Uzun Yolda Araç Arızası vb. durumlarında ne yapmalıyız?

kaanrevan

Kayıtlı Kullanıcı
59-Tekirdağ
Katılım
17 Eyl 2009
Mesajlar
2,509
Tepkime puanı
27
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaşlar. Yılda 1-2 kere uzun yol araç kullanırız. Eşimle birlikte ve ikiz bebeklerimle bu sene Tekirdağ - Safranbolu ve Safranbolu - Balıkesir ardından da Balıkesir - Antalya ve Antalya Çanakkale üzerinden tekrar Çorlu' ya dönüş yapmayı planlıyoruz.

1 ay önce Safranbolu' ya gelmeden araç bakımını yaptırdım ve orada aklıma geldi. Stepneyi çıkardım ve havasını kontrol ettim. Resmen hava yoktu stepnede.

Bir an düşündüm, dedim biz Allah' a emanet yola çıkıyoruz. Sonra krikoyu falan sordum ustaya anlattı, şöyle yapacaksın vb.

İkizlerimiz henüz 2.5 yaşındalar ve zaten zaman zaman stresli yolculuk yapıyoruz belli bölümlerde.

İstanbul taraflarında bile bazen şu dikkatimi çekti, trafiğin en yoğun ve akıcı olduğu yerlerde en son model araçlar bozulabiliyor. Buralarda tehlikeli durumlar yaşanabilir. Hatta bir bölgede bu durumu yaşayan sürücüleri gördüm. Emniyet şeridinden gitmeyi tercih eden şahıslar, zorunlu olarak emniyet şeridinde durmuş bir sürücüye neredeyse çarpıyorlardı.

Böyle durumlarda nasıl önlemler alınabilir. Araçta neler bulundurulmalıdır. Uzun yolda kolay bir şekilde ulaşılabilecek materyaller nelerdir? Vereceğiniz bilgiler benim ve ailem için hatta yazıyı okuyan kişiler ve aileleri için hayati önem taşıyabilir. Şimdiden tavsiyeleriniz için teşekkür ederim.
 
eşinizin ve sizin cep telefonu operatörlerini farklı seçebilirsiniz mesela. bazen birinin çekmediği yerde diğeri çekebiliyor.
emniyet şeridinde duracaksanız eğer mümkün mertebe virajda durmamaya özen gösterin.emniyet şeridine dalan mallar virajda görmeden size zarar vermesin.
aracınız lpgli ise lpgnin kalorifer hortumlarından alınan T hortum bağlantılarını ustanıza uğradığınızda kontrol ettirin yanlış uygulama hortumların patlamasına ,yırtılıp su kaçırmasına sebep olabilir.
30-50 lira civarında olan kompresörlerden bir adet alıp bagaja koyun.
yangın söndürücü tarihini ve saatini kontrol edip bagajda kolay ulaşılabilecek yerde bulundurun.
uzun yolda arada bir müziğin sesini kısıp farklı bir ses geliyormu diye dinleyebilirisiniz.
bu liste bu şekilde uzar gider. basit tamir alet edavat olarak... fakat bilgi ve tecrübe isteyen uygulamalara girebilir buda.
yorgun çıkmayın yola. bol bol mola verin kısada olsa.
kazasız belasız iyi yolculuklar
 
eşinizin ve sizin cep telefonu operatörlerini farklı seçebilirsiniz mesela. bazen birinin çekmediği yerde diğeri çekebiliyor.
emniyet şeridinde duracaksanız eğer mümkün mertebe virajda durmamaya özen gösterin.emniyet şeridine dalan mallar virajda görmeden size zarar vermesin.
aracınız lpgli ise lpgnin kalorifer hortumlarından alınan T hortum bağlantılarını ustanıza uğradığınızda kontrol ettirin yanlış uygulama hortumların patlamasına ,yırtılıp su kaçırmasına sebep olabilir.
30-50 lira civarında olan kompresörlerden bir adet alıp bagaja koyun.
yangın söndürücü tarihini ve saatini kontrol edip bagajda kolay ulaşılabilecek yerde bulundurun.
uzun yolda arada bir müziğin sesini kısıp farklı bir ses geliyormu diye dinleyebilirisiniz.
bu liste bu şekilde uzar gider. basit tamir alet edavat olarak... fakat bilgi ve tecrübe isteyen uygulamalara girebilir buda.
yorgun çıkmayın yola. bol bol mola verin kısada olsa.
kazasız belasız iyi yolculuklar


Teşekkürler. Kompesörlerden aldım 1 tane araçta duruyor. Yangın söndürücü tarihinin yeni olduğunu hiç sanmıyorum 5 yıl oldu. En iyisi tekzene falan gidip yenisinden almak. Eskisini atabiliyor muyuz ya da nerelere verebiliyoruz bilgisi olan varmı?

Önerileriniz için tekrar teşekkür ediyorum.
 
Teşekkürler. Kompesörlerden aldım 1 tane araçta duruyor. Yangın söndürücü tarihinin yeni olduğunu hiç sanmıyorum 5 yıl oldu. En iyisi tekzene falan gidip yenisinden almak. Eskisini atabiliyor muyuz ya da nerelere verebiliyoruz bilgisi olan varmı?

Önerileriniz için tekrar teşekkür ediyorum.

yangın söndürücü satanlara eskiyi verip yenisini alabiliyorsunuz. daha ekonomik olması gerekiyor bu şekilde.onlar doldurup kontrollerini yapıyorlar.
 
Araçta mutlaka bir tane lastik tamir spreyi, en az 1 litre kadar motor yağı, bir kaç litre kadar da su bulundurulmalıdır. Bunlara ilaveten dört kollu diye tabir edilen sağlam bir bijon anahtarı, akü takviye kablosu hatta sıkışık bijonları kolayca açabilmek için 70-80 santim boyunda sağlam bir boru parçası olursa iyi olur. Motor arızası durumunda (yeni nesil araçların yapıları gereği) biz amatörlerin elinden fazla bir şey gelmez, onun da en kolay çaresi kasko poliçesi yapılırken mutlaka çekici yardımını da almaktır.
 
Araçta mutlaka bir tane lastik tamir spreyi, en az 1 litre kadar motor yağı, bir kaç litre kadar da su bulundurulmalıdır. Bunlara ilaveten dört kollu diye tabir edilen sağlam bir bijon anahtarı, akü takviye kablosu hatta sıkışık bijonları kolayca açabilmek için 70-80 santim boyunda sağlam bir boru parçası olursa iyi olur. Motor arızası durumunda (yeni nesil araçların yapıları gereği) biz amatörlerin elinden fazla bir şey gelmez, onun da en kolay çaresi kasko poliçesi yapılırken mutlaka çekici yardımını da almaktır.

Teşekkürler Savaş Bey. Tamir spreyim yok. Ancak en kısa zamanda alacağım. Hoş nasıl kullanıldığını da bilmiyorum. Kasko poliçemde çekici yardımı olup olmadığını soracağım sigortacı arkadaşa. Bu da önemli bir konu.
 
uzun yola çıkmadan önce varsa eğer tornavida pense elektrik bandı muhtelif alet edevat her şeyi bir çantam var onun içinde yanıma alırım. yedek lastiğe bakar havasını tamamlar aynı zamanda diğer lastikleri de kontrol ederim. fren hidrolik yağı, antifriz, normal su, küçük bir fener, lastik tamir kiti, 5 lt lik bidon(yolda kalma durumlarında yakıt almak için), farlar için birer yedek ampül, yedek sigorta, eldiven, ilk yardım çantası, yangın söndürme tüpü vb.
ben bütün bunları küçük bir kutu içinde bulunduruyorum.

tamamı aynen araca koyduğum gibi hiç dokunulmadan binlerce km yol yapıp geri geliyor eve ama olsun. Allah esirgesin herkesi. bir tornavida bile yolda işe yarasa dünyaya değer.
 
Yedek lastiğin havası 40 pside dursun her zaman lazım olduğunda havasız lastikle gitmek zorunda kalmazsınız. Fren hidroliğini mutlaka 2 yılda bir değiştirin nemleniyor. Araç lpglise mutlaka kaçak kontrolü ve sistem ayarı yapsınlar. İlk yardım çantanız yangın tüpüz eksiksiz olsun. İki adet üçgen reflektör mutlaka olmalı. Araca takılan ekstra donanımların elektrik kablolarını elektrik bandı yerine makaronla kaplamakta fayda var. Bant sıcaktan gevşiyor. En son olarakta yola çıkmadan önce yanınıza yeterli miktarda erzak ve su almakta fayda var. Kışınsa bu listeye battaniyede eklenebilir.
 
Emniyet şeridininde uygun yerde durduktan sonra ilk yapacağınız şey en az 2 tane reflektörü aracın 30 ve 50 metre civarı gerisine koymak.
Ülkemizde o kadar çok emniyet şeridi kazası oluyor ki, ilk ve en büyük tehlike bu.
 
Geri
Üst