Vectra C AT vuruntu çözümü (AW55-50SN)

ogen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Haz 2007
Mesajlar
121
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Aracınızın otomatik şanzumanında hafif vuruntular varsa aşağıdaki adaptasyon önergelerini izleyerek belki sorunu çözebilirsiniz.
Bazen araçtaki aküyü değiştirirken şanzıman beyni kendini resetleyerek varsayılan değerlerde çalışmaya başlıyor.
Fakat varsayılan değerler şanzumanın durumuna göre uyum sağlamayabilir.
Örneğin kullanılan yağ orjinal yağdan farklı olabilir. Veya kavrama süreleri orjinaline göre değişmiş olabilir.
Bu gibi sebeplerden ötürü şanzımanınız varsayılan değerlere göre uyum sağlamayabilir ve
aracınızda hafif vuruntular başlamış olabilir.
Özellikle eski ve yağı değiştirilmiş olan şanzımanlarda çok sık karşılaşılan bir durumdur.

Adaptasyon işlemlerine başlamadan önce aracı çalıştırın ve şanzuman hidrolik yağının 65 derecenin üzerine çıkana kadar ısınmasını bekleyin.
Motor ısısı 90 dereceye ulaştığında 15 dk beklerseniz yağ ısısı 65 in üzerine çıkacaktır.
Normalde şanzuman 65 ile 110 derece arasında çalışır.
120 dereceyi geçince kendini korumaya alarak 5 viteste takılı kalır.
Araçta çekişin azalmasıyla anlaşılır. Motoru stop edip tekrar çalıştırdığınızda düzelir.

Şimdi adaptasyon işlemlerine geçelim;

N - D geçirme adaptasyonu:
Araç çalışır vaziyette rolantide beklerken el fireni çekili kalsın. Şimdi Vitesi N pozisyonundan D pozisyonuna alın fakat firene basmayın ve en az 3 saniye bekleyin.
Bu işlemi 5 defa tekrarlayın.
Böylece şanzıman beyni yağ basınçlarını okuyarak kendi kendine uygun bir biçimde programlayacaktır.
Artık N den D ye alırken oluşan vuruntular azalmış olacaktır.

N - R geçirme adaptasyonu:
Araç çalışır vaziyette rolantide beklerken el fireni çekili kalsın. Şimdi Vitesi N pozisyonundan R pozisyonuna alın fakat firene basmayın ve en az 3 saniye bekleyin.
Bu işlemi 5 defa tekrarlayın.
Böylece şanzıman beyni yağ basınçlarını okuyarak kendi kendine uygun bir biçimde programlayacaktır.
Artık N den R ye alırken oluşan vuruntular azalmış olacaktır.

Üst ve alt vitese geçirme adaptasyonu:
Araç hareketsiz vaziyette ve vites D pozisyonunda iken hafif gaz vererek (Gaz pedalı 15- 20 % arasında olmalı) 4. vitese kadar çıkın ve 14 saniyeden az olmamak şartıyla araç hareketsiz kalana kadar hafif frenle yavaşlatın.
Bu işlemi 5 defa tekrarlayın.
Daha sonrada
Araç hareketsiz vaziyette ve vites D pozisyonunda iken gaz pedalını yarıya kadar basılı tutarak 5. vitese kadar hızlanın sonra hafifi frenle 1. vitese kadar düşüşünü hissederek yavaşlayın Bu işlemi arka arkaya 5 defa tekrarlayın.


Tabi aklınızdan çıkarmamanız gereken bi konu var. Bu işlemler hiç bir hatası bulunmayan şanzımanlar için geçerlidir.
Bu işlemler sonucu düzelme olmazssa tamirciye götürmekte fayda var.
 
Son düzenleme:
Üst