triger zincirlımi kayışlımı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan onur_35
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

onur_35

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eki 2010
Mesajlar
18
Tepkime puanı
0
Puanları
0
2004 corsa 1.2 enjoy da triger kayışlımı zincirlimi acaba bilen varmı sanırım kayış ama bi sorayım dedim tam emin değilim.:confused:
 
Ben de bir soru ekleyeyim, zincir ya da kayış kaç km de bir değiştirilmesi gerekir?
 
Ben de bir soru ekleyeyim, zincir ya da kayış kaç km de bir değiştirilmesi gerekir?

bunuda soracaktım ama biraz araştırdım kayış 60000 diyorlar zinciride kopmadıkça gerek yokmuş
 
zincir birtek mercedeste var diye biliyorum akyışlı olması lazım
 
Benim araç 2003 Corsa Club benzinli ve triger zincirli. Zincirli olduğu içinde biraz ses yapıyor çok hafif dizel arabayı andırıyor
 
2004 1.2 enjoy corsalar zincirli ve değişim km'si yok. Değişeceği zaman sanırım ses değişiyor. Sen yinede emin olmak istersen bir yetkili servise ruhsatınla git ve onlar sana motor koduna bakarak söylerler. Bende de 2004 enjoy var ben gidip sormuştum zincirli demişlerdi.






Ahmet Altınçubuk
 
astra 1.3 ler zincirlidir..corsalarda öyle olması lazım..ama benzinliler değil...
benim bi arkadaşta corsa 1,2 benzinli var ve araç zincirli, nerden biliyorum gecenlerde arac calışmayınca vurdurarak calıştırmak istemiş ve zincir olmasından ötürü pistonları felan kırılmış ( servisin dediği ) ordan biliyorum.
 
Çok mantıksız geldi.
 
lada 2104 ler bile zincirli...
Corsalarda
2001 2010 arası 1.0lt'ler tahrik zinciri
2001 2010 arası 1.2lt'ler tahrik zinciri
2001 2003 arası 1.4lt'ler triger kayışlı
2004 2010 arası 1.4lt'ler tahrik zincirli twinport sistemi ile zincire geçildi.
2001 2006 arası 1.8lt'ler triger kayışlıdır.
Dizellerde ise
2001 2003 arası 1.7Dti'larda triger kayışı
2004 2010 arası 1.3CDTi'larda tahrik zinciri
2004 2010 arası 1.7CDTİ'larda triger kayışı kullanılmaktadır.
Düzgün bakılmış yani yağı ve yağ filtresi zamanında ve orijinal ile değiştirilmiş Zincirli motorlarda Zincir ömrü 200.000kmlere kadar sorunsuz gidebilirken yan sanayi yağ filtresi ve GM standartlarını karşılamayan yağ kullanımı sonucu 100.000kmye gelmeden ses yapanlarda mevcut ancak servislerde kullanılan prosedür 100.000 bir değişim tabi şikayetler doğrultusunda da değişim mümkün zincir sesi sabah soğuk çalıştırmalarda 4 5 sn kadar tırrrrr diye tabir edilen bir ses çıkartmaktadır. Motor ısındığında normal çalışma sıcaklığına gelince de zincirdeki uzama ve zincir gergisinin yayının tansiyonunu zamanla kaybetmesinden kaynaklı zincir gergisine yeterince yağ basıncı gelmesine rağmen gergiler zinciri tam geremediğinden dizel vari bir ses çıkartır. 2004 model corsamın ilk sahibiyim. 2005 2006 yılları arasında fabrika tarafından ileriye dönük oluşabilecek bir problem tespiti sonucu belirli seri Zincirli Corsa sahipleri geri çağırıldı. Bizde aracımızı götürdük ve ücretsiz değişimi yapıldı. Şuan 126bin km ve sıfır ses...
Değişim düşünenler için; GM'in zincir tedarikçisi alman parça üreticisi Ruville'dir. Birçok servis direkt GM'den almak yerine Ruville'den tedarik edip fiyatı oldukça indirebiliyorlar. Ruville Zincir , GM Zincir Paletleri ve GM Zincir Gergisi 145Tl gibi cüzi fiyatlara gelebiliyor. Bilgilendirmek istedim. İzmirde olupta orijinal parçalarla uygun fiyata değişim düşünenleri yönlendirebilirim. Zincir sesi konusunda daha sonra almış olduğumuz 1.4Twinport (2004) aracımızdan çıkan ses çok şaşırtıcıydı araç 90bin km alındı tabiri caiz ise tam bir dizel :D yukarıda da bahsettiğim gibi motorundaki anormal sesinden şikayetçi olan varsa tek çözümü tahrik zincirinin değişimi , zincirde oluşan boşluğa inanamazsınız 1.4'ün zincirini kendimiz değiştirdik ve değişim sonucu sıfır ses sıfır problem aracın çekişinde düzelme oldu anlık gaz tepkilerindeki ıkınma ve kasılmada yok oldu zinciriniz ses yapıyorsa değişimi ertelemeyin...
 
Geri
Üst