Önceden söyleyeyim, bu az biraz "how-to", biraz da "bu ne be?" tarzında bir konu olacak.
Aracım süratlı kullanımlarda soğuk çalışmaya meğilli olduğundan dün termostatını değiştireyim dedim.
internet üzerinden Behr marka termostat almıştım, indirimli hali ile 30TL civarı tuttu.
Bu motorlarda termostat nispeten kolay bir yerde, diğer parçalarda olduğu gibi motorun yarısını sökmenize gerek kalmıyor
Hatta örnek resim, işte burada:
iki tane vida tutuyor, vidalar Torx E10, bu vesileyle torx seti de almış oldum
Su kabına giden ince hortum ve radyatöre giden kalın hortumun kelepçelerini pense yardımı ile çıkarmak gerekiyor.
Ve sonuç:
ilk "bu ne be?" sorusu: Bu kadar da paslı olması normal mi?
Yeni termosatı takarken contasının tam oturduğundan emin olun (mutlaka yeni conta kullanın, termostatın içinden çıkıyor zaten). Ben conta kanalına vazelin sürdüm, böylece conta güzel yapıştı ve takarken de düşmedi. Soğutma sıvısını tamamladıktan sonra motoru çalıştırıp ısınmasını bekliyoruz, termostatın oralardan sıvı sızıntısı olmadığından emin oluyoruz.
Ve bu da mutlu son:
Bu halde sabit kalması gerekiyor, ve bu duruma geldiğinde radyatöre giden hortumun da ısınmış olması gerekiyor.
Bunlar da çıkan termostatın resimleri, iç taraf kırmızı renkte kaplı, pas renginden biraz daha kızıl sanki ve hiçbir şekilde kazınmadan çıkmıyor:
Aracım süratlı kullanımlarda soğuk çalışmaya meğilli olduğundan dün termostatını değiştireyim dedim.
internet üzerinden Behr marka termostat almıştım, indirimli hali ile 30TL civarı tuttu.
Bu motorlarda termostat nispeten kolay bir yerde, diğer parçalarda olduğu gibi motorun yarısını sökmenize gerek kalmıyor
Hatta örnek resim, işte burada:
iki tane vida tutuyor, vidalar Torx E10, bu vesileyle torx seti de almış oldum
Su kabına giden ince hortum ve radyatöre giden kalın hortumun kelepçelerini pense yardımı ile çıkarmak gerekiyor.
Ve sonuç:
ilk "bu ne be?" sorusu: Bu kadar da paslı olması normal mi?
Yeni termosatı takarken contasının tam oturduğundan emin olun (mutlaka yeni conta kullanın, termostatın içinden çıkıyor zaten). Ben conta kanalına vazelin sürdüm, böylece conta güzel yapıştı ve takarken de düşmedi. Soğutma sıvısını tamamladıktan sonra motoru çalıştırıp ısınmasını bekliyoruz, termostatın oralardan sıvı sızıntısı olmadığından emin oluyoruz.
Ve bu da mutlu son:
Bu halde sabit kalması gerekiyor, ve bu duruma geldiğinde radyatöre giden hortumun da ısınmış olması gerekiyor.
Bunlar da çıkan termostatın resimleri, iç taraf kırmızı renkte kaplı, pas renginden biraz daha kızıl sanki ve hiçbir şekilde kazınmadan çıkmıyor: