- Katılım
- 18 Kas 2011
- Mesajlar
- 67
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 44
Merhabalar,
2011 Model Astra J 1.6 115Bg Active Select sahibiyim. Aracımdan genel anlamda memnunum ancak ara ara çıkardığı ve servisin bile mana veremediği olaylarla karşılaşıyorum. Şu ana kadar tüm problemlerden bilgisayarlarda ki gibi bekle ve yeniden başlat modu ile kurtuldum ama ileride başımı ağrıtır mı diye de endişelenmiyor da değilim. Sorunlarımı aşağıya kısaca yazayım
1 - Haziran 2012: Aracım iş yerimin açık otoparkından alarak yola çıktım ve 1-2 km gittikten sonra fark ettim ki Vites değişimlerini gösteren ve dijital hız göstergesi ile aynı ekranı paylaşan D (yani Drive) ikonu yanıp sönüyor. Hemen aracı kenara çekip servisi aradım. Servis bana çekici yönlendireceklerini sorunu kendilerininde o an için anlamadıklarını ve araca müdahale etmememi istedi. Bu arada bu ışık yanarken aracın ne çekişinde ne gidişinde ne vites geçişlerinde özetle hiç bir yerinde bir sıkıntı yoktu! Ben de bir müddet bekledikten sonra aracı tekrar çalıştırdım herhangi bir hata vermedi ancak ne zaman vitesi P den D ye çekiyorum o an D yine yanıp sönüyordu. Ardından aracı stop edip anahtarı çıkardım ve ön kaputu açıp biraz kontrol ettim. Ardından tekrar araca binip marşa bastığımda sorunsuzca aracımın çalıştığını gördüm ve tekrar servisi aradım. Ve hali ile yine anlam veremediler.
2 - Eylül 2012: Aracımı yine iş yerimin açık otoparkından almaya gittim ve anahtarlığım ile kapıları açmak istedim ancak araç herhangi bir tepki vermedi. Ben anahtarlığın pillerinin bittiğini düşündüm ve eve gittim ancak 35km sonra eve gittiğimde evdeki yedek anahtarlarda aracımı açmadı. Hemen evime yakın servisin yolunu tuttum. Orada ustalarda baktı ama hiç bir anlam veremediler. Derken çaylar geldi ve ben çayımı yudumlarken ara ara bastığım anahtarlıktaki kapı açma tuşuna tekrar bastım ve çat diye açıldılar. Herkez birbirine aval aval baktı ve çok bilmişlik geleneği olarak her kafadan bir yorum çıkmaya başladı soruna dair.
3 - Eylül 2013: Bu son olayda ise kayınpederimin 30 derece meyilli yokuş üzerinde ki evine aracımı parketmiştim. Ki bu senelerdir yaptığım bir eylem. Ancak bu sefer aracı ilk kez çalıştırdığım anda çok sert bir şekilde gaz vererek yokuştan kaldırıdım ve geri geri manevra yaparak aracı toplayıp yoluma devam ettim. 500m sonra göstergeye baktığımda ingiliz anahtarı ikonu gösterge üzerinde yanıp sönüyordu. Hemen aracı park edip biraz bekledim ve çalıştırdım ancak arıza ışığı yine yanıyordu! Kitapçıkta yanma odası yakıt kiri gibi bir şeyler yazıyordu hata için ancak ben yine belkide cahilce bildiğimi okudum ve anahtarı kontaktan çıkarıp bir kaç dakika bekleyip tekrar çalıştırdığımda sorunsuz bir şekilde yoluma devam ettim.
Sizce bu problemlerin nedenleri yazılımsal mı? yoksa donanımsal mı? Bu sorunlar için endişelenmeli miyim? Yetkili Servisim (Maslakta) bu sorunlara mantıklı bir açıklama getiremedi! Sizlerinde önerisini ve tavsiyelerini okumak isterim.
Teşekkürler.
2011 Model Astra J 1.6 115Bg Active Select sahibiyim. Aracımdan genel anlamda memnunum ancak ara ara çıkardığı ve servisin bile mana veremediği olaylarla karşılaşıyorum. Şu ana kadar tüm problemlerden bilgisayarlarda ki gibi bekle ve yeniden başlat modu ile kurtuldum ama ileride başımı ağrıtır mı diye de endişelenmiyor da değilim. Sorunlarımı aşağıya kısaca yazayım
1 - Haziran 2012: Aracım iş yerimin açık otoparkından alarak yola çıktım ve 1-2 km gittikten sonra fark ettim ki Vites değişimlerini gösteren ve dijital hız göstergesi ile aynı ekranı paylaşan D (yani Drive) ikonu yanıp sönüyor. Hemen aracı kenara çekip servisi aradım. Servis bana çekici yönlendireceklerini sorunu kendilerininde o an için anlamadıklarını ve araca müdahale etmememi istedi. Bu arada bu ışık yanarken aracın ne çekişinde ne gidişinde ne vites geçişlerinde özetle hiç bir yerinde bir sıkıntı yoktu! Ben de bir müddet bekledikten sonra aracı tekrar çalıştırdım herhangi bir hata vermedi ancak ne zaman vitesi P den D ye çekiyorum o an D yine yanıp sönüyordu. Ardından aracı stop edip anahtarı çıkardım ve ön kaputu açıp biraz kontrol ettim. Ardından tekrar araca binip marşa bastığımda sorunsuzca aracımın çalıştığını gördüm ve tekrar servisi aradım. Ve hali ile yine anlam veremediler.
2 - Eylül 2012: Aracımı yine iş yerimin açık otoparkından almaya gittim ve anahtarlığım ile kapıları açmak istedim ancak araç herhangi bir tepki vermedi. Ben anahtarlığın pillerinin bittiğini düşündüm ve eve gittim ancak 35km sonra eve gittiğimde evdeki yedek anahtarlarda aracımı açmadı. Hemen evime yakın servisin yolunu tuttum. Orada ustalarda baktı ama hiç bir anlam veremediler. Derken çaylar geldi ve ben çayımı yudumlarken ara ara bastığım anahtarlıktaki kapı açma tuşuna tekrar bastım ve çat diye açıldılar. Herkez birbirine aval aval baktı ve çok bilmişlik geleneği olarak her kafadan bir yorum çıkmaya başladı soruna dair.
3 - Eylül 2013: Bu son olayda ise kayınpederimin 30 derece meyilli yokuş üzerinde ki evine aracımı parketmiştim. Ki bu senelerdir yaptığım bir eylem. Ancak bu sefer aracı ilk kez çalıştırdığım anda çok sert bir şekilde gaz vererek yokuştan kaldırıdım ve geri geri manevra yaparak aracı toplayıp yoluma devam ettim. 500m sonra göstergeye baktığımda ingiliz anahtarı ikonu gösterge üzerinde yanıp sönüyordu. Hemen aracı park edip biraz bekledim ve çalıştırdım ancak arıza ışığı yine yanıyordu! Kitapçıkta yanma odası yakıt kiri gibi bir şeyler yazıyordu hata için ancak ben yine belkide cahilce bildiğimi okudum ve anahtarı kontaktan çıkarıp bir kaç dakika bekleyip tekrar çalıştırdığımda sorunsuz bir şekilde yoluma devam ettim.
Sizce bu problemlerin nedenleri yazılımsal mı? yoksa donanımsal mı? Bu sorunlar için endişelenmeli miyim? Yetkili Servisim (Maslakta) bu sorunlara mantıklı bir açıklama getiremedi! Sizlerinde önerisini ve tavsiyelerini okumak isterim.
Teşekkürler.