Yağ çubuğunda yağ fışkırması

Erkanersoy

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
9 May 2024
Mesajlar
10
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Selamün aleyküm arkadaşlar aracım Opel astra j hb kasa yaklaşık 2-3 ay arabamın yağına bakmadım geçenlerde baktığımda üst çizgide olan yapım en alt çizgiye gelmiş ama ne zaman azalmış bilmiyorum. araba sensörler mi bozuk uyarı vermedi diye tamirciye gittiğimde külbütür kapağı üst kapak değişecek dedi başkasına götürdüm bakımını yapalım takip edelim dedi bir başkasına gösterdim araç çalışır vaziyetteyken yağ çubuğunu çekti ve yağ fışkırdı direk motor bitik dedi motor yapılması lazım dedi bir başkası üst kapak yapalım dedi başka biride yarı motor yapılacak dedi şimdi arkadaşlar ben nasıl bir yol izlemeliyim araç otomatik 1.6 benzin 68 binde ben de önceki araca birşeyler mi yaptı eksperde herşey normal çıktı conta testine de koydum bir problem yoktu aklım karıştı nasıl bir yol izlemeliyim yardımcı olur musunuz ?
 
İki diş arası, yani max-min arası 1 litre oluyor. Aracın 1 litre yağ eksiltmis demek. Bu eksiltmeyi 10k yaksa 1k yoldami yaptı asıl soru bu.
Zaten Opel araçlarin kullanma kılavuzunda 0.6litre/1000km eksiltme olabilir yazıyor.

Aracın 68 bindeyse, bakımlarında aksatmadayisan aracında hiç bir şey yok. Sakın kimseye elletme, motor,kapak yapalım diyenden arkana bakmadan kaç.
 
Yağ çubuğundan yağ fışkırtması normal mi
 
Yağ çubuğundan yağ fışkırmasından kasıt nedir ? Bildiğiniz ordan yağ sıçradımı yoksa buharmı geliyordu ? O kısımdan kolay kolay yağ çıkmaz diye düşünüyorum. Ancak basınç dengesizliği varsa olabilir. Ama bu kilometrede böyle birşey yaşanmaması gerekiyor.
 
Üstadım PCV valfine bakın. Diyaframı patlamıştır. Külbütör kapağı üstündeki yuvarlak daire biçimindeki valfi değiştirmeniz yeterlidir.
 
Yağ çubuğundan yağ fışkırmasından kasıt nedir ? Bildiğiniz ordan yağ sıçradımı yoksa buharmı geliyordu ? O kısımdan kolay kolay yağ çıkmaz diye düşünüyorum. Ancak basınç dengesizliği varsa olabilir. Ama bu kilometrede böyle birşey yaşanmaması gerekiyor.
Bilmiyorum benim de kafam karıştı yap fışkırıyor resmen arabayı biraz çalıştırdıktan sonra artık pazartesi mecburan motoru açtırıcam öyle görünüyor
 
Üstadım PCV valfine bakın. Diyaframı patlamıştır. Külbütör kapağı üstündeki yuvarlak daire biçimindeki valfi değiştirmeniz yeterlidir.
inşallah dediğiniz gibidir kimi motor gidik diyor aklım gidiyor pazartesi ustaya bu yazdığınızıda söylücem umarım masraf çok çıkmaz yağ fışkırmasının sebebi diyaframdır
 
Bu arada aracım astra j kasa yanlış yazmışım
 
Geri
Üst