Sıkma canını Erman. Otobanda ve yüksek hızlarda camı açmak ızdırap oluyor. Aralık olan cam dolayısı ile oluşan gürültü bir süre sonra baş ağrısı yapmaya başlıyor, bunun sonucu sürücünün araç kullanma konforu düşüyor. Klimanın devamlı açık olması da yakıt tüketimini çok çok artırmıyor. (kendi aracım için söylüyorum). Anladığım kadarı ile fazla sürat yapmayan, ekonomik bir araç kullanma sitilin var. Zaten günümüzün fahiş yakıt fiyatlarını göz önüne alırsak en mantıklı kullanım tarzı bu şekilde olmalı. O zaman benim kullanım tarzımı önerebilirim. Otoban ve şehirler arası yol kullanımında sürücünün sürüş konforunu düşürmemek için klima. Rampalarda kamyon arkasına zorunlu takılma, sollama yasağı olan yerlerde, yerleşim yerlerinde geçerken (hız limitinin 50 veya 70 olduğu yerlerde) yani süratin düştüğünde yerlerde (biraz ayıp olacak ama sigara yaktığımda) klimayı kapatır camı açar, aracın havasını yenilerim. Uzun süre klima açık durumda yol yapıldığında aracın iç havası yenilenmeyince o da insanı rahatsız ediyor. Yani gerektiğinde klima, gerektiğinde cam ile serinlerim. Gerektiği halde çok yakacak diye klimayı açmamazlık yapmam. Benim önceliğim önce sürüş konforu sonra ekonomi. Sürüş konforu iyi olan bir aracın kaza riski de az olur.