Vectra A için Kış Lastiği sorusu

onur_vectra_a

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Haz 2012
Mesajlar
145
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Aracımın Türkiye orijinal lastik ölçüsü 195/60 R14 . Yaz lastiği için ilk alındığı günden beri bu ebatları kullanıyor. (Almanya'da 1.8SV motorlu araçlar fabrika çıkışı 175/70 R14 ile satılmış)​

Rahmetli babam kış lastiği olarak 185/65 R14 kullanıyordu. Virajlarda yanlara yığılma yaptığından kullanırken beni hep rahatsız etmiştir. Araç 5 yıldır bende olduğundan bu sene tamamen bitik kış lastikleri yerine yenileri alıcam. Uzun araştırmalar sonucu GoodYear UltraGrip8 Kış Lastiğinde karar kıldım.​

Şimdi kafamı karıştıran konu ebatlar, kar üstünde kullanmam gerekeceğinden taban genişliği ince olanı tercih etmem gerektiğinin bilincindeyim. Kuru asfaltta yol tutuş konusuna gelince kış mevsimleri hiç Ankara dışına çıkma planım yok. Zaten işe gidip gelirken yapabildiğim maksimum hız 50-70 arası değişmekte.​

Kafama takılan ebatlar ve lastik çapları şöyle;​

195/60 R14 --- 590mm (orijinal ölçü)
185/65 R14 --- 596mm (yükselme)(yanal salınımlarından şikeyetçi olduğum)
175/65 R14 --- 583mm (alçalma)
165/70 R14 --- 587mm (alçalma)​

175/65 veya 165/70 ölçülerini tercih ettiğimde aracın biraz alçalacağının farkındayım. Kışın aracım yaz mevsimlerinden 2 ila 3 lt fazla benzin tüketiyor, belki bu lastikler ile tüketimi yaz mevsimleri ile dengeleyebilirim diye düşünüyorum ne dersiniz?​

Uzun lafın kısası lastik modeli belli ama hangi ebat sizce?​
 
Son düzenleme:
Kış lastiğinde 195 yrine 185 öneririm.Çünkü lastik tabanı ne kadar ince olursa karın içine nufs etmesi o kadar kolaylaşır.Bunu büyük lastik firmalarının müşteri hizmetlerine sorduğunuzda da teyit ederler.Örneğin eski model willis jipleri hatırlarsınız.Lastiklri motorsiklet lastiği gidibir.ABD ordusu için zamanında üretilen bu lastiklerin ince olmasındaki amaç kar ve çamurda en yüksek verimi alabilmekti.
 
Kış lastiğinde 195 yrine 185 öneririm.Çünkü lastik tabanı ne kadar ince olursa karın içine nufs etmesi o kadar kolaylaşır.Bunu büyük lastik firmalarının müşteri hizmetlerine sorduğunuzda da teyit ederler.Örneğin eski model willis jipleri hatırlarsınız.Lastiklri motorsiklet lastiği gidibir.ABD ordusu için zamanında üretilen bu lastiklerin ince olmasındaki amaç kar ve çamurda en yüksek verimi alabilmekti.

"Şimdi kafamı karıştıran konu ebatlar, kar üstünde kullanmam gerekeceğinden taban genişliği ince olanı tercih etmem gerektiğinin bilincindeyim. Kuru asfaltta yol tutuş konusuna gelince kış mevsimleri hiç Ankara dışına çıkma planım yok. Zaten işe gidip gelirken yapabildiğim maksimum hız 50-70 arası değişmekte."

Cevap için teşekkürler :)
Zaten ince taban almam gerektiğinin farkındayım. Benim asıl derdim 60 yandaktan 65 yada 70 yanağa geçmekte. Amacım 185 den de daha dar tabanlı lastik kullanmak. Fakat hem çap küçülüyor arac yere yakınlaşıyor hemde yanaklar yükseliyor. Çok sakat iş mi yapıyorum acaba diye tedirginim.
 
185*65*14 en ideal olan ölçüdür.
 
Savaş bey benden önce cevaplamış zaten.Aracınız için en küçük taban genişliği için 185 kullanılıyor.175 de kullanabilirsiniz fakat aracın yol tutuşunda problem yaşatır.Bu nedenle 185/65/14 en ideal ölçüdür.
 
Savaş Abim ve Kemal Kardeşim, Doğru haklısınız, zaten bundan önceli kış lastiği takımı 185/65 idi. Buna bir itirazım yok. Ama 596mm olduğundan ve yerden yükseldiğinden mi yanakları kalınlaştığından mı bilmiyorum ama çok dengesiz oluyor. Konforu da arttırmasına rağmen bu sefer 185/65 kullanmak istemiyorum. Almanya ve İngiltere'de satılan 18NZ ve 18SV (her ikiside 90hp) modellerinde fabrika çıkış lastiği 175/70 R14 zaten. Bu da Lastip çapı 601mm demek oluyor. Sanırım o ülkelerdeki araçların süspansiyon setupları farklı olduğundan sorunlu bir kullanım olmamış ki; Vectra B çıkana kadar bu ölçülerle satışa devam edilmiş. 185/65 in çap ölçüsü 596mm olduğundan sizin verdiğiniz cevaplar en doğruları farkındayım J
“Verdiğimiz cevabı beğenmedi” diye kırgınlık olmasın lütfen J İkinizde en doğru cevabı vermişsiniz zaten J İkinizinde bilgisine saygım var.
Ben sanırım şansımı deneyip birazda fiyatlardan dolayı 165 yada 175 tabanlı lastik alıcam bu gidişle. Sizden şimdi ricam :
1. Benim bahsettiğim yana salınım sorunu lastik yanak genişlemesinden midir? (aracımın süspansiyonları sağlam, alt takında bir sorun yok)
2. Birde kış lastiği takılımı ile kullandığım orijinal fabrika jantları (siyah çelik olanlar) 165 yada 175 taban ölçülü lastikle uyum sağlar mı? (185 ile sorun olmamıştı. Lastiği Ankara’dan alıp Kdz.Ereğli’de jantlara giydircem. O yüzden çok önemli)
3. Yakıt ekonomisi ile ilgili ne düşünüyorsunuz?

Her ikinize de verdiğiniz cevaplar için çok teşekkür ederim :) Umarım kızdırmamışımdır kimseyi J
 
Onur neden kızalım, hele hele 4 tane teker için :).

Vectra A 2.0 GLS ve CD modellerinin orjinal lastik ölçüleri 185*65*14 dür, GT lerde 195*60*14 kullanılıyor, 1.6 ve 1.8 ler hangi ölçüleri kullanıyor bilmiyorum. Senin aracın hangisi bilmiyorum ama 175*70*14 gibi bir ölçü kullanırsan taban daralacağı için sürtünme de azalacaktır, bu durumda minimum bir tasarruf olur ama aynı tasarrufu kaliteli bir lastik de yapar. Yanlız 70 serisi lastik kullandığında araç yerden bir miktar yükselecektir, bu durumda araç altına daha fazla hava alacaktır, bu durumda araç rüzgarlardan fazla etkilenecek, sürüş güvenliği özellikle rüzgarlı havalarda oldukca azalacak, virajlardaki en ufak bir zorlamada araç lastik üzerine yığılacaktır.
Eski kuş serisi araç kullanan arkadaşlar iyi bilirler, bu araçlar yüksek profilli lastik ebatları nedeniyle yan rüzgarlardan çok etkilenirdi, bizler o etkiyi azaltmak için lastiklerin çaplarını ufaltırdık. Mesela bir kış günü İzmir'den Ankara'ya dönerken Afyon civarında rüzgara yakalanmıştım, aracı 80-90 km hızın üzerinde yolda zaptetmek neredeyse imkansızlaşmıştı, Ankara'ya döndükten sonra ben de araçta bulunan 165*80*13 lastikler yerine 175*70*13 lastikleri takmıştım, bunun sonucu araç biraz alçaldı, uzun yolda daha güvenli oldu (mahsur olarak km saati biraz fazla gösteriyordu). O günkü ortamda yapılan hızı fazla görmeyin zira ben düz yolda sekiz çizerek giderken önümdeki arkadaşım Toyota'sı ile ip gibi gidiyordu.
 
Tamam Savaş Abi :) İşin özü naparsan yap yanaktan yükseltme diyorsun :)
Benimde evvelki sene Ankara-Bolu otobanında başıma bu tarz birşey geldi. 185/65R14 kış lastiği ile 120km/h belki biraz da üstü bir hızda rüzgar vurdu yandan. Bir şerit sola havalandı araba sanki. Uzun yola genelde kışın çıkmam o yüzden yazları 195/60R14 Michelin lastiklerle yada öncesindeki Bridgeston Potenzalar ile otobanda daha yüksek hızlarda en rüzgarlı zamanlarda bile hiç böyle sorun yaşamamıştım.
Bu alacağım lastiği sadece Ankara içi düşük hızlarda kullanıcağımdan en önemsediğim yakıt tüketimi ve kar-buz performansı. Zaten Ankara trafigi dur-kalk artık. Şimdiki sıkıntım, orijinal jantlara 175 uyar mı sorusu. Birkaç lastikçiye sordum."Olur olur" dediler ama adamlara güvenemiyorum bir türlü :( Benim vectraların saç jantları Kdz.Ereğli'de olduğundan bir türlü emin olamadım :(
 
Bahsettiğin salınım lastiğin hava basıncından lastiğin hamuruna kadar bir çok sebepten olabilir.Malum kış lastiklerinin hamurları daha yumuşak.Ben şu anki aracımda bile ki F10 kasa bmw kış lastiği taktığımda ikiside aynı ebat basınç ve marka olduğu hld yaz lastiklerinin yol tutuşunu arıyorum.Ha, karda tabiki daha üstünleşiyor yaz lastiğine göre ama kuru zeminde farkediyor.

175 165 taban ölçüsüne inersena raba yolda durmuyor diye bu sefer şikayet edersin :) Zaten bir avuç içi kadar yeri basıyor lastiğin yere bir de onu daraltısan yandın :D

Düşün taban genişliği sürtünme az olacağı için yakıtta farkeder.Ama sen ne kadar farkedersin onu bilemem :)
 
:) verdiğiniz cevaplar için çok teşekkürler. haftasonu lastikçileri dolaşıcam. bakalım yeni üretim lastikler gelmiş mi bakıcam :)

İlk kar yağdığında izlenimlerimi buraya yazarım :)

Goodyear UltraGrip8 dedikleri kadar iyimiymiş bakalım :)
 
Geri
Üst