Şu Fakire Bir Astra

cam_specialist

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Eyl 2017
Mesajlar
8
Tepkime puanı
5
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Merhabalar,

İsmim Mustafa. İstanbulda yaşıyor ve havacılık üzerine özel sektörde bir arge şirketinde çalışıyorum. İlk iş hayatına başladığım iş yerinde tanıştığım 2011 focus ile otomobil dünyasına giriş yaptım. Sürüş keyfi inanılmaz tatlı bir araçtı ve hep hayalim focus üzerineydi. Bir çok farklı model araç kullandım ama focus'un sürüş keyfi gibisi yoktu. 2016'da Kia ceed ile tanıştım ve donanım ve motor gücü ile çok hoşuma gitti. Hatta kısmet olursa önümüzdeki sene Ceed alma niyetindeyim.

Geçtiğimiz kurban bayramında budget firmasından Astra kiraladım. Aslında istediğim manuel focustu ama astra denk geldi. Muhattap olduğum kişiden ısrarla focus istesemde mğmkün olmadı ve üstüne ''Stra yı kullanın çok memnul kalacaksınız'' demişti. ( 2016 dizel otomatik yeni kasa )

Neyse araç geldi bindik. Eskişehirden yola çıkıp Mersin'in Gülnar ilçesine doğru Konya Karaman üzerinden yola çıktık. Hız yapmayı sevmem zaten yolda bol radar olduğu için 110-120 arası seyir ettim. Araç ilk 300 km de yakıt tüketimi ile beni şaşırtmaya başladı.

IMG_3861.webp
IMG_3865.webp

Akşam saatleri köyüme vardığımda 640 km yol yapmıştım ve depoyu tekrar doldurduğumda 130 liralık mazot aldım. Bu arada şunuda eklemek gerekirki son 50 km 300 metreden 1100 metreye dar,yüksek eğimli ve aşırı virajlı yollardan tırmandım. Hız 50 nin üzerine çıkamıyordu coğrafya itibari ile. Bahsettiğim yollarda aracın performansını denemek adına biraz yüklendim. 300 N/M torkun bir zerresini hissettiriyor araç ve inanılmaz hoşuma gitti.

Bayram boyunca 0 rakımdan 1100 ve 2000 metre rakımlı coğrafyalara defalarca çıktım indim. aracı teslim ettiğimde 2500 km yol yapmıştım ve 520 tl mazot almışım. Toplam km ve çıktığım coğrafyaları göz önüne aldığımda bu kadar torklu ve yakıt durumu iyi başka bir araç bilmiyorum. Ne Ceed ne focus,ne jetta, ne golf .....

Otomatik şanzımanı sevmediğim için manuel araç alma takıntım var ama bu araç bunuda yıkıp geçti. Vites kararları okadar yerinde ki hiç bir falsosunu görmedim. İstanbula döndüğümde mutlaka fiyatlarına bir bakıcaktım. Ceed'in yanında listeme girmişti kesinlikle. Manuel tercih edildiğinde 110 beygilik motor mevcuttu ve o haliyle dynamic palet 110.000 tL civarında ki buda bana biraz çok geldi. Kasa yeni olduğu için henüz 2. elide pek yok. Olanda çok pahalı.

Özetle muanel takıntımı ve kullandığım araçlarda edindiğim tecrübelerimi yerle bir eden bir araç kullandım bayram boyunca.

Maddi gücü olan ve bu araca sahip olanlar gerçekten çok başarılı bir tercih yapmışlar.

Herkese kazasız belasız, ve yollardaki piskopatlardan uzak keyifli sürüşler diliyorum.

Not: Hala bir aracım yok :(
 
Hocam aramıza hoşgeldiniz. Bugüne kadar yeni kasa astra k hakkında okuduğum en detaylı kullanıcı yazısıydı öncelikle size teşekkür ediyorum. Astra K Opelin satış stratejilerinde fısıldayan motor adıyla lanse ettikleri son teknoloji motoru kullanıyor. Hem sessiz hem güç bir arada. Yakıt tüketimi konusunda ben her zaman fabrika verilerinin üzerine +2 eklenmesi gerektiğini savunan birisi olduğum için şu an bu tabuyuda siz yıktınız. Otomobil konusunda bu güzel değerlendirmelerinizi sürekli bizle paylaşmanızdan gerçekten memnun olurum. Astra konusunda bence sıfır almaktansa sıfır ayarında güzel bir astra k alınabilir. Ben merakla sedan versiyonunu bekliyorum. Otomobil sohbetleri yapmak ne kadar güzel :)
 
  • Beğen
Tepkiler: husooz ve erhulu
Ayrıntılı tespitleriniz çok güzel olmuş. Araçla ilgili biz de bilgilenmiş olduk. Açıkçası bendeki 136 lık dizel j kasa bu kadar ekonomik değil. Bu değerler beni de şaşırttı. Demek ki k kasadaki hafifleme de etkili olmuş.
Bir not da ceed için. Ben 2015 te aldım aracımı. Öncesinde ciddi anlamda ceed sporty wagon almayı düşünüyordum, premium paket. Araçta yok yok. Klişe olarak söylemiyorum bunu, premium donanımda, hakikaten premium araçlardaki küçük detaylar ve özellikler mevcut. Motor da güçlü ve otomatik vitesi de başarılıydı. Yalnız, en büyük handikabı, bu şanzıman motor ikilisinin yakıt tüketiminin çok fazla olmasıydı. Bu durum beni ceed almaktan vazgeçirdi. Hatta ceed forumundaki arkadaşlar bile yakıtı çok fazla, gaz pedalının altında yumurta varmış gibi nazik de kullansan, şehir içi en az 7 litre yakar dediler. Ben de mecburen vazgeçtim. 2015 yılı içinde motor ve şanzımanı elden geçirdiler, makyajlı kasalar artık o kadar yakmıyor. Ben de anlatmak istedim [emoji4]


Tapatalk kullanarak iPad Pro aracılığıyla gönderildi
 
ceed yakit sorununu ilk defa duymuyorum bir arac dizel olup nasil fazla yakabilir aklim almiyor :)
 
ceed yakit sorununu ilk defa duymuyorum bir arac dizel olup nasil fazla yakabilir aklim almiyor :)

Araç mükemmel ama işte böyle bir problemi vardı. Makyajlı kasada devam ediyor mu bilmiyorum doğrusu. Çünkü o araçta tüketim konusuna epey vurgu yapmışlardı makyajladıklarında.


Tapatalk kullanarak iPad Pro aracılığıyla gönderildi
 
Hocam aramıza hoşgeldiniz. Bugüne kadar yeni kasa astra k hakkında okuduğum en detaylı kullanıcı yazısıydı öncelikle size teşekkür ediyorum. Astra K Opelin satış stratejilerinde fısıldayan motor adıyla lanse ettikleri son teknoloji motoru kullanıyor. Hem sessiz hem güç bir arada. Yakıt tüketimi konusunda ben her zaman fabrika verilerinin üzerine +2 eklenmesi gerektiğini savunan birisi olduğum için şu an bu tabuyuda siz yıktınız. Otomobil konusunda bu güzel değerlendirmelerinizi sürekli bizle paylaşmanızdan gerçekten memnun olurum. Astra konusunda bence sıfır almaktansa sıfır ayarında güzel bir astra k alınabilir. Ben merakla sedan versiyonunu bekliyorum. Otomobil sohbetleri yapmak ne kadar güzel :)

Dışarıdan okadarda sessiz bir motor değil ama araç içinde motor sesi duyduğumu hatırlamıyorum. İçeriye aldığı yol sesi biraz fazla gibi geldi bana. Ancak bu lastik kaynaklıda olabilir. Lastikler parçanmış durumdaydı neredeyse.

Donanıma gelince, otomatiğin en boş paketiydi. Çelik jant bile yoktu ama öyle bir kapak yapmışlar ki yakından detaylı bakmadığın sürece fark edilmiyor.

Yeterli boyutta bir ekran, blutooth sistem, car play desteği ( ki bu oalyı çok beğendim. ) kaliteli bir malzemeden yapılmış, hoş tasarıma sahip direksiyon, çok sade ve tadında bir iç tasarım.
 
Son düzenleme:
Araç mükemmel ama işte böyle bir problemi vardı. Makyajlı kasada devam ediyor mu bilmiyorum doğrusu. Çünkü o araçta tüketim konusuna epey vurgu yapmışlardı makyajladıklarında.


Tapatalk kullanarak iPad Pro aracılığıyla gönderildi

2015'te DCT şanzımana geçiş yapıldığı için yakıt bir miktar daha düştü ancak, K kasa astraya kafa tutabilecek bir seviyede değil.
 
Geri
Üst