskı-Balata mı? Servis Önerisi?

anlattığınıza göre sorun balata şöyleki gaza ani yüklenmede balata tutmuyor ve motor boşta devir basıp bağırıyor kademeli basınca sorun olmamasının  sebebi balatanın yüzeyinde çok az tutunma sağlayacak çıkıntı kalmış buda yavaş gaza basışlarda yeterli görevi görüyor ama bir gün yük binecek olursa tamamen balata sıyırabilir volan da zarar görür ve araç olduğu yerde kalır bence servise bırakmanız ve balatayı kontrol ettirmeniz sizin yararınıza
 
Ynt: Sorun Baskı-Balata mı? Servis Önerisi?

ulas79 link' Alıntı:
anlattığınıza göre sorun balata şöyleki gaza ani yüklenmede balata tutmuyor ve motor boşta devir basıp bağırıyor kademeli basınca sorun olmamasının  sebebi balatanın yüzeyinde çok az tutunma sağlayacak çıkıntı kalmış buda yavaş gaza basışlarda yeterli görevi görüyor ama bir gün yük binecek olursa tamamen balata sıyırabilir volan da zarar görür ve araç olduğu yerde kalır bence servise bırakmanız ve balatayı kontrol ettirmeniz sizin yararınıza

֖yle bir ihtimal varsa öncesinde soruşturmakta fayda var haklısınız.. Teşekkür ederim.
 
Ynt: Sorun Baskı-Balata mı? Servis Önerisi?

ulas79 link' Alıntı:
anlattığınıza göre sorun balata şöyleki gaza ani yüklenmede balata tutmuyor ve motor boşta devir basıp bağırıyor kademeli basınca sorun olmamasının  sebebi balatanın yüzeyinde çok az tutunma sağlayacak çıkıntı kalmış buda yavaş gaza basışlarda yeterli görevi görüyor ama bir gün yük binecek olursa tamamen balata sıyırabilir volan da zarar görür ve araç olduğu yerde kalır bence servise bırakmanız ve balatayı kontrol ettirmeniz sizin yararınıza

ևok net bir tarifleme olmuş, teşekkürler. Sabah mesajı attıktan sonra bir de bostancı oto sanayi'ye götüreyim dedim. İnternette ismine birkaç kez rastladığım Veli Usta'ya gösterdim, İstanbul'lular tanırlar. Test sürüşüne çıktık, sorunu yakaladı, baskı balata.. Ama keşke bununla kalsa, baskı balata değiştiğinde volanı da değişmelisin, yoksa arabadan randıman alamazsın dedi. Bu çok kötü oldu, çünkü baskı balatanın değerine 600-700 civarı derken volana 1500-1800 arası diyor, 250 TL de işçilik. Net fiyatı pazartesi günü verecek. Bir başka usta yine aynı yorumu yaptı, baskı-balata+volan. 3üncüye gösterdim test sürüşüne çıktık sorunu yakalayamadığı gibi bu araba daha 50bin götürür dedi:), genç bir arkadaştı, sanırım biraz deneyimsizdi..

Dönüşte arabayı kendim test edeyim dedim bir de, öyle bir nokta yakaladım ki hafif rampada dahi problem her seferinde tekrarlıyor. Hız 40 civarıyken vitesi 3e atıp aniden yüklenince bağırmaya başlıyor. şimdi sizin de anlattıklarınızla beraber her şey netleşti. Geriye tek bir soru kaldı, hangi ustaya itimat etmeli :)

1. Opel yetkili servisi: Baskı balata değişecek, bilye ve volanda sıkıntı varsa değişecek. 1500TL + ?
2. Veli usta: Baskı balata + volan değişecek. Bilye'de sıkıntı yok. ~2500 TL
3. Başka bir özel servis: Baskı balata + bilye değişecek. (֖zer sanırım sizinki bu kombinasyondu.). 1800 TL

İstanbul'da servis tavsiyesi verebilen olursa çok sevinirim veya açılmış bir başlığa da yönlendirebilirsiniz. Teşekkürler.
 
Ynt: Sorun Baskı-Balata mı? Servis Önerisi?

Öncelikle geçmiş olsun.

Benim aracım da 2011 model.İlk 5000 km içinde önce kendini rampalarda CC nin kendi kendine devreden çıkması ile gösterdi.Sonra rampa çıkarken hafif yüklenme sonrasında devir artmasına rağmen arabanın hızı değişmiyordu.Bayram gecesi dağ başında yolda kalmam ile sonuçlandı.

Benim durumumda araç henüz yeni olduğu için garantiden değil de (!) , müşteri memnuniyetinden değiştirildi.

Sizin sorununuza gelince bence aracınız henüz 2 yılı doldurmamış olduğundan garanti olayını zorlayabilirsiniz.Eskiden de arabanız vardır sanıyorum, bu araç ile hiç baskı balata sorunu yaşamadıysanız bu aracınızdaki parça hatası için bir kanıt olabilir.Sonuçta ortada bir sorun var, fakat bu sorunun kaynağını direk kullanıcıya atmak yargısız infazdır.Parçanın sorunlu olmadığını bilen var mı? Yok.

Diğer taraftan hangi parçanın değişim gerektirdiğini parçanın durumunu gördükten sonra zarar görme ya da işlevini kaybetme konusunda fikir sahibi olduktan sonra belli olur.

Bence konuyu henüz garanti süreniz dolmadızsa Opel Türkiye'ye taşıyın.Sizin aracı zorladığınızı kanıtlayamazlar ise bu konuda sizi suçlayamazlar.Ama ellerinde arabadaki parça hala var, bu parçanın kalite sorunlu olduğunu siz kanıtlayabilirsiniz.
 
Ynt: Sorun Baskı-Balata mı? Servis Önerisi?

8 tane servis gezmişsiniz yetkilisi özeli tüzeli her çeşiti var üç aşağı beş yukarı hep aynı şeyleri söylemişler daha ne servis tavsiyesi istiyorsunuz anlayamadım
 
Ynt: Sorun Baskı-Balata mı? Servis Önerisi?

grkng link' Alıntı:
8 tane servis gezmişsiniz yetkilisi özeli tüzeli her çeşiti var üç aşağı beş yukarı hep aynı şeyleri söylemişler daha ne servis tavsiyesi istiyorsunuz anlayamadım

Ben kendimi ifade edemedim sanırım, hangisinin ne dediğini maddeler halinde de verdim halbuki. Biri volanı da değişmen lazım diyor (1500 tl'lik bir parçadan bahsediyorum), diğeri volan değişmez bilyeyi değiştirmen gerek diyor. Bir başkası sadece baskı balata değiş yeterli diyor. Yani 800tl ile 4000tl arasında oynuyor. Benim için ciddi bir fark. Gerekmiyorsa fazla masrafa girmek istemem, gerekiyorsa da bedelini vermekten çekinmem, ama önce içime sinmesi lazım. Bu yüzden de öneri istiyorum. Varsa önerinizi verin yoksa da tadımızı kaçırmayalım.
 
Ynt: Sorun Baskı-Balata mı? Servis Önerisi?

Ertuğrul Bey,
Araç km si ve trafiğe çıkış tarihi hakkında bilgi verirmisiniz.
449 13 13 Tarık
 
Ynt: Sorun Baskı-Balata mı? Servis Önerisi?

Haklı olarak forumdaki tüm arkadaşlardan fikir alacak bu zaten forum ve paylaşım sitesi olmasininin gereği nerden çıktı bu şaflar anlayamadım. Kardeşim umarım sorunun kısa sürede hallolur. Telrardan geçmiş olsun.
 
Geri
Üst