Spacer - Flans (4 bijonu 5 yapma)

Astrag2005

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Eyl 2013
Mesajlar
707
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
herkese iyi forumlar 2 haftadır araştırma içindeyim fakat aradığım cevabı bir türlü bulamadım. Forumdakileride okudum ama ya sağdan soldan duyulma bilgiler yada imkansız denip geçilmiş. Aracım 4 bijon sanırım 4x100 fakat istediğim jant 5 bijonlu. Araya adaptör koyulabilir imiş fakat lastikler dışa çıkacağından sürtme yapabilir denmiş. Lastikler biraz daha dışarı çıkacağından araca daha çok yük binecekmiş fakat yol tutuşu artacakmış.4 bijon aracın tek bijonunu kesip 3 bijona 5 bijon jant takan bile varmış. Bunlar benim bulabildiğim bilgiler. Fiyat olarakta jant parasını geçer diyende oldu 300tl diyende.İstediğim jant ve lastiğin boyu 205 55 16. aparat 2cm dışarı çıkaracağını varsayarsak 225 55 16 gibi bir ölçü çıkıyor. Bu ölçülerde sürtme yapar mı? Çamurluk açtırmanın zararı var mı? birde bu lastiklerin dışarıya doğru çıkması yakıtı etkiler mi? Lütfen 4 bijon güzel jantlarda var demeyin. Merak ettiğim 4 bijon aracı sağlıklı bir biçimde 5 bijon yapabilmek. Teşekkürler
 
Çamurluk içlerinde işlem yapmayı göze alabilyosan sorun yok, sürtmeyi bir şekilde halledersin ancak flanş tornacıda yapılma rastgele alüminyum malzemeden olursa pek dayanıklı olmayabilir. Titanyum alaşımlı kaliteli flanşlar var ancak masrafa değer mi değmez mi, o riske girmeye değer mi değmez mi onu bir düşünmen lazım.
Arabayı kaç kmdir kullanıyorsunuz? Poryalar ne durumda? Porya değiştirerek en garanti sonuca varabilirsiniz aslında, forumda astra G 4 bijonu 5 bijona çevirme kiti satan bir arkadaşımız vardı. Köklü değişiklikler şart olabiliyor bu durumlarda.
 
Bende arkayı 1 cm kadar dışarı açmak istiyorum fakat hangisi corsadnin göbeğine uyar anlamadım


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
Dediğin olayı arkadaşım reno torosa yapmıştı 3 bijonu 4 yaptı. poryalar kampanalar değişmişti
 
Çamurluk içlerinde işlem yapmayı göze alabilyosan sorun yok, sürtmeyi bir şekilde halledersin ancak flanş tornacıda yapılma rastgele alüminyum malzemeden olursa pek dayanıklı olmayabilir. Titanyum alaşımlı kaliteli flanşlar var ancak masrafa değer mi değmez mi, o riske girmeye değer mi değmez mi onu bir düşünmen lazım.
Arabayı kaç kmdir kullanıyorsunuz? Poryalar ne durumda? Porya değiştirerek en garanti sonuca varabilirsiniz aslında, forumda astra G 4 bijonu 5 bijona çevirme kiti satan bir arkadaşımız vardı. Köklü değişiklikler şart olabiliyor bu durumlarda.

teşekkür ederim yanıtınız için araç sıfır km den beri bizde 43000km de hiç lastiklerle ilgili denge sorunu yaşamadık. Fakat bir jant için sanırım aracın yapısını değiştirmeye gerek yok baya önemli ve pahalı bir işlem sanırım.Birşey daha sorabilir miyim? Çamurlukları açtırmayı göze alabiliyorsanız dediniz de ne gibi bi zararı var bunun veya ne yapıyorlar arabaya?

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 14:30 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 14:29 ----------

Bende arkayı 1 cm kadar dışarı açmak istiyorum fakat hangisi corsadnin göbeğine uyar anlamadım


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi


spacer denen şeyleri lastiğin arasına takıyorlar ama önerilmediğini okudum. Lastikler dışarı çıkacağından araca binen yük artar denilmiş.

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 14:33 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 14:30 ----------

Dediğin olayı arkadaşım reno torosa yapmıştı 3 bijonu 4 yaptı. poryalar kampanalar değişmişti

sanırım kampanaları diske çevirmek gerekecek tüm masraf güzel bir jant parasını geçecek. Sanırım vazgeçtim. Herkese yanıtlarından ve yardımlarından dolayı teşekkür ederim.

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 14:37 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 14:33 ----------

Birşey daha sormak istiyorum 4x100 araca 4x108 jant takılırsa ne olur?
 
teşekkür ederim yanıtınız için araç sıfır km den beri bizde 43000km de hiç lastiklerle ilgili denge sorunu yaşamadık. Fakat bir jant için sanırım aracın yapısını değiştirmeye gerek yok baya önemli ve pahalı bir işlem sanırım.Birşey daha sorabilir miyim? Çamurlukları açtırmayı göze alabiliyorsanız dediniz de ne gibi bi zararı var bunun veya ne yapıyorlar arabaya?

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 14:30 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 14:29 ----------




spacer denen şeyleri lastiğin arasına takıyorlar ama önerilmediğini okudum. Lastikler dışarı çıkacağından araca binen yük artar denilmiş.

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 14:33 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 14:30 ----------



sanırım kampanaları diske çevirmek gerekecek tüm masraf güzel bir jant parasını geçecek. Sanırım vazgeçtim. Herkese yanıtlarından ve yardımlarından dolayı teşekkür ederim.

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 14:37 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 14:33 ----------

Birşey daha sormak istiyorum 4x100 araca 4x108 jant takılırsa ne olur?

ben sadece arka taraf için istiyorum astrah ile lastik açıklığı arkada 1 cm az o yüzden belki bir umut daha iyi yol tutar diye :)
 
ben sadece arka taraf için istiyorum astrah ile lastik açıklığı arkada 1 cm az o yüzden belki bir umut daha iyi yol tutar diye :)

daha iyi tutacağı kesin ama mantıken yük binecekse yakıtıda arttırır ama sonuçta 1cm dışarı çıkacaksa 205 lastik kullanıyosanız 215 gibi olcak ne farkeder gönlünüzde varsa yapın gitsin :D
 
daha iyi tutacağı kesin ama mantıken yük binecekse yakıtıda arttırır ama sonuçta 1cm dışarı çıkacaksa 205 lastik kullanıyosanız 215 gibi olcak ne farkeder gönlünüzde varsa yapın gitsin :D

yok bizim lastikler 195 205in dış çizgisine gelecek ben birde arkadan bakınca ön lastiklerden daha içeride görünce uyuz oluyorum eski kuş serisi aklıma geliyor :)yakıtıda 100 200 cc anca arttırır dün 300 kmde 50 yaktı klima açık kat egr ipptal artı çip var araçta bagaj dolu ve 4 kişiydik otobanda 120 bölünmüş yolda 100 yapabildim yer gök çevirmeydi:)
 
teşekkür ederim yanıtınız için araç sıfır km den beri bizde 43000km de hiç lastiklerle ilgili denge sorunu yaşamadık. Fakat bir jant için sanırım aracın yapısını değiştirmeye gerek yok baya önemli ve pahalı bir işlem sanırım.Birşey daha sorabilir miyim? Çamurlukları açtırmayı göze alabiliyorsanız dediniz de ne gibi bi zararı var bunun veya ne yapıyorlar arabaya?



Geleneksel yöntemlere göre gelin alırsın bakire çıkmazsa babasına gönderirsin kafasına sıkar ya, o misal çamurlukları 2-3cm genişletiyorlar el işçiliği ile, boyası soyulur mutlaka ve hafif macunla yüzey pürüzsüzleştirilir. Sonra astar boya vernik atılır boya cillop gibi olur ama sonuç olarak araban artık boyalı ve işlem görmüştür bu bağlamda boyalı araba almak istemez kimse. Ben bu amaçla çamurluk açtırdım diye anlatamazsın da fıtık olursun kendi kendine.
En temizi 4 bijonlu O.Z superleggera veya ultraleggera takmandır.
 
Geri
Üst