triger zincirlımi kayışlımı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan onur_35
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
1.2 corsa zincirli. değişimi yok. taa ki sesten çok rahatsız olana kadar... sadece dizeller kadar olmasa da ses yapıyorr hatta dizel mi diye soranlar bile var
 
Bilgiler için çok teşekkürler
 
Özelikle Vladimir çok açıklayıcı ve detaylı oldu herkeze teşekkür ederim....
 
kayis 80.000 km de bir degisim, saglikli olan zincir ise 100.000 de bir kontrol edilmesi gerekir ama degisim gerekmez
 
Çok mantıksız geldi.
valal hocam haklı olabilirsin....ben anlamam o yüzden servisin dediği diye özellikle belirttim..ama arkadaşım o bistonların kırıldığını görmüş ve aracı servisten alıp başka bir yere götürdü 2,500 TL ye yaptırdı ama araç hala randımanlı çalışmıyor
 
nissan premir gt lerde zincirli :)
 
2004 corsa 1.2 enjoy da triger kayışlımı zincirlimi acaba bilen varmı sanırım kayış ama bi sorayım dedim tam emin değilim.:confused:
aracın zincirli sadece 100000 ve 120000 arası gergi paletleri ses yaparsa gergileri zincir üstünde çalışan fiber paletler değişiyomuş bi abime sordum sağlam kaynaktan öğrendim
yani zincirli ok
 
aracın zincirli sadece 100000 ve 120000 arası gergi paletleri ses yaparsa gergileri zincir üstünde çalışan fiber paletler değişiyomuş bi abime sordum sağlam kaynaktan öğrendim
yani zincirli ok

ok :) sağolun
 
lada 2104 ler bile zincirli...
Corsalarda
2001 2010 arası 1.0lt'ler tahrik zinciri
2001 2010 arası 1.2lt'ler tahrik zinciri
2001 2003 arası 1.4lt'ler triger kayışlı
2004 2010 arası 1.4lt'ler tahrik zincirli twinport sistemi ile zincire geçildi.
2001 2006 arası 1.8lt'ler triger kayışlıdır.
Dizellerde ise
2001 2003 arası 1.7Dti'larda triger kayışı
2004 2010 arası 1.3CDTi'larda tahrik zinciri
2004 2010 arası 1.7CDTİ'larda triger kayışı kullanılmaktadır.
Düzgün bakılmış yani yağı ve yağ filtresi zamanında ve orijinal ile değiştirilmiş Zincirli motorlarda Zincir ömrü 200.000kmlere kadar sorunsuz gidebilirken yan sanayi yağ filtresi ve GM standartlarını karşılamayan yağ kullanımı sonucu 100.000kmye gelmeden ses yapanlarda mevcut ancak servislerde kullanılan prosedür 100.000 bir değişim tabi şikayetler doğrultusunda da değişim mümkün zincir sesi sabah soğuk çalıştırmalarda 4 5 sn kadar tırrrrr diye tabir edilen bir ses çıkartmaktadır. Motor ısındığında normal çalışma sıcaklığına gelince de zincirdeki uzama ve zincir gergisinin yayının tansiyonunu zamanla kaybetmesinden kaynaklı zincir gergisine yeterince yağ basıncı gelmesine rağmen gergiler zinciri tam geremediğinden dizel vari bir ses çıkartır. 2004 model corsamın ilk sahibiyim. 2005 2006 yılları arasında fabrika tarafından ileriye dönük oluşabilecek bir problem tespiti sonucu belirli seri Zincirli Corsa sahipleri geri çağırıldı. Bizde aracımızı götürdük ve ücretsiz değişimi yapıldı. Şuan 126bin km ve sıfır ses...
Değişim düşünenler için; GM'in zincir tedarikçisi alman parça üreticisi Ruville'dir. Birçok servis direkt GM'den almak yerine Ruville'den tedarik edip fiyatı oldukça indirebiliyorlar. Ruville Zincir , GM Zincir Paletleri ve GM Zincir Gergisi 145Tl gibi cüzi fiyatlara gelebiliyor. Bilgilendirmek istedim. İzmirde olupta orijinal parçalarla uygun fiyata değişim düşünenleri yönlendirebilirim. Zincir sesi konusunda daha sonra almış olduğumuz 1.4Twinport (2004) aracımızdan çıkan ses çok şaşırtıcıydı araç 90bin km alındı tabiri caiz ise tam bir dizel :D yukarıda da bahsettiğim gibi motorundaki anormal sesinden şikayetçi olan varsa tek çözümü tahrik zincirinin değişimi , zincirde oluşan boşluğa inanamazsınız 1.4'ün zincirini kendimiz değiştirdik ve değişim sonucu sıfır ses sıfır problem aracın çekişinde düzelme oldu anlık gaz tepkilerindeki ıkınma ve kasılmada yok oldu zinciriniz ses yapıyorsa değişimi ertelemeyin...


astra H essentia 1.4 var ya arkadaş dizel gibi ses çıkıraıyor benzinli araç demekki zincir değişimi gerekiyor

çok güzel bilgi vermişssin teşekkürler
 
Geri
Üst