Yanan Astra!

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan chidely
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

chidely

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Mar 2007
Mesajlar
351
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar bu akşam haberlerde bi haber duydum ve irkildim açıkçası.zeytinburnu sahil yoluydu yanılmıyosam olay yeri.adamın biri astra aracıyla yolda giderken aracı birden stop etmiş.kenara çekmiş ve aracını tekrardan çalıştırmaya uğraşırken bu arada araç aniden alevler içinde kalarak yanmış.haberlerde izledim.ayrıca araç lpg li.böle bişey neden olabilir.bu hafta bende bu şekilde bi stop etme olayı yaşadım.aklıma geldi bi sorayım foruma ve ustalara dedim.benim araçta lpg yok ama tek sorununda lpg olduğunu zannetmiyorum bu tür olaylarda.
 
elektronik olabilir. kısa devre filan olmuşsa herhangi bi yer tutuşmuş olabilir. böyle bişeye şahit oldum ordan aklıma geldi
 
bu golf ten sonra 2. lpg haberi..


manüpülasyon var sanırım.


medya patronlarından biri benzincilik işinemi el attı ne :D
 
Allah korusun çok kötü bi durum gerçekten.Gözümüzden bile sakındığımız arabalar bi anda yok oluverse çıldırırız heralde.Düşünmesi bile zor.
 
gerekli tedbir ve bakımları yapılmış bir aracın lpg nedeniyle yanması çok ender görülür,hatta benzinli ile aynı orandadır.
ancakkkk....
zaman içerisinde yeterince benzinle araç kullanmadığımız için benzin hortumunda çatlamalar oluyor.
araç benzinli kullanıldığı zaman bu çatlaklardan benzin damlıyor ve araçta benzin kokusu oluyor.hadi bu sorun değil ama bu damlayan benzin sıcak motor üzerine düştüğü için alevlenme riski yaşatıyor.
bir çok lpgli aracı yanma nedeni bu.
ayrıca....
lpg beyninin lpg giriş ve çıkış bağlantıları bir çok araçta sert plastik aksam.zamanla bu aksamlar çatlama yapabiliyor hatta kırılabiliyor.buradan gaz sızıntısı olabiliyor.doğal olarak alevlenme riski artıyor.
bu nedenle özellikle eski sistem lpgli araçlarda bu aksamların sıklıkla kontrol edilmesi ve kontağın uzun süre açık tutulmaması gerekiyor.çünkü kontağı ilk açığımız anda şayet araç enjeksiyonlu değil ise gaz karbüratöre hemen doluyor.
gereken tedbiri aldığımız ve bakımlarını sürekli olarak yaptığımız bu araçların sorun çıkarmasının tek nedeni ancak ve ancak fabrika yada montaj hatasıdır lütfen unutmayalım.
bir çoğumuz ben bakımı akstmam der.peki kaç kişi gaz deposunun süzgecini bu zamana kadar kaç defa değiştirdi???
 
gerekli tedbir ve bakımları yapılmış bir aracın lpg nedeniyle yanması çok ender görülür,hatta benzinli ile aynı orandadır.
ancakkkk....
zaman içerisinde yeterince benzinle araç kullanmadığımız için benzin hortumunda çatlamalar oluyor.
araç benzinli kullanıldığı zaman bu çatlaklardan benzin damlıyor ve araçta benzin kokusu oluyor.hadi bu sorun değil ama bu damlayan benzin sıcak motor üzerine düştüğü için alevlenme riski yaşatıyor.
bir çok lpgli aracı yanma nedeni bu.
ayrıca....
lpg beyninin lpg giriş ve çıkış bağlantıları bir çok araçta sert plastik aksam.zamanla bu aksamlar çatlama yapabiliyor hatta kırılabiliyor.buradan gaz sızıntısı olabiliyor.doğal olarak alevlenme riski artıyor.
bu nedenle özellikle eski sistem lpgli araçlarda bu aksamların sıklıkla kontrol edilmesi ve kontağın uzun süre açık tutulmaması gerekiyor.çünkü kontağı ilk açığımız anda şayet araç enjeksiyonlu değil ise gaz karbüratöre hemen doluyor.
gereken tedbiri aldığımız ve bakımlarını sürekli olarak yaptığımız bu araçların sorun çıkarmasının tek nedeni ancak ve ancak fabrika yada montaj hatasıdır lütfen unutmayalım.
bir çoğumuz ben bakımı akstmam der.peki kaç kişi gaz deposunun süzgecini bu zamana kadar kaç defa değiştirdi???
haklısınız gerçekten.ummadığımız şeyler ilerde başımıza çok büyük dertler açabiliyo.
 
Yaklaşık 10 sene önce arkadaşımın citroen'i evinin önünde durduk yerde yanmış ve kül olmuştu...Malesef bu riskler her araba için geçerli, en ufak bir kısadevre veya kaçak buna neden olabilir...Kaskoya güvenmekten başka çare yok
 
:alkis: :alkis: :alkis:
gerekli tedbir ve bakımları yapılmış bir aracın lpg nedeniyle yanması çok ender görülür,hatta benzinli ile aynı orandadır.
ancakkkk....
zaman içerisinde yeterince benzinle araç kullanmadığımız için benzin hortumunda çatlamalar oluyor.
araç benzinli kullanıldığı zaman bu çatlaklardan benzin damlıyor ve araçta benzin kokusu oluyor.hadi bu sorun değil ama bu damlayan benzin sıcak motor üzerine düştüğü için alevlenme riski yaşatıyor.
bir çok lpgli aracı yanma nedeni bu.
ayrıca....
lpg beyninin lpg giriş ve çıkış bağlantıları bir çok araçta sert plastik aksam.zamanla bu aksamlar çatlama yapabiliyor hatta kırılabiliyor.buradan gaz sızıntısı olabiliyor.doğal olarak alevlenme riski artıyor.
bu nedenle özellikle eski sistem lpgli araçlarda bu aksamların sıklıkla kontrol edilmesi ve kontağın uzun süre açık tutulmaması gerekiyor.çünkü kontağı ilk açığımız anda şayet araç enjeksiyonlu değil ise gaz karbüratöre hemen doluyor.
gereken tedbiri aldığımız ve bakımlarını sürekli olarak yaptığımız bu araçların sorun çıkarmasının tek nedeni ancak ve ancak fabrika yada montaj hatasıdır lütfen unutmayalım.
bir çoğumuz ben bakımı akstmam der.peki kaç kişi gaz deposunun süzgecini bu zamana kadar kaç defa değiştirdi???
Özellikle karbüratürlü araçlara takılan lpg benzin lpg geçişleri manuel olan lpg sistemlerinde benzin hortumları araç benzinle arasırada olsa kullanılmadığı için kuruyup çatlıyor tecrübeyle sabit ve aracı benzine aldığınızda benzin damlamıyor resmen fışkırıyor
 
Geri
Üst