Merhabalar.
Araçlarımızın merkezi kilit sistemi ile paralel çalışan yakıt deposu kapağı kilidim bozulmuştu. Bu nedenle deponun dış kapağı hafif aralık duruyordu. Dün biraz vaktim oldu ve çözümü buldum.
Nasıl olduysa kapağı kilitleyen sürgü yuvasından çıkmış. (Muhtemelen kapak tam kilitlenirken veya kilit açılırken pompacı arkadaş zorladı). Bagaj bölmesinden erişebileceğim düşüncesi ile sağ tarafı içeriden komple söktüm. Fakat depo ve hortum tertibatının sac bir plaka ile bagaj bölümünden ayrıldığını gördüm. Daha sonra da aracın sağ arka çamurluk davlumbazını söktüm. Bu davlumbazı arka tampona bağlayan 3 adet T20 vidayı söktükten sonra, lastiğin arkasında solda ve sağda iki adet klips var. ilk kademeyi düz bir tornavida ile kaldırıp elinizle çektiğinizde geliyor. Sağdaki de aynı şekilde. yalnız çalışmak biraz zor. bu nedenle aracı lifte kaldırmanız gerekebilir. ben kriko ile aracın sağ arkasını kaldırdım. hatta komple tekerleği söktüm.En son marşpiyelin altında üçüncü bir klips var. bunu da aynı şekilde tornavida yardımı ile çıkartıyoruz. Son klipsin de çıkmasıyla davlumbaz aşağı düşüyor.
Eğer tekerleği sökmediyseniz el yordamıyla çamurluk bölmesinde "L" şeklindeki sürgüyü depo girişinin üstünde bulabilirsiniz. Anahtar ile kapıyı kilitleyip açtığınızda bu sürgü çalışıyorsa şanslısınız. Sürgüyü deliğe oturttuğunuz anda kapak kilidi çalışmaya başlıyor. Eğer kapıları kilitlediğinizde sürgü hareket etmiyorsa, merkezi kilit sisteminde veya depo kilit aktüatöründe sorun olabilir. Deneyimliyseniz internette nasıl yapılacağını anlatan rehber mevcut: link
sökme işlemini tersine doğru uygulayarak davlumbazı ve tekeri taktığımızda (hazır sökmüşken davlumbazı da yıkadım) her şey eskisi gibi oluyor.
Fotoğrafları en kısa zamanda ekleyeceğim. Herkese selamlar.
Araçlarımızın merkezi kilit sistemi ile paralel çalışan yakıt deposu kapağı kilidim bozulmuştu. Bu nedenle deponun dış kapağı hafif aralık duruyordu. Dün biraz vaktim oldu ve çözümü buldum.
Nasıl olduysa kapağı kilitleyen sürgü yuvasından çıkmış. (Muhtemelen kapak tam kilitlenirken veya kilit açılırken pompacı arkadaş zorladı). Bagaj bölmesinden erişebileceğim düşüncesi ile sağ tarafı içeriden komple söktüm. Fakat depo ve hortum tertibatının sac bir plaka ile bagaj bölümünden ayrıldığını gördüm. Daha sonra da aracın sağ arka çamurluk davlumbazını söktüm. Bu davlumbazı arka tampona bağlayan 3 adet T20 vidayı söktükten sonra, lastiğin arkasında solda ve sağda iki adet klips var. ilk kademeyi düz bir tornavida ile kaldırıp elinizle çektiğinizde geliyor. Sağdaki de aynı şekilde. yalnız çalışmak biraz zor. bu nedenle aracı lifte kaldırmanız gerekebilir. ben kriko ile aracın sağ arkasını kaldırdım. hatta komple tekerleği söktüm.En son marşpiyelin altında üçüncü bir klips var. bunu da aynı şekilde tornavida yardımı ile çıkartıyoruz. Son klipsin de çıkmasıyla davlumbaz aşağı düşüyor.
Eğer tekerleği sökmediyseniz el yordamıyla çamurluk bölmesinde "L" şeklindeki sürgüyü depo girişinin üstünde bulabilirsiniz. Anahtar ile kapıyı kilitleyip açtığınızda bu sürgü çalışıyorsa şanslısınız. Sürgüyü deliğe oturttuğunuz anda kapak kilidi çalışmaya başlıyor. Eğer kapıları kilitlediğinizde sürgü hareket etmiyorsa, merkezi kilit sisteminde veya depo kilit aktüatöründe sorun olabilir. Deneyimliyseniz internette nasıl yapılacağını anlatan rehber mevcut: link
sökme işlemini tersine doğru uygulayarak davlumbazı ve tekeri taktığımızda (hazır sökmüşken davlumbazı da yıkadım) her şey eskisi gibi oluyor.
Fotoğrafları en kısa zamanda ekleyeceğim. Herkese selamlar.