Kaynak ikonu

Twinport nedir?

zamorano007

Kayıtlı Kullanıcı
10-Balıkesir
Katılım
21 May 2019
Mesajlar
169
Tepki puanı
64
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
Twinport nedir?
GM'in resmi web sitesi bu tanımı veriyor:
Opel tarafından, silindir başına dört valf ile 1.6 litreye kadar benzinli motorlar için geliştirilen akıllı teknoloji, yakıt tasarrufu sağlıyor. Emme manifoldu geometrisinin, her bir valfin iki giriş portundan birine takılan gaz kelebeği valfleri ve yüksek derecede egzoz gazı devridaimi ile kontrolü, normal sürüş koşullarında yakıt tüketimini yüzde 10'a kadar azaltabilir. Çalışma karışımının yüzde 25'ine kadar olan kısmi yüklerde egzoz gazı olmakla birlikte, tam yükte maksimum güç ve motor gaz kelebeği yanıtı değişmeden kalır.

Başlangıç olarak, bu tür "esprili teknoloji" nin geçen yüzyılın 80 yıl içinde Toyota otomobillerinde kullanıldığını belirtiyoruz. T-VIS sistemi (Toyota Değişken Emme Sistemi) şüphesiz ilk olarak PDA (Port DeActivation) olarak adlandırılan Z16XEP motorunda kullanılan Opel'in geliştirilmesine benzer. Ama görünüşe göre deaktivasyon kelimesi alıcıları üzücü düşüncelere yöneltti ve ismin gizemli Twinport ile değiştirilmesine karar verildi.


tvisbc3385b3d362e038.gif


Teknolojinin özü nedir ve neden gereklidir?

Gerçek şu ki, tüm motor hızları ve yükleri aralığında bir yakıt-hava karışımının hazırlanması için eşit derecede iyi koşullar yaratmak zordur. Tabii ki, geliştirme mühendisleri, güç ve ekonomi açısından maksimum sonuçlar elde etmek için motorun emme yolunu tasarlamaya çalışıyorlar. Ancak bunlar maalesef birbirini dışlayan hedef ayarlardır. Geliştiricilerin karşılaştığı sorunlardan biri, silindirlere yönlendirilen hava akışının düşük hızıdır. Bu nedenle, karışım oluşumu yeterince yüksek kalitede değildir, bu da karışımın daha kötü yanmasına neden olur. Giriş kanallarının kesitini azaltırsanız, hız kesinlikle artacaktır, ancak yüksek hızlarda azaltılmış kanallar doğru miktarda hava sağlayamayacaktır. Buradan değişken geometrili bir giriş yolu yapma fikri geldi, yüke ve hıza bağlı olarak. Bu fikir, aşağıdaki gibi iki emme valfine (ikiz port) sahip motorlarda uygulanmıştır. Giriş kanallarından biri kısmi yük modlarında bir deklanşör tarafından engellenir ve toplam giriş bölümünü azaltır. Tam yükte damper açılır ve motor tam güçle nefes alır. Damper doğrudan giriş vanalarından birine (yani 4 silindir - 4 damper) yerleştirilir. Bu, ilave bir dönme vektörü oluşturur ve karışım silindirde girdap gibi döner. Ayrıca, daha iyi karışım oluşumu için önkoşullar yaratır. Tam yükte damper açılır ve motor tam güçle nefes alır. Damper doğrudan giriş vanalarından birine (yani 4 silindir - 4 damper) yerleştirilir. Bu, ilave bir dönme vektörü oluşturur ve karışım silindirde girdap gibi döner. Ayrıca, daha iyi karışım oluşumu için önkoşullar yaratır. Tam yükte damper açılır ve motor tam güçle nefes alır. Damper doğrudan giriş vanalarından birine (yani 4 silindir - 4 damper) yerleştirilir. Bu, ilave bir dönme vektörü oluşturur ve karışım silindirde girdap gibi döner. Ayrıca, daha iyi karışım oluşumu için önkoşullar yaratır.


twinc8f425c5ee46595e.jpg


Şimdi yakıt ekonomisini iyileştirmenin yollarından birinin egzoz gazlarının bir kısmını silindirlere geri yönlendirmek olduğunu hatırlamak uygun olacaktır. Bu motor gücünü azaltmaz, ancak karışımın verimliliğini ve patlama stabilitesini arttırır. Bu, belirli hızlara ulaşıldığında açılan bir valf olan EGR sistemi tarafından yapılır. Karışımın hazırlanması için kötü koşullar nedeniyle egzoz gazları için vananın düşük hızlarda tam olarak açılması tavsiye edilmez. Ancak Twinport sisteminin piyasaya sürülmesiyle bu koşullar önemli ölçüde iyileşti ve EGR valfini daha önce açmak ve egzozun büyük bir kısmının silindirlere geri dönmesini sağlamak mümkün oldu. Bu, yakıt ekonomisinin% 6'sının Z16XE motorunu (Twinport olmadan) Z16XEP'den (Twinport ile) ayıran yerdir. Dahası, önemli olan

Twinport Nasıl Çalışır

Giriş kanallarındaki tüm kanatlar, tahrik çubuğu (4) vasıtasıyla aynı anda bir vakum regülatörü (2) tarafından kontrol edilir. Buna karşılık, vakum regülatörü, yük ve hıza bağlı olarak kararlar veren motor kontrol ünitesinden kontrol edilir. Komutların yürütülmesini ve kanatların gerçek konumunu izlemek, tahrik çubuğunun konumunu ve kanatların dönüş açısını izleyen sensöre (5) atanır. Böylece, sensör okumalarını okuyarak, bir bütün olarak sistemin sağlığı hakkında sonuçlar çıkarabiliriz.


twin153f92a8a153146b1.gif

2006 yılından bu yana Z 10 XEP, Z 12 XEP ve Z 14 XEP motorlar için bir döner damper konum sensörü monte edilmemiştir. Sensör, motor kontrol sistemine kontrol kanadının konumu hakkında geri bildirim sağlamak için kullanıldı.

Sensör eksikliğinden dolayı, TECH 2 sistemini kullanarak kontrol kanatlarının konumunu belirlemek imkansız hale gelir. 2006 yılından bu yana, kontrol damperinin yanlış konumu sadece müşteri şikayetleri veya bir test sürüşü sırasında aşağıdaki gibi belirlenebilir:

1. araç kısmi yük modunda sarsıntı

  • Kontrol kapağı açık konumda
    2 kilitlenir. Tam gazda, tam güç gelişmeyi durdurdu
  • Kontrol kapağı kapalı konumda kilitli
    PS Twinport sistemi sıklıkla emme manifoldu uzunluk sistemi ile karıştırılır. Aslında, her iki sistem de alım yolunun geometrisini değiştirmek için sistem sınıfına aittir. Temel fark, twinport'ta kanalın enine kesitinin ve diğer durumda uzunluğun değişmesidir. Uzunluğu değiştirmek için bir cihaz, örneğin Z18XER'de uygulanır. Twinport bazen CVCP (Sürekli Değişken Eksantrik Mili Aşama) ile karıştırılır . Bunlar, farklı karışım kontrolü prensiplerini kullanan tamamen farklı iki sistemdir. CVCP sistemi Z18XER ve Z16XER motorlarında uygulanmaktadır. Twinport sistemi Z16XEP , Z16XE1 , Z14XEP , Z10XEP'de uygulandı
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemil ve Hasip

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,921
Tepki puanı
6,117
Puanları
113
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Hocam ellerinize sağlık, makalenizi Kaynaklar bölümüne de ekliyorum.
 
Üst