vectra 2.0 DTİ hakkında görüşleriniz

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan uragan06
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

uragan06

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Tem 2014
Mesajlar
6
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar mx 16000 tl ye kadar bir bütçem var.şu ana kadar pek çok markada araca sahip oldum ancak hiç opel sahibi olmak nasip olmadı şu an aracım yok.vectra 2000-2001 model civarı 2.0 dti araçlarla epeydir ilgileniyorum.bir çok forum sitesinde araştırma yaptım ancak çevremde hiç kullanan olmadığı için görüş alışverişi yapma imkanım olmadı.2.0 gls lpg li aracı olan arkadaşım da vardı 99 model gt ve 95 model gt aracı olanda vardı velhasıl bunlarla yaptığım tüm görüşmelerde hepsi 2.0 dti için olumsuz yorumlar yaptılar ancak bunun temel nedeni piyasada 2.el talebinin düşük olması idi zannımca.aracı uzun süre kullanacağımdan dolayı 2.el piyasasınınolması çokta önemli değil lakin motorun çok sorunlu olduğu söyleniyor yakıt tüketiminin fazla olduğu vs gibi.şimdi tamda burda lpgli bir vectra gls veya cd donanım farketmeksizin yakıt tüketimi dizel vectra ile aynı ise yakıt tüketimini eledim piyasada talep olmamasından ötürü 2.elinin yerlerde sürünmesini de eliyorum en çok kafama takılan denildiği gibi gerçekten bu araçlar bu denli sorunlu mu eğer sorunlu ise piyasada satılan araçlara baktığımda 200000km altında pek yok gibi varsa bu kadar sorunu bunca km nasıl yapılmış diye düşünüyorum.enine boyuna 2.0 DTİ vectra mevzuunu masaya yatıralım.siz değerli opel kullanıcılarının yorumları çok önem arzediyor bu bakımdan.şimdiden teşekkürler

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 04:02 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 01:40 ----------

Henüz konuyu takip eden olmadı sanırım


Sent from my iPhone 5S using Tapatalk
 
100hp/230nm lik motor gücüne sahiptir, şehir içi 8 litre kadar yakar, şehir dışı 5-6 arası yakar. Enjektörleri commonrail değildir bu sebepten isterseniz kırsal mazot atabilirsiniz yakıt ayırt etmez kalitesiz mazotları severek yakar, ancak mazot pompası narindir 20-30bin kmde bir mazot pompası sökülüp kontrol ettirilir, eğer gebermişse tamir takımlarıyla revizyonu yapılır bu da 500-600 lira civarı bir meblağın pompaya sıkıştığı anlamına gelir. Rölantide sesli çalışır kendinizi traktör sürüyor sanabilirsiniz ancak 2500 devir civarına çıkıldığında yeni nesil 1.4TDCI fitesta 1.6TDCI focus gibi araçların motorundan daha sessiz olabilir. Performansı yazılımsızken vasattır, yapay bir gitme hissiyatı vermesi haricinde 2.0 136hplik vectralar gibi sünerek gitmez bu sebeple hem performans hem yakıt ekonomisi için sağlam bir yazılıma ihtiyaç duyarsınız. Bunun haricinde arabayı aldığınızda 1500-2000 lira gibi bir rakamı kenara ayırıp turbo-enjektör-pompa-kayış-yağ ve filtre bakımı gibi komple bir bakıma sokmak şarttır ki uzun süre keyifle binilebilsin.

Geri kalan özellikleri sıradan bir vectra b ne ise odur...

Kişisel kanaatim olarak 98-99 model vectra b1 2.0CD almanızdır, sunrooflu deri koltuklu bir tane görmüştüm dün 15.700 lira idi...
 
100hp/230nm lik motor gücüne sahiptir, şehir içi 8 litre kadar yakar, şehir dışı 5-6 arası yakar. Enjektörleri commonrail değildir bu sebepten isterseniz kırsal mazot atabilirsiniz yakıt ayırt etmez kalitesiz mazotları severek yakar, ancak mazot pompası narindir 20-30bin kmde bir mazot pompası sökülüp kontrol ettirilir, eğer gebermişse tamir takımlarıyla revizyonu yapılır bu da 500-600 lira civarı bir meblağın pompaya sıkıştığı anlamına gelir. Rölantide sesli çalışır kendinizi traktör sürüyor sanabilirsiniz ancak 2500 devir civarına çıkıldığında yeni nesil 1.4TDCI fitesta 1.6TDCI focus gibi araçların motorundan daha sessiz olabilir. Performansı yazılımsızken vasattır, yapay bir gitme hissiyatı vermesi haricinde 2.0 136hplik vectralar gibi sünerek gitmez bu sebeple hem performans hem yakıt ekonomisi için sağlam bir yazılıma ihtiyaç duyarsınız. Bunun haricinde arabayı aldığınızda 1500-2000 lira gibi bir rakamı kenara ayırıp turbo-enjektör-pompa-kayış-yağ ve filtre bakımı gibi komple bir bakıma sokmak şarttır ki uzun süre keyifle binilebilsin.

Geri kalan özellikleri sıradan bir vectra b ne ise odur...

Kişisel kanaatim olarak 98-99 model vectra b1 2.0CD almanızdır, sunrooflu deri koltuklu bir tane görmüştüm dün 15.700 lira idi...

yani her 20-30000 km de bir pompa amir mi ediliyor yanlışmı anladım? eğer öyleyse çok büüyük sıkıntı yok değilse 1000-2000 tl arası pompa enjektör turbo vs harcarım binerim uzun süre kullanmayı düşünüyorum çünki
 
pompa gider ya sıkıntılı değil bosch üstündeki pompa 10 numara yag bile problemsiz uzun yıllar yakar...
 
Yok 20-30bin kmde bir kontrol ediliyo, herhangi bir beklenmedik sorun yaşanmaması için, 2.0DTI kullanan bi arkadaşım öylesine paranoyak ki bunu yapıyo, yoksa cener'in dediği gibi her türlü kırsalı 10 numara yağı yakıyor araba yakıt ayırt etmiyo :D 2000 lira harcayıp ömürlük binersiniz o arabaya eurodizel kullanarak, 15bin kmde de tam sentetik yağını attınızmı tamamdır.
 
arkadaşlar varmı başka görüşü olan bu araçlarla ilgili
 
Motor yönünden sıkıntı çıkarmaz pompa da oyle 20 30 binde arıza vermez. Birçok kişi kalitesiz mazot kullanmasından dolayı pompa sorunu yaşadı. Bence yakıtı az uzun yıllar kullanılabilecek bir arac.
 
eski sayfalara göz atarsanız bir çok paylaşımım vardı sanırım.. aracı kullanmış biri olarak şunları söyleyebilirim. kronik sorunu mazot pompası derler ama pompa değil pompa üzerindeki geri dönüş borularının oringleridir. eskidiği zaman hava alır ve araç 7-8 saat yattıktan sonra çalışmaz yada zor çalışır yılda bir değişirse sorun çıkarmaz. bunun haricinde turbo selenoid leri ve egr sorun yaşatır zamanında değişim yapılmazsa bizim ustalar pompa diye ısrar eder klasik sorunu çözemezler. egr valfi iptal edilmez. araç dışardan sesli gibi gelsede içerden sessizdir yola çıkıldığında benzinli vectradan bile sessiz çalışır motor gücü yeterli ve özellikle büyük rampalarda başarılıdır. sol şeriti kapatarak gidebilirsiniz. ben 200 km lere rahat ulaşmıştım daha fazla zorlamadım aracı turbo ya işlem yapılıp araca yazılım yüklenirse ( mehmet gazihan a müracaat edebilirsiniz) o zaman gerçekten gücün doruklarına ulaştıracak bir araçtır.. bunun haricinde aracı almadan önce motor normal sıcaklıklarına gelene dek mutlaka kullanın turbo valfleri egr vs ile ilgili bir problem varsa arıza lambasını motor sıcakken yakıyor. mesela benim turbo valfleri ve egr arızalı idi soğukken sıkıntı yoktu. seyir halinde sıkıntı yoktu kırmızıda durduğumda her zaman olmasada arıza lambası yakar motor kendini korumaya alırdı turbo devre dışı kalırdı ve kanıya dönerdi araç 150-200 metre sonra ışık söner düzelirdi. veya klima açıkken bu arIzayı daha az verirdi sebebini bilmiyorum ama almadan bunlara dikkat edin
 
Geri
Üst