Verildiyse özür dilerim.
Artık bayağı zor olacak anlaşılan muayeneler.
Dikkat! Binlerce araç hurdaya çıkabilir...
Tehlike arz eden araçların trafiğe çıkmasını engellemek amacıyla, 2007 yılının son çeyreğinden itibaren muayeneler AB standartlarına uygun yapılmaya başlanıyor. 12 milyon araç sahibini yakından ilgilendiren uygulama sayesinde sadece gözle yapılan "şipşak muayene" tarihe karışırken binlerce aracın hurdaya çıkması bekleniyor.
Yeni sistemin yürürlüğe girmesiyle bütün araçlar, mekanik, optik, elektronik cihazlarla fren, direksiyon, gürültü, gaz kaçağı, egzoz gazı, lastik dişi derinliği gibi 100 farklı teste tabi tutulacak. Kontrolün ardından aracın durumunu gösteren bir rapor hazırlanacak. Standartların altında kalanlar tamir amacıyla geri gönderilecek. Eksiklikler 1 ay içinde tamamlanmazsa sürücü cezalı duruma düşecek ve trafiğe çıkması engellenecek.
Taşıtların baştan aşağı röntgeninin çekileceği kontrolden Türkiye'de araçların bir çoğunun geçer not alması oldukça zor görünüyor. İstanbul'da iki yıl önce trafik polislerinin kontrol ettiği 7 bin aracın %50'sinde lastiklerin kaymasını önleyen diş derinliğinin 3 mm. standardının altında olduğu tespit edildi.
Yeni sisteme göre bu durumdaki araçların sahipleri lastiklerini yenilemek zorunda kalacak. Eski model ve bakımsız araçlara sahip onbinlerce sürücünün muayeneden geçebilmek için yüksek bakım faturalarını ödemeyi göze alması gerekiyor.
Yeni dönem neler getirecek?
Yeni sistemde trafiğe çıkış onayı alamayan araçlar, trafikten men edilecek.
Muayenesi olmayan ve bu nedenle bağlanan araçlara geçici izin belgesi ile muayene olma hakkı tanınacak.
Muayene olmayan araçlara her ay için %5 faizli ceza uygulanacak.
Yeni sistemde de eski sistemde olduğu üzere özel araçlar yeni alındıktan sonra ilk muayeneyi üç yıl sonra olacak. Daha sonraki muayene periyodu ise 2 yılda bir olacak.
Ticari araçların yeni alındıktan sonraki ilk muayene süresi ise 2 yıl olacak. Daha sonraki dönem için bu süre bir yılda bir olacak.
Muayene ücreti Maliye Bakanlığı tarafından belirlenecek.
Muayene istasyonları artık TüvTürk ismini alacak. 81 il ve 88 ilçe merkezinde 189 sabit ve 38 gezici olmak üzere toplam 227 yeni muayene istasyonu işletime girecek.
İlçe ve köylere hizmet verebilmek için mobil istasyonlar oluşturulacak.
Eski araç muayene istasyonları kapatılacak.
Merkezlerde çalışacak tüm personel TüvTürk uzmanları tarafından eğitimden geçecek.
Araçlara muayene uygunluk işareti konulacak. Bu işaret ya ön cama yapıştırılacak ya da arka plakanın arkasında büyük bir işaretle gözle görülebilir şekilde taşınacak.
Muayene onayı için gelen araçlar dörde ayrılacak. Kusursuz, hafif kusurlu, ağır kusurlu ve ölümcül kusurlu araçlar. Bunlardan kusursuz ve hafif kusurlu araçlara onay belgesi verilecek. Hafif kusurlu araçlarda kusurun giderilmesi yönünde eğitim ve destek verilecek.
Muayeneden kusursuz olarak geçen araçların ikinci el değeri artacak.
Muayene süresince araçlar fren sistemi, direksiyon sistemi, ışıklandırma sistemi, görüş güvenliği, şasi kontrolü, elektrik donanımı, tekerlekler ve lastikler 100 nokta testine tabi tutulacak.
Aracınızın yakıt, elektrik sistemleri ve yürüyen aksamı ile lastiklerinin standart dışı olması durumunda güvenli araç kullanamazsınız. Üstelik aracınız normalden fazla yakıt harcamaya başlar. Bu nedenle araç, yol ve can güvenliğiniz için aracınızın periyodik muayenesini beklemeyin. Aracınızın bakımlarını zamanında yaptırın, değişmesi gereken parçalarının hiç beklemeden yenilenmesini sağlayın. Bu sayede hem yakıt sarfiyatınız artmadan aracınızı güvenle kullanın, hem aracınızın 2 el değeri korunsun, hem de bakım masraflarınız azalsın...
Tüm bunları yaparken aracınızın kasko ve zorunlu trafik sigortalarını yaptırmayı unutmayın. Kaza, yangın, hırsızlık, sel ve terör gibi risklerini güvence altına alın!
Kaynak
Artık bayağı zor olacak anlaşılan muayeneler.
Dikkat! Binlerce araç hurdaya çıkabilir...
Tehlike arz eden araçların trafiğe çıkmasını engellemek amacıyla, 2007 yılının son çeyreğinden itibaren muayeneler AB standartlarına uygun yapılmaya başlanıyor. 12 milyon araç sahibini yakından ilgilendiren uygulama sayesinde sadece gözle yapılan "şipşak muayene" tarihe karışırken binlerce aracın hurdaya çıkması bekleniyor.
Yeni sistemin yürürlüğe girmesiyle bütün araçlar, mekanik, optik, elektronik cihazlarla fren, direksiyon, gürültü, gaz kaçağı, egzoz gazı, lastik dişi derinliği gibi 100 farklı teste tabi tutulacak. Kontrolün ardından aracın durumunu gösteren bir rapor hazırlanacak. Standartların altında kalanlar tamir amacıyla geri gönderilecek. Eksiklikler 1 ay içinde tamamlanmazsa sürücü cezalı duruma düşecek ve trafiğe çıkması engellenecek.
Taşıtların baştan aşağı röntgeninin çekileceği kontrolden Türkiye'de araçların bir çoğunun geçer not alması oldukça zor görünüyor. İstanbul'da iki yıl önce trafik polislerinin kontrol ettiği 7 bin aracın %50'sinde lastiklerin kaymasını önleyen diş derinliğinin 3 mm. standardının altında olduğu tespit edildi.
Yeni sisteme göre bu durumdaki araçların sahipleri lastiklerini yenilemek zorunda kalacak. Eski model ve bakımsız araçlara sahip onbinlerce sürücünün muayeneden geçebilmek için yüksek bakım faturalarını ödemeyi göze alması gerekiyor.
Yeni dönem neler getirecek?
Yeni sistemde trafiğe çıkış onayı alamayan araçlar, trafikten men edilecek.
Muayenesi olmayan ve bu nedenle bağlanan araçlara geçici izin belgesi ile muayene olma hakkı tanınacak.
Muayene olmayan araçlara her ay için %5 faizli ceza uygulanacak.
Yeni sistemde de eski sistemde olduğu üzere özel araçlar yeni alındıktan sonra ilk muayeneyi üç yıl sonra olacak. Daha sonraki muayene periyodu ise 2 yılda bir olacak.
Ticari araçların yeni alındıktan sonraki ilk muayene süresi ise 2 yıl olacak. Daha sonraki dönem için bu süre bir yılda bir olacak.
Muayene ücreti Maliye Bakanlığı tarafından belirlenecek.
Muayene istasyonları artık TüvTürk ismini alacak. 81 il ve 88 ilçe merkezinde 189 sabit ve 38 gezici olmak üzere toplam 227 yeni muayene istasyonu işletime girecek.
İlçe ve köylere hizmet verebilmek için mobil istasyonlar oluşturulacak.
Eski araç muayene istasyonları kapatılacak.
Merkezlerde çalışacak tüm personel TüvTürk uzmanları tarafından eğitimden geçecek.
Araçlara muayene uygunluk işareti konulacak. Bu işaret ya ön cama yapıştırılacak ya da arka plakanın arkasında büyük bir işaretle gözle görülebilir şekilde taşınacak.
Muayene onayı için gelen araçlar dörde ayrılacak. Kusursuz, hafif kusurlu, ağır kusurlu ve ölümcül kusurlu araçlar. Bunlardan kusursuz ve hafif kusurlu araçlara onay belgesi verilecek. Hafif kusurlu araçlarda kusurun giderilmesi yönünde eğitim ve destek verilecek.
Muayeneden kusursuz olarak geçen araçların ikinci el değeri artacak.
Muayene süresince araçlar fren sistemi, direksiyon sistemi, ışıklandırma sistemi, görüş güvenliği, şasi kontrolü, elektrik donanımı, tekerlekler ve lastikler 100 nokta testine tabi tutulacak.
Aracınızın yakıt, elektrik sistemleri ve yürüyen aksamı ile lastiklerinin standart dışı olması durumunda güvenli araç kullanamazsınız. Üstelik aracınız normalden fazla yakıt harcamaya başlar. Bu nedenle araç, yol ve can güvenliğiniz için aracınızın periyodik muayenesini beklemeyin. Aracınızın bakımlarını zamanında yaptırın, değişmesi gereken parçalarının hiç beklemeden yenilenmesini sağlayın. Bu sayede hem yakıt sarfiyatınız artmadan aracınızı güvenle kullanın, hem aracınızın 2 el değeri korunsun, hem de bakım masraflarınız azalsın...
Tüm bunları yaparken aracınızın kasko ve zorunlu trafik sigortalarını yaptırmayı unutmayın. Kaza, yangın, hırsızlık, sel ve terör gibi risklerini güvence altına alın!
Kaynak