x20xev ve egr valfi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan DRaGGeRs
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

DRaGGeRs

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Nis 2008
Mesajlar
693
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
merhabalar 99 model vectra b kullanıyorum orjinal manifoldumun üzerindeki çatlaklar sebebiyle krom headers siparişi verdim gelen headers da ise egr valfinin borusunu takmak için kısım yok satıcı egr iptali yapmam gerektiğini söylüyor

aracı yaklaşık 11 senedir kullanıyorum bü güne kadar egr arızası yaşamadım daha doğrusu egr aktif mi yoksa araya parça koyulup iptal mi onuda bilmiyorum görüntüde herşey normal gözüküyor

şimdi ben bu egrnin borusunu iptal etsem araya da kapak taksam bana herhangi bi sorun yaşatır mı uzun vadede araçta lpg de var yani motorun yararına mı olur yoksa zararına mı herkez ayrı bişeyler söylüyor kafam karıştı açıkçası.
 
işte kimisi subap bozar diyor kimisi daha iyi olur diyor
zaten egr 3000dd ye kadar devrede olan bi sistemmiş daha üst devirlerde egr açılmıyormuş e devir çevirince subap bozmuyorsa iptal edince neden bozsun? diye düşünüyorum ama daha önce yapan illa ki vardır

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 20:32 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 20:31 ----------

egr değilde sekonder olması gerek egr sağda

manifoltun üstündeki 2 noktadan egr altına giriyo diye gördüm ama..
 
x20xev motorlu vectra a gtde ben araya metal conta koyup iptal etmiştim... yıllarca öyle kullandım (en az 60.000 km) hiç bir zararını görmedim...
 
EGR iptali LPG'li araçlarda subap erimesine neden oluyor diye biliyorum.

Motora atık kirli gazı veren EGR'nin işlevini sona erdirmek subapların erimesine nasıl sebep olur aklım almıyor, acaba kim keşvetti bu subap eritme olayını. Hele EGR belirli bir devirden sonra gaza yüklendikçe devreden çıkıyorken gerçekten soru işaretlerinin altında kaldım.
 
x20xev motorlu vectra a gtde ben araya metal conta koyup iptal etmiştim... yıllarca öyle kullandım (en az 60.000 km) hiç bir zararını görmedim...

Peki araçta lpg varmıydı ayrıca arıza lambası yakıyormuydu?

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 22:09 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 22:07 ----------

Motora atık kirli gazı veren EGR'nin işlevini sona erdirmek subapların erimesine nasıl sebep olur aklım almıyor, acaba kim keşvetti bu subap eritme olayını. Hele EGR belirli bir devirden sonra gaza yüklendikçe devreden çıkıyorken gerçekten soru işaretlerinin altında kaldım.

Bu görüş bi kaç konuda daha karşıma çıktı bende bi anlam veremiyorum açıkçası
 
Peki araçta lpg varmıydı ayrıca arıza lambası yakıyormuydu?

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 22:09 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 22:07 ----------



Bu görüş bi kaç konuda daha karşıma çıktı bende bi anlam veremiyorum açıkçası

lpg vardı geceleri 6500 devirle geziordu arada :) bazende 2000 devirle saatlerce yol gidiyordu :) arıza lambası yanmıyordu çünki araba egryi açıp kapattığını sanıyordu valfi açılıp kapandığı için. ama valfin deliği tıkalı olduğundan sorun yoktu :)
iptal edin sorun olmaz ;) ayrıca o arabanı sibop yakacağına ihtimal vermem ;) tabi lpgde araba aşırı fakirde değilse. gerçi fakirde anında arızayı yakar...
 
egr nin görevlerden biri yanma odası içindeki ısıyı soğuk egzoz gazıyla düşürmektir.bu yüzden özellikle lpg li araçlarda sübap eritme sıkça rastlanan bir durum
 
Geri
Üst