Vanos,Vtec,VVT-i

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Poem
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Poem

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Mar 2009
Mesajlar
374
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
51
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar Opel sahibi olduğum için burada açayım bu konuyu dedim teknik başlığı altında da acacağım.
BMW'de Vanos, Honda'da Vtec, Toyota'da VVT-i adıyla anılan ve birbiriyle aynı olan bir teknoloji var giriş ve çıkış sübaplarındaki zaman ayarlamasını değişken yani sürücünün stiline bağlı olarak değiştiriyor. Motorda yakıt konusunda ekonomi ve aşınmada-motor ömründe uzun ömür sağlıyormuş. Beyinli araçlarda bunu Eco yapıyormuş. Bizim Vectra'larda da bu işi yapan bir teknoloji var mı sorayım istedim.
 
Vectra B de, değişken bir zamanlama yok, sadece atası sayılabilecek, emme manifoltunda diagram mevcut.
 
Vectra B de, değişken bir zamanlama yok, sadece atası sayılabilecek, emme manifoltunda diagram mevcut.
Hiç ordan arıza yapmadığı için bilemedim valla :) Bir arıza yapsa ekranda yazar herhalde değil mi.
 
Hiç ordan arıza yapmadığı için bilemedim valla :) Bir arıza yapsa ekranda yazar herhalde değil mi.

maalesef yazmaz, %99 ustada anlamaz. Manifoltun içinde selenoid valfi var. düşük devirde kapanır ve motora havayı uzun yoldan iletir. 3000 devir üstü açar ve kısa yoldan araç hava çeker. Arıza halinde araç çekişten düşer. Özellikle alt devirlerde hissedersiniz ve yakıt da artar.
 
İçim karardı valla :) 2 saat oldu servisten alalı arabayı 1350 tl bayıldım conta yakmış, siboplar değişmiş, kapak çatlakmış onarılmış daha bir sürü parça değişmiş falan araba bir başka oldu ancak performansta düşüş var ve 1-2-3 derken viteste her debriyaj salmamda sibop sesi geliyo 1-2 saniye. Yeni olduklarından mıdır alışınca yerine geçermi bu ses bilmiyorum içime sinmedi bu iş biraz. Ne dersiniz fikrinizi alabilir miyim?
 
Geri
Üst