Foruma hoşgeldiniz..Yeni aracınız da hayırlı olsun..Piyasaya baktığımızda; modeline göre, en kaliteli,en donanımlı,en ekonomik,en sağlam araçların başında gelir vectra c ler..(tabi turşusunu çıkaran sahiplerinin araçlarını ya da galeri araçlarını kastetmiyorum)
Okuduğum ve aracınızın sorunları göz önüne alındığında, biraz hor kullanılmış bir araç..Söylediğiniz gibi, geri vitese duyarlı sağ aynayı kullanabilmeniz için,önce sağ dikiz aynası düğmesini basılı konuma getirmeniz gereklidir..Ardından aracı geri vitese aldığınızda; park sensörlerinin devreye girmesiyle duyulan ikazla beraber ayna da kaldırımı ve arka lastiği gösterecek şekilde aşağı doğru ayarlar kendisini ve 1. vitese ya da boşa aldığınızda da eski konumuna geri döner..Eğer sizin aracınızdaki sağ ayna hareket etmiyorsa ya da normalde sağ aynayı trafik kullanımı için ayarlamak istediğinizde hareket etmiyorsa,bir kazadan sonra doğru toplanmamış ya da kabloları uygun bağlanmamış anlamına gelir..Bunun yanında iç dikiz aynası da dahil,koltuk konumları da hafızaya alınmaktadır..1. ya da 2. hafızayı devreye sokun..Belki de tercih değiştirdiğinizde düzelebilir..Çünkü; örn akü bittiğinde ya da akü değiştirdiğinizde sunroof kademe kademe açılır..Arabayı çalıştırdıktan sonra yavaş yavaş kendisine gelir..
Aracınızın modeline göre yol bilgisayarı ekranında ya da km saatlerinin orada yer alan küçük bilgi ekranından detaylı bilgiler elde etmeniz zor..Yani 2005 ve sonraki vectralarda, direksiyonun altında bulunan sağ ve sol kolu,anahtar kontağa takılı iken,kendinize doğru çekip,sesli ikaz gelene kadar bekliyorsunuz...Ya da radyo üzrindeki ''setting'' tuşuna basılı tutuyorsunuz...Ama bizim vectra c lerde ancak tech-2 ya da op-com ile aracınıza bağlandığınızda yağ sıcaklığı,dijital hız verisi,radyatör sıcaklığı vs gibi bilgilere ulaşabilirsiniz..
Zaman içinde, aracın içinde tozların birikmesi ve nem ya da rutubetten de kaynaklanan olaylarla beraber tuşların arasında kalıcı tortular birikiyor..Benim de geçtiğimiz yazın başında klima tuşları ve hız sabitleme özellikleri hassasiyetini kaybetmişti..Yağlayıcı ve pas sökücü spreylerden kullandım,bir de çıkarıp temizledim..Şu an için sorun yok..
Arka elektrikli perdeyi de muhtemelen arkasında yük varken açmak istemişlerdir..Tırnakları da kırılmıştır..Parçanın yarısı kollarda yarısı da perdedir..Sert plastik malzemeler var..Perde üzerindeki tırnakları çıkarıp,kırılan parçayla eş olacak şekilde bu yeni plastiği zımparalarsanız eskisinden sağlam olur..Benimki de kırıktı ve ben de böyle değiştirdim..Çıkmacılarda 50-60 tl ye satılıyor..Gerek yok...
Vectra C lerde işlevsel olarak 3 farklı far sunuldu..2 si birbirinin aynısını gibi görünürken biri diğer ikisinden hem görüntü hem de işlevsel olarak farklıdır..İlki halojen ampüllü,manuel seviye ayarlamalı ön farlar..Bunlar xenon ampülüne ve tesisatına sahip değildir ama merceğe sahiptir..Uzun,kısa,sinyal ve park ampülleri ayrı ayrıdır... 2.si bu halojen ampüllü far ile aynı görüntüye sahip olsa da xenon tesisatı(farın alt tarafında xenon beyni,far fişinde 10 pinli girişi,ön ve arka akslarda otomatik seviye ayarlamasına ve xenon ateşleyicisine) sahiptir..Halojenin yan sanayisi varken,Xenon farların yan sanayi üretimi yoktur...Yine sinyal,park,uzun ve kısalar farklı ampüllerle iş yapar.. 3. ve son farklı far ise sürüşe duyarlı farlara sahip aynı zamanda bi-xenon özellikli,köşe aydınlatmalı ve xenon tesisatına sahip farlardır..Bunlar elegance donanımdan OPC versiyona kadar opsiyon olarak sunulmuştur..Kısa merceği,park ampülünün konumu ve köşe lambasıyla xenon farlardan ayrılır...Ben de uzun süre bu farları bulabilmek ve kullanabilmek için çabaladım..İmzamdaki aracımın üstündeki farlar,bu farlardandır..
Eğer, bi-xenon isterseniz, forumumuzda Hüseyin Küçük isimli moderatörümüzle iletişime geçebilirsiniz..Onun aracında orj xenon tesisatı varken,sonradan bi-xenona dönüştürdü..Ancak aracınızdaki kısa hüzmenin beyaz yanması, aracınızın farlarının xenon olduğu anlamına gelmez..Yukarıda halojen ile xenonun görüntü olarak aynı olduğunu bu yüzden söyledim..Eğer aracınız önden kazalı olup da fazla bedel ödememek için daha ucuz ve yan sanayisi olan halojen far ile çakma xenonlarla arabayı toplayıp satan biri olabilir aracı aldığınız..Ama tabi orjinal xenonlu da olabilir..Kaputu kaldırıp farın fişindeki pinlere ve farın içini açtığınızda kısa hüzmenin arkasında xenon ateşelyicisi olup olmadığına ya da aracı çalıştırdığınızda farların kedisini otomatik aşağı-yukarı ayarlayıp ayarlamadığına bakmalısınız..Ben de bu aracı alırken önden darbeli olduğunu bilerek aldım..Ama farların da bu söylediğim gibi toplanmış olduğunu düşünmemiştim..Sonra yaklaşık 1225 tl para verip xenon far ve tesisatını aldım..Umarım aynı durumu yaşamazsınız..