Dün servise yolum düşmüştü, gitmişken şimdiye kadar fırsatım olmamıştı Yeni Astra'yı sürüş yapmadan inceleme fırsatım oldu.
Üç nesil Astra'yı da kullanmış biri olarak kendi subjektif tespitlerimi yazayım dedim:
Araç dış boyut olarak küçüldüğü hemen belli oluyor. Tasarım çizgisinin de etkisi var tabi, arkaya doğru aşağı kavislenen tavan çizgileri, vs.
Astra J ile karşılaştırınca daha küçük lastikler, kısalan boy ve en, daha ufak bir araba. Ama içine girince aynı söylendiği gibi "dışarısı küçük, içerisi büyük".
Bu genişlik için;
Ön konsolun derinliği yani ön camdan araç içine kadar olan kısmı tasarımını değiştirip azaltmışlar. Daha sade, minimalist bir tasarım yapılmış.
Astra J'deki taa bagajda başlayan oval tasarımın getirdiği eliptik tasarım tarzını bırakmışlar. Hacim kazanmaya odaklanmışlar. Daha az düğmeli kontrol paneli, daha ufak bir torpido.
Araba dynamic donanımlıydı. Malzeme kalitesi, yumuşak plastik oranı vs. bana makul geldi. Çok rahatsız eden veya tam tersi çok harika gelen bir yer göremedim. Uyumlu, birleşim noktaları yerinde. Tabi uzun dönemli kullanımda görmek lazım ergonomisini.
J kasada sol kapıdaki cam tuşlarının konumu ergonomik değildi, sıkışık bir noktadaydı. Bunda biraz daha düzeltilmiş, daha iyi olmuş ama yine de biraz geride kalıyor. Far altındaki küçük göz ve torpidonun boyutu ufalmış. Kapakları da daha ince bir plastikten , maliyet hesabına kaçılmış En azından torpidoda sünger kaplama olsa iyi olurmuş. İçine koyulan şeylerin tıkırtı yapmasının önlerdi.
Eşya gözü açısından teyp ünitesi altındaki büyük cebin yerine, telefon koymak için yatay bir yarık yapmışlar. Bana pek kullanışlı gelmedi.
Arka diz ve baş mesafesi muazzam. D sınıfı kadar geniş diz ve baş mesafesi. Arka koltuk minderlerini biraz ufaltıp geriye almışlar. Ön koltukları da biraz inceltmişler yer kazanmak için.
Bagaj zemini yüksek, hacim olarak 360-370 lt civarı olması lazım. Ama buna bagaj halısının altında kalan stepne etrafındaki kübik gözleri de sayıyor olmalılar.
Aracın daha hafif olduğunu biliyoruz. Ki, bunu direksiyona oturup tuttuğunuzda görüş açıları, sağına soluna baktığınızda anlıyorsunuz. Daha kompak, daha sıkı ve dinamik hissettiriyor. Gazlarken araba avucunuza gelecek gibi. Test videolarında da bu yönü beğeniliyor zaten.
Kendi açımdan bagaj hacmini biraz yetersiz buldum. Gerçi yetersiz doğru tabir değil.
Araç alacak olsam J kasa HB'den sonra bu hacimdeki bagajlı bi araca geçmek, hafiflik ve dinamizm gibi artılarına rağmen çok makul gelmezdi.
Fiyatlara hiç bakmadım, zaten bütün fiyatlar pilota bağlamış, yüksek irtifa uçuşta. Bu döviz kurlarıyla da epey bi böyle gider.
Üç nesil Astra'yı da kullanmış biri olarak kendi subjektif tespitlerimi yazayım dedim:
Araç dış boyut olarak küçüldüğü hemen belli oluyor. Tasarım çizgisinin de etkisi var tabi, arkaya doğru aşağı kavislenen tavan çizgileri, vs.
Astra J ile karşılaştırınca daha küçük lastikler, kısalan boy ve en, daha ufak bir araba. Ama içine girince aynı söylendiği gibi "dışarısı küçük, içerisi büyük".
Bu genişlik için;
Ön konsolun derinliği yani ön camdan araç içine kadar olan kısmı tasarımını değiştirip azaltmışlar. Daha sade, minimalist bir tasarım yapılmış.
Astra J'deki taa bagajda başlayan oval tasarımın getirdiği eliptik tasarım tarzını bırakmışlar. Hacim kazanmaya odaklanmışlar. Daha az düğmeli kontrol paneli, daha ufak bir torpido.
Araba dynamic donanımlıydı. Malzeme kalitesi, yumuşak plastik oranı vs. bana makul geldi. Çok rahatsız eden veya tam tersi çok harika gelen bir yer göremedim. Uyumlu, birleşim noktaları yerinde. Tabi uzun dönemli kullanımda görmek lazım ergonomisini.
J kasada sol kapıdaki cam tuşlarının konumu ergonomik değildi, sıkışık bir noktadaydı. Bunda biraz daha düzeltilmiş, daha iyi olmuş ama yine de biraz geride kalıyor. Far altındaki küçük göz ve torpidonun boyutu ufalmış. Kapakları da daha ince bir plastikten , maliyet hesabına kaçılmış En azından torpidoda sünger kaplama olsa iyi olurmuş. İçine koyulan şeylerin tıkırtı yapmasının önlerdi.
Eşya gözü açısından teyp ünitesi altındaki büyük cebin yerine, telefon koymak için yatay bir yarık yapmışlar. Bana pek kullanışlı gelmedi.
Arka diz ve baş mesafesi muazzam. D sınıfı kadar geniş diz ve baş mesafesi. Arka koltuk minderlerini biraz ufaltıp geriye almışlar. Ön koltukları da biraz inceltmişler yer kazanmak için.
Bagaj zemini yüksek, hacim olarak 360-370 lt civarı olması lazım. Ama buna bagaj halısının altında kalan stepne etrafındaki kübik gözleri de sayıyor olmalılar.
Aracın daha hafif olduğunu biliyoruz. Ki, bunu direksiyona oturup tuttuğunuzda görüş açıları, sağına soluna baktığınızda anlıyorsunuz. Daha kompak, daha sıkı ve dinamik hissettiriyor. Gazlarken araba avucunuza gelecek gibi. Test videolarında da bu yönü beğeniliyor zaten.
Kendi açımdan bagaj hacmini biraz yetersiz buldum. Gerçi yetersiz doğru tabir değil.
Araç alacak olsam J kasa HB'den sonra bu hacimdeki bagajlı bi araca geçmek, hafiflik ve dinamizm gibi artılarına rağmen çok makul gelmezdi.
Fiyatlara hiç bakmadım, zaten bütün fiyatlar pilota bağlamış, yüksek irtifa uçuşta. Bu döviz kurlarıyla da epey bi böyle gider.