Tirger siyirmasi

Sercan29

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Ocak 2019
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Oncelikle merhaba sorunu bugun yasadim yolda giderken arac tirger kayisini siyirdi araci sag cektik baktik ve tirger siyirmis suyunuda bosaltti komple cektik araci aracta negibi problemler meydana gelmistir ustanin soyledigi motor sibob larini eymistirdiyor acmadanda bisi diyemem diyor nasil bi yol izleye bilirim
Arac opel corsa b 💯. Yil 99 model

Yorumlariniz icin simddiden tesekkurler
 
Üst kapak açılmadan bişey denemez ama minimum 1000 3000 gider

LG-F700S cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
işte ben bu yüzden trigerle devridaimi aynı kayışa bağlamalarını mantıksız buluyorum
neyse geçmiş olsun her zaman triger değişince beraberinde devridaim değişmelidir
 
işte ben bu yüzden trigerle devridaimi aynı kayışa bağlamalarını mantıksız buluyorum
neyse geçmiş olsun her zaman triger değişince beraberinde devridaim değişmelidir

Devirdaim trigere bağlı olmasa ne farkedecek?
Burda trigerin kopmasına veya sübapların eğilmesine, olası hasarlara sebep devirdaim değil ki?

Triger, piston hareketiyle beraber sübapların da vaktinde silindir içi ve dışına hareketini koordine eder. Kopunca veya sıyırınca sübaplar piston kafasıyla çarpışıp eğilir. Olaydaki sıkıntı bu.

Devirdaim su koyvermiş, çatlamış. Bu çok tali bir arıza, diğer hasar yanına önemsiz bir detay.
 
Tekrar okudum da trigeri devirdaim sıkışıp koparmış yazmamış nasıl anladınız?
Her neyse bakımsızlıktan koptuğu kesin.geç değişim,gerginin ayarı orj.parça vs.vs bir sebeple olmuş.geçmiş olsun

Sony Z5 cihazımdan gönderildi
 
Devirdaim trigere bağlı olmasa ne farkedecek?
Burda trigerin kopmasına veya sübapların eğilmesine, olası hasarlara sebep devirdaim değil ki?

Triger, piston hareketiyle beraber sübapların da vaktinde silindir içi ve dışına hareketini koordine eder. Kopunca veya sıyırınca sübaplar piston kafasıyla çarpışıp eğilir. Olaydaki sıkıntı bu.

Devirdaim su koyvermiş, çatlamış. Bu çok tali bir arıza, diğer hasar yanına önemsiz bir detay.

devridaim koyuverip içine edince böyle birbirlerine giriveriyor halbuki tasarım esnasında v kayışına bağlansaydı bunun gibi sıyırmalar olmazdı
 
devridaim koyuverip içine edince böyle birbirlerine giriveriyor halbuki tasarım esnasında v kayışına bağlansaydı bunun gibi sıyırmalar olmazdı

Belli ki anlamayacaksınız ama sonradan okuyacaklar için yazalım yine de.

Sıyırmanın veya kopmanın sebebi su pompasının ona bağlı olması değil. Çoğu zaman kayışın aşınması veya malzeme hatası kaynaklı kopmalar. Burda kayış kopunca büyük ihtimal su pompasını da dağıtıyor.

Ayrıca su pompası motorun termal ısı yönetimi için önemli bir parça. Zamanlayıcı kayışa bağlı olunca, su pompasının hızı da motor devriyle beraber artmış, azalmış oluyor.

6 bin devir çeviren tapa gaz giden motorda, su pompasını vantilatör kayışına bağlayınca sonuç ne olur, denemek lazım ? :-)

Vantilatör kayışına bağlanmış, su pompasından bir de motorun su kanallarına boru aktarımı... Daha mı basit ve az arıza riski sizce ?
 
bende anlatamadım galiba olan olmuş tasarlanan tasarlanmış buna benzeri az daha benim başımada geliyordu o devridaimin sıyırması ordaki devridaimin kitlenip trigerin ayarını bozup pistonların ve supapların tokuşarak birbirini bozmasıdır ama bu eğer bu v kayışına bağlansaydı ki bu geçmiş olmuş artık geri dönüşü yok bu tokuşma olmayacak sadece v kayışı koparak akü ışığı yanar direksiyon ağırlaşır motor ısınma yapardı konu bu yani işi budur
ayrıca devridaimin bilye dağıtmasının sebebi devridaim contasının zamanla su alıp bilyenin paslanması bunun sonucu olarak dağılmasıdır
6 binde dönen motor hidrollik pompaya birşeymi yapıyor veya klimaya veya alternatöre ona göre tasarlanırdı ayrıca çok araçta devridaim v kayışına bağlıdır
 
Devirdaimin trigere bağlı olması benim de hiç sevmediğim bir sistem.ne kadar olursa olsun kayışı yoracaktır yüzdesel olarak ta çok düşük oranda yıpratacaktır.
Twinportlarda v kayışına bağlı devirdaim ve bu da işçilik ve bozulduğunda rahat değişebilme olanağı sağlamakta
Fakat gördüğüm duyduğum devirdaimden dolayı triger kopmaları çok yaşanmaz nadirdir.bozulana kadar değiştirilmeyen devirdaimler elbet koparır ama bu da kullanıcıyı suçlu yapar ihmal etmiştir çünkü.ek olarak yan sanayi pompa kullanımı vs de hızlı bozulabiliyor.
Sonuç olarak zamanında düzenli değiştirilen bir triger ve devirdaim çok çok zor kopar.gergisi el ile ustanın kontrolüne bırakılan triger sistemlerinde de erken bozulmalar olur z16xe motorlar örnek verilebilir buna
Sizin devirdaim arızası neden olmuştu geç değişim mi yoksa fabrika hatası bir pompamıydı merak ettim?

Sony Z5 cihazımdan gönderildi
 
Oncelikle merhaba sorunu bugun yasadim yolda giderken arac tirger kayisini siyirdi araci sag cektik baktik ve tirger siyirmis suyunuda bosaltti komple cektik araci aracta negibi problemler meydana gelmistir ustanin soyledigi motor sibob larini eymistirdiyor acmadanda bisi diyemem diyor nasil bi yol izleye bilirim

Arac opel corsa b [emoji817]. Yil 99 model



Yorumlariniz icin simddiden tesekkurler
Hasarın anlaşılması için silindir kapağının sökülmesi gerekmektedir. Hasar sizin viteste ne kadar gittiginize göre değişir. Umalım ki hasar büyük olmasın.

Seyir halindeyken yani motor çalışır vaziyetteyken triger kayışı koparsa veya sıyırırsa motor krank mili dönmeye devam edecek fakat eksantirik milinin veya millerinin krank miline olan bağlantıları koptuğu için dönmesi duracaktır. Eksantirik milleri durduğunda üzerindeki kamlar (kemler), bazı sübapları açık bazılarını kapalı pozisyonda tutacaktır. Hareket halindeki pistonlar açık olan sübaplara çarparak sübapların eğilmesine sebep olacaktır. Bu çarpma sonucu sübaplar eğilecek veya kırılarak pistonlara silindir bloğuna ve silindir kapağına hasar verecektir.

http://carstechnic.com/motorarizalari/triger-kayisi-nedir/

carstechnic.com Çalışma Prensipleri, Motor Arızaları ve Projeler
 
Geri
Üst