Arkadaşlar merhaba,
Uzun bir aradan sonra bir fikrinizi sormak, danışmak için döndüm. Bu vesileyle tekrar aktif olurum umarım. Bu yıl epeyce badire atlattı araba, sonunda bırakın ülen deyip kendi ellerime aldım tekrar. Elektrik sistemiyle ilgili epeyce ilginç şey öğrenmiş bulundum. Onları paylaşmak isterim.
Araç 2000 model makyajlı kasa otomatik şanzıman. 2 litre X20XEV motorlu.
İki sene kadar önce tongaya düşüp yanlış yağ koyduğum şanzıman sıfırlandı. Aynı dönemde triger kayışı da değişti. Ve tam o aralar bir titreme peydahlandı. Tahmin edeceğiniz üzere, şanzımancı motordandır kulaktandır dedi, motor ustası abi buralarda bir şey yok ki dedi, ben de tam kaynağı tespit etmeden körlemesine deneme yanılmaya girmek istemedim.
Titreme motoru çalıştırır çalıştırmaz başlıyor, direksiyondan ve gaz pedalından hissediyorum. Vitese geçtiğinde tüm gövde şöyle bir titriyor, yavaş yavaş hareket ederken artıyor. Özellikle viteste ve ayak frende beklerken, bir de kalkışta devir 2000'lerin üstüne çıkana kadar çok belirgin. Trim sesi çıkarttıracak kadar belirgin yani. Yolda gaza basınca Azer Bülbül oluyor, gazı bırakınca gayet sakin gidiyor.
Motorun durumu çok iyi. 1500km kadar önce sıfırlandı (gömlek hariç her şey değişti). Titreşim daha önce de vardı ve sıfırlandıktan sonra geçmedi. Tüm silindirlerin kompresyon değerleri birbirinin bir-iki psi altında veya üzerinde. Sıfırlamada ilk marştan sonra kontrol amaçlı 15 dakika çalışma, derhal yağ değişimi vb. süreçler takip edildi. 1500 kilometredir ölçülebilir bir yağ eksilmesi yok. 1 saat önce kontrol ettim hala üst ölçüm çizgisindeydi. Grup III tam sentetik 5W-40 yağ kullanıyorum.
Şanzıman vites geçişleri yine iyi durumda. Sport modda olsun olmasın tereddütsüz vites değiştiriyor. Motor inip binerken şanzıman yağını da değiştirmiş bulunduk, çıkan yağ yanık değildi, şimdi de daha 1500km olduğundan haliyle yeni ve pespembe. O yüzden yağ durumuna göre yorum yapamıyorum.
Motor ve şanzıman kulakları değişti. Çatlak olan egzoz manifoldu değişti. Lastik ve tekerleklerde sorun göremiyorum, zaten dediğim gibi yolda gaza basmazsam titreşim yok. Klima açık ya da kapalı farketmiyor.
Aklınıza gelen bir şey olursa paylaşır mısınız? Mesela:
- Şanzımancı becerememiş düzgün bir şanzımancı bulup yaptır
- Volana bakmamışsın volandan yapar
- Motor inip binerken balans ünitesi sapıtmış olmasın?
- Egzoz manifoldu yetmez, egzozun başka yerinden de yapar
...gibisinden?
Uzun bir aradan sonra bir fikrinizi sormak, danışmak için döndüm. Bu vesileyle tekrar aktif olurum umarım. Bu yıl epeyce badire atlattı araba, sonunda bırakın ülen deyip kendi ellerime aldım tekrar. Elektrik sistemiyle ilgili epeyce ilginç şey öğrenmiş bulundum. Onları paylaşmak isterim.
Araç 2000 model makyajlı kasa otomatik şanzıman. 2 litre X20XEV motorlu.
İki sene kadar önce tongaya düşüp yanlış yağ koyduğum şanzıman sıfırlandı. Aynı dönemde triger kayışı da değişti. Ve tam o aralar bir titreme peydahlandı. Tahmin edeceğiniz üzere, şanzımancı motordandır kulaktandır dedi, motor ustası abi buralarda bir şey yok ki dedi, ben de tam kaynağı tespit etmeden körlemesine deneme yanılmaya girmek istemedim.
Titreme motoru çalıştırır çalıştırmaz başlıyor, direksiyondan ve gaz pedalından hissediyorum. Vitese geçtiğinde tüm gövde şöyle bir titriyor, yavaş yavaş hareket ederken artıyor. Özellikle viteste ve ayak frende beklerken, bir de kalkışta devir 2000'lerin üstüne çıkana kadar çok belirgin. Trim sesi çıkarttıracak kadar belirgin yani. Yolda gaza basınca Azer Bülbül oluyor, gazı bırakınca gayet sakin gidiyor.
Motorun durumu çok iyi. 1500km kadar önce sıfırlandı (gömlek hariç her şey değişti). Titreşim daha önce de vardı ve sıfırlandıktan sonra geçmedi. Tüm silindirlerin kompresyon değerleri birbirinin bir-iki psi altında veya üzerinde. Sıfırlamada ilk marştan sonra kontrol amaçlı 15 dakika çalışma, derhal yağ değişimi vb. süreçler takip edildi. 1500 kilometredir ölçülebilir bir yağ eksilmesi yok. 1 saat önce kontrol ettim hala üst ölçüm çizgisindeydi. Grup III tam sentetik 5W-40 yağ kullanıyorum.
Şanzıman vites geçişleri yine iyi durumda. Sport modda olsun olmasın tereddütsüz vites değiştiriyor. Motor inip binerken şanzıman yağını da değiştirmiş bulunduk, çıkan yağ yanık değildi, şimdi de daha 1500km olduğundan haliyle yeni ve pespembe. O yüzden yağ durumuna göre yorum yapamıyorum.
Motor ve şanzıman kulakları değişti. Çatlak olan egzoz manifoldu değişti. Lastik ve tekerleklerde sorun göremiyorum, zaten dediğim gibi yolda gaza basmazsam titreşim yok. Klima açık ya da kapalı farketmiyor.
Aklınıza gelen bir şey olursa paylaşır mısınız? Mesela:
- Şanzımancı becerememiş düzgün bir şanzımancı bulup yaptır
- Volana bakmamışsın volandan yapar
- Motor inip binerken balans ünitesi sapıtmış olmasın?
- Egzoz manifoldu yetmez, egzozun başka yerinden de yapar
...gibisinden?
Son düzenleme: