x20xev opel vectra 87-92 müşür uygulaması

murathoca42

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 May 2012
Mesajlar
13
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Saygı değer ustalarım,
Aracım 97 model opel vectra 2.0 cd. Bu hararet olayını iyice kafaya takmış durumdayım. Forumlarda okuduğum ve haricinde yaptığım araştırmalara göre konyada gezmediğim usta kalmadı ama işimi bir türlü yaptıramadım. Tipo SLX müşürü benim aracıma uymuyor.Sanırım x16 motorlarınkiyle aynıymış. Ben bugün gidip 87-92lik tofaş müşürü taktırdım aracıma. Klima açık şekilde şehir içinde 87-88-89 arası hararet, şehir dışında özellikle rampada sıkıştırmak kaydıyla 100'ü gördü. Benim taktırdığım müşür soketli değil kablolu ve girişi 3'lü değil 2'li. Sanırım biraz tedirgin oldum durumla ilgili şehir dışı rampada 100ü görünce. Bu tip motorlara düşük müşür uygulamasını Allah rızası için biri marka model vererek ayrıntılı şekilde anlatabilir mi acaba. Tipo SLX müşürü olduğu gibi mi uygulanıyor yoksa başka bir işlem gerekiyor mu? Ayrıca bir sorum da termostat için olacak. Sadece uygun müşür takmak yeterli olmayacak diye düşünüyorum. Termostatın derecesi yüksek olunca 87-92lik müşür yine istenileni veremez diye düşünüyorum.Bunu biri net bir şekilde izah edebilirse çok dua ederim. Hem müşür hem de termostatın değişmesi mi gerekiyor veya termostata da bir işlem yapılmalı mı.
Hepinize saygılar.
 
bu arada bir ekleme daha yapmak istiyorum. Benim en büyük sorunum şehir içi değil şehirler arası yolda yüksek hız yapınca veya rampada aracı sıkıştırınca oluyordu. Şehir içerisinde ne kadar sıcak hava olursa olsun hararet 92yi geçmiyordu (klima kapalı). Ama şehirler arasında ve rampada kırmızıya yaklaşıyor araç. Bu iş izzeti nefis meselesi oldu arkadaşlar ben bir şekilde bu aracın hararetini 90a sabitleyeceğim. gerekirse saati söküp ibreyi 90da yapıştıracağım japon yapıştırıcısıyla. Şaka bir tarafa da gerçekten sıkıldım bu işten ben.
 
Termostat normal derecesinde açıyor anladığımız kadarıyla, sorun sıkıştırınca hararet yükseliyorsa, kalorifer peteğini temizletin, fanı kontrol edin her kademesi çalışıyor mu.
 
klima açıkken yada sıcak havalarda çok fazla üst devirlerde 100 dereceyi görmesi gayet normal. müşür değiştirmekle çözülmez emin olun. benim aracımda aynı. normalde 90 dereceyi kesinlikle geçmez. ama otobandaysam ve dip gaz gidiyorsam klimada açıksa 100 dereceye yaklaşması bana normal geliyor. ;) müşürü değiştirseniz bile sakin kullanımda dediğiniz değerleri görürsünüz. yoksa fanınız hiç durmadan çalışır ve yine de aracı soğutamazsınız. sanırım bu radyatör ve su kanallarının darlığı ile ilgili bir sorun.
 
Geri
Üst