vectra b fan çalışma prensipleri

teacher-men

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Kas 2011
Mesajlar
141
Tepkime puanı
0
Puanları
16
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar 99 vectra b GLS x20xev aracım var.size sorunumu baştan anlatayım ki bence bu opel hararet problemine de çözüm teşkil edecektir.Önceleri klimayı açıp şehir içinde gediğimde hararet 95 lere geliyordu.Motor kaputunu açıp baktığımda klima fanının(Tampon içindeki dış fan)çalıştığını radyatör fanının çalışmadığını fark ettim.Ama işin garibi klimayı motor soğukken açtığımda heriki fanda çalışıyor hararet 90 a gelince radyatör fanı duruyordu.Klima fanı tek başına kalıyor daha yüksek devirlerde çalışıyordu.Bunun çözümü için yaptığım işlmler:
1.Şase bağlantısı (orjinale ek olarak)
2.Motor fanı söküldü tüp şeklindeki rezistansın içi açıldı ve düz bağlandı.
3.Akünün önündeki röleler değiştirildi.
4.radyatör değiştirildi.

ve sonuç olarak şu anda klimayı açtığımda her iki fan devreye giriyor ancak hararet 90 lara geldiğinde radyatör fanı çalışmaya devam ederken klima fanı ara ara çalşıyor yani devreye girip çıkıyor.
forumda bu konuda uzun araştırmalar yaptım her iki fan beraber çalışır diyen var klima fanı sürekli çalışır radyatör fanı gerektiğinde devreye girer diyen var ve daha birçok fikir var.

Arkadaşlar bu işin doğrusu nedir.her iki fan aynı anda ve aynı devirlerde mi çalışır yoksa fanlardan biri sürekli çalışıp diğeri gerektiğinde mi çalışır.
Nedir bu işin doğrusu.
 
Guncel bendede ayni sorun var
 
Geri
Üst