TÜRKİYEDE ARAÇ SATIŞI VE TRAJİKOMİK HİKÂYE
Klişe bir haber girişi yapayım: "Gün geçmiyor ki güzelim ülkemde bir acaiplik daha olmasın."
Eski araç ruhsatlarında istiap haddi diye bir bölüm vardı.
Bu bölümde aracın, sürücü hariç kaç kişi taşıyabileceği yazılıydı.
2005 yılında ruhsatlar değişti.
istiap haddi kısmı, koltuk sayısı olarak değiştirildi.
Görevli arkadaşlar istiap haddi kısmında yazan rakamı yeni ruhsatlara olduğu işledi.
Hal böyle olunca motosikletler sadece 1 kişi taşıyabilir hale geldi.
2 kişi motosiklete binenler ceza yedi.
2005 yılında Honda Park İkitelliden sıfır satın aldığımız aracı geçtiğimiz gün satmak için notere gittik.
Aracın ilk tescil işlemleri bayi tarafından yapılmıştı.
Noter ruhsattaki bilgilerin yanlış olduğunu söyledi.
Bakınız hangi bilgiler yanlış:
1-TC Kimlik Numarası tamamen hatalı
2-Aracı vites tipi otomatik, ruhsatta düz yazıyor.
3-Araç kasa tipi: hatchback, ruhsatta sedan yazıyor.
4-Araç çift kapı, ruhsatta 4 kapı yazıyor.
Araç tescil işlemlerini yapan bayi, noter, trafik şube, muayene istasyonu hataları 7 yıl boyunca fark etmedi.
2005 model olan aracımız trafiğe çıktıktan sonra 2008 yılında ilk muayenesine girdi.
2010da yeniden muayene edildi. Yine kimse farketmedi.
2012nin mart ayında tekrar muayene edildi.
Far ayarı bozuk diye hafif kusur verdikleri aracım tamamen kusurluymuş meğer.
Öncelikle kendimi sorumlu tutuyorum. Ben nasıl farketmedim.
7 yıl boyunca evrakları göreyim diyen hiç kimse nasıl fark etmedi?
2 kez TUVTÜRKe muayeneye giren araçtaki hataları uzman (!) nasıl fark etmedi?
Yni Türk Ticaret Kanununu ile noterlerin her defteri onaylamasını gerektiren kısmı eleştirmiştim.
Sözümü geri alıyorum.
Marketten sakız bile alsanız bir notere tasdik ettirmek lazım.
Ne olur ne olmaz belki o sakız sakız değildir.
CAPİTAL.COM.TR
Klişe bir haber girişi yapayım: "Gün geçmiyor ki güzelim ülkemde bir acaiplik daha olmasın."
Eski araç ruhsatlarında istiap haddi diye bir bölüm vardı.
Bu bölümde aracın, sürücü hariç kaç kişi taşıyabileceği yazılıydı.
2005 yılında ruhsatlar değişti.
istiap haddi kısmı, koltuk sayısı olarak değiştirildi.
Görevli arkadaşlar istiap haddi kısmında yazan rakamı yeni ruhsatlara olduğu işledi.
Hal böyle olunca motosikletler sadece 1 kişi taşıyabilir hale geldi.
2 kişi motosiklete binenler ceza yedi.
2005 yılında Honda Park İkitelliden sıfır satın aldığımız aracı geçtiğimiz gün satmak için notere gittik.
Aracın ilk tescil işlemleri bayi tarafından yapılmıştı.
Noter ruhsattaki bilgilerin yanlış olduğunu söyledi.
Bakınız hangi bilgiler yanlış:
1-TC Kimlik Numarası tamamen hatalı
2-Aracı vites tipi otomatik, ruhsatta düz yazıyor.
3-Araç kasa tipi: hatchback, ruhsatta sedan yazıyor.
4-Araç çift kapı, ruhsatta 4 kapı yazıyor.
Araç tescil işlemlerini yapan bayi, noter, trafik şube, muayene istasyonu hataları 7 yıl boyunca fark etmedi.
2005 model olan aracımız trafiğe çıktıktan sonra 2008 yılında ilk muayenesine girdi.
2010da yeniden muayene edildi. Yine kimse farketmedi.
2012nin mart ayında tekrar muayene edildi.
Far ayarı bozuk diye hafif kusur verdikleri aracım tamamen kusurluymuş meğer.
Öncelikle kendimi sorumlu tutuyorum. Ben nasıl farketmedim.
7 yıl boyunca evrakları göreyim diyen hiç kimse nasıl fark etmedi?
2 kez TUVTÜRKe muayeneye giren araçtaki hataları uzman (!) nasıl fark etmedi?
Yni Türk Ticaret Kanununu ile noterlerin her defteri onaylamasını gerektiren kısmı eleştirmiştim.
Sözümü geri alıyorum.
Marketten sakız bile alsanız bir notere tasdik ettirmek lazım.
Ne olur ne olmaz belki o sakız sakız değildir.
CAPİTAL.COM.TR