- Katılım
- 16 Şub 2010
- Mesajlar
- 10
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 39
Öncelikle selamlar
1986 Model Opel Kadett E LS (otomatik vites)aracım var. İlk arabam kendisi oldukçada memnun sayılırım fakat yaklaşık 1 haftadır garip bir sorunla cebelleşiyorum.
Herşeyi en ince ayrıntısına kadar anlatıcam ondan biraz uzun olabilir kusura bakmayın
Bundan 1 ay önce aracı parkettiğimde marş almaması sonucu elektrikçi çağırdığımda sorunun marş motorundan olduğunu söyledi. Parçayı alıp gittii ve içindeki bobinin şase yaptığını bobini ve kömürleri değiştirdiğini söyledi. Ardından parçayı getirip taktığında araç gayet çalıştı ve eve kadar gittim. (Akmerkez'den yeniköy'e kadar) Fakat eve geldiğimde araç yine çalışmadı aynı ustayı telefonla tekrar çağırdığımda marş motorunu tekrar söktü kömürlerin lehim'inin koptuğunu söyledi, ertesi gün getirdi ve bu sefer bayağı uzun süre aracı sorunsuz kullandım.
2 hafta kadar önce Rumeli kavağına gittiğimde ise araç tekrar aynı problemi yaptı akü aktarması falan hiçbirşey fayda etmedi. Çekiciyle aracı çektim ve tekrar eve getirdiğimde araç hiçbirşey yokmuş gibi çalıştı tekrar.
Kardeşim aracı kullanırken tekrar yolda kaldığında ise gelen tamirci akü'nün çok zayıf olduğunu söylemiş bende garanti olsun diye sıfır ve daha büyük kapasiteli (70 lik) bir akü alıp araca bağladım. Elektrikçi ayrıca akü'nün kendini şarj etmediğini ve aküden marş motoruna ekstra kablo çekmesi gerektiğini söyledi. Pek güvenemediğimden yaptırmadım o olayı.
Bu arada aracı pek fazla kullanmadım. Geçen hafta ise eeeh yeter moduna girip aracı ustaya götürdüm. Ve ateşlemeyle ilgili parçaların listesini alıp sıfırlamaya karar verdim. Distrübatör kapağı, Tevzi makarası, Manyeto, Bujiler (Buji kablolarını aracı aldığımda değiştirmiştim) Marş motoru yatağı, Marş motorunun içinde bulunan kömürlü parça, Ateşleme bobini parçalarını tamamen sıfır alıp ustaya teslim ettim. 3 gün önce aracı teslim almaya gittiğimde ise daha garip bir olayla karşılaştım (Bu arada usta aldığım sıfır parçalardan distrübatör içindeki manyeto'nun bozuk çıktığını onun yerine eski parçayı taktığını söyledi.) Aracı alıp test amaçlı 8-10 km yol gittiğimde aracın durup dururken elektriği kestiğini ve arabayı Stop ettirdiğini gördüm(3 kere stop etti bu yol boyunca.) sonrasında ise araç gayet marş alıyordu fakat ateşleme yapmıyordu. Bir süre bekleyince ise ateşleme yapıyordu. Ustaya arabayı devrederek birazda onunla dolaştık yanımıza malzemeleri alıp. En sonunda yeni değişen ateşleme bobini yerine eskisini taktığımızda hiç bir sorun yaşamadan aynı yolu tekrar aldık. Usta sıfır aldığım ateşleme bobini'nin arızalı olabileceğini söyledi.
Her neyse aracı aldığıman beri bugüne kadar gayet güzel kullanıyodum(Bu arada araçtaki titreme kaybolmuştu eski haline oranla ve D'de giderken durduğumda gayet sessiz ve stabildi araç) Fakat bugün 60-70 le seyrederken aracın yine 3 defa stop etmesi üzerine artık kafayı yeme noktasına geldim.
Olası ihtimaller neden olabilir bunun üzerine. Aracı değiştir diyen arkadaşlarım varda ilk göz ağrım yapamam yani
Ama yola çıkarken artık korkmaya başladım. Eski olduğunu biliyorum. Parça ararken pek sıkıntı çekmiyorum ama bu problemde can sıkıyor açıkçası.
1986 Model Opel Kadett E LS (otomatik vites)aracım var. İlk arabam kendisi oldukçada memnun sayılırım fakat yaklaşık 1 haftadır garip bir sorunla cebelleşiyorum.
Herşeyi en ince ayrıntısına kadar anlatıcam ondan biraz uzun olabilir kusura bakmayın

Bundan 1 ay önce aracı parkettiğimde marş almaması sonucu elektrikçi çağırdığımda sorunun marş motorundan olduğunu söyledi. Parçayı alıp gittii ve içindeki bobinin şase yaptığını bobini ve kömürleri değiştirdiğini söyledi. Ardından parçayı getirip taktığında araç gayet çalıştı ve eve kadar gittim. (Akmerkez'den yeniköy'e kadar) Fakat eve geldiğimde araç yine çalışmadı aynı ustayı telefonla tekrar çağırdığımda marş motorunu tekrar söktü kömürlerin lehim'inin koptuğunu söyledi, ertesi gün getirdi ve bu sefer bayağı uzun süre aracı sorunsuz kullandım.
2 hafta kadar önce Rumeli kavağına gittiğimde ise araç tekrar aynı problemi yaptı akü aktarması falan hiçbirşey fayda etmedi. Çekiciyle aracı çektim ve tekrar eve getirdiğimde araç hiçbirşey yokmuş gibi çalıştı tekrar.
Kardeşim aracı kullanırken tekrar yolda kaldığında ise gelen tamirci akü'nün çok zayıf olduğunu söylemiş bende garanti olsun diye sıfır ve daha büyük kapasiteli (70 lik) bir akü alıp araca bağladım. Elektrikçi ayrıca akü'nün kendini şarj etmediğini ve aküden marş motoruna ekstra kablo çekmesi gerektiğini söyledi. Pek güvenemediğimden yaptırmadım o olayı.
Bu arada aracı pek fazla kullanmadım. Geçen hafta ise eeeh yeter moduna girip aracı ustaya götürdüm. Ve ateşlemeyle ilgili parçaların listesini alıp sıfırlamaya karar verdim. Distrübatör kapağı, Tevzi makarası, Manyeto, Bujiler (Buji kablolarını aracı aldığımda değiştirmiştim) Marş motoru yatağı, Marş motorunun içinde bulunan kömürlü parça, Ateşleme bobini parçalarını tamamen sıfır alıp ustaya teslim ettim. 3 gün önce aracı teslim almaya gittiğimde ise daha garip bir olayla karşılaştım (Bu arada usta aldığım sıfır parçalardan distrübatör içindeki manyeto'nun bozuk çıktığını onun yerine eski parçayı taktığını söyledi.) Aracı alıp test amaçlı 8-10 km yol gittiğimde aracın durup dururken elektriği kestiğini ve arabayı Stop ettirdiğini gördüm(3 kere stop etti bu yol boyunca.) sonrasında ise araç gayet marş alıyordu fakat ateşleme yapmıyordu. Bir süre bekleyince ise ateşleme yapıyordu. Ustaya arabayı devrederek birazda onunla dolaştık yanımıza malzemeleri alıp. En sonunda yeni değişen ateşleme bobini yerine eskisini taktığımızda hiç bir sorun yaşamadan aynı yolu tekrar aldık. Usta sıfır aldığım ateşleme bobini'nin arızalı olabileceğini söyledi.
Her neyse aracı aldığıman beri bugüne kadar gayet güzel kullanıyodum(Bu arada araçtaki titreme kaybolmuştu eski haline oranla ve D'de giderken durduğumda gayet sessiz ve stabildi araç) Fakat bugün 60-70 le seyrederken aracın yine 3 defa stop etmesi üzerine artık kafayı yeme noktasına geldim.
Olası ihtimaller neden olabilir bunun üzerine. Aracı değiştir diyen arkadaşlarım varda ilk göz ağrım yapamam yani
