Yeni Opel Astra Euro NCAP güvenlik testlerinden beş yıldız aldı
Avrupaânın yeni araç güvenliği değerlendirme organizasyonu olan Euro NCAP yeni Opel Astraâya güvenlik açısından beş yıldız verdi .
Testlerde elde edilen beş yıldız, 2009'un ilk aylarında devreye alınan yeni ve zorlu düzenlemeler kapsamında verildiğinden Opel için önemli bir başarı olarak değerlendiriliyor.
Yeni Opel Astra'nın Euro NCAP'ten beş yıldız almasını sağlayan güvenlik özelliklerine biraz daha yakından bakalım.
* Yeni Astra en yüksek güvenlik kriterlerini karşılıyor (Supersafe)
* Aktif baş koruma sistemi, boyun incinmelerine karşı en iyi korumayı sunuyor
* Son derece rijit kabini sayesinde, çarpışmaya karşı olağanüstü güvenli koruma performansı sağlıyor
Euro NCAP bugüne kadarki en yüksek puanı, Astraânın boyun incinmelerine karşı yüksek koruma sağlayan aktif baş koruma sistemine vermiş. Boyun incinmeleri arkadan çarpışmalarda en çok karşılaşılan yolcu yaralanması tipi olduğundan (whiplash injury), bu koruma sistemi özellikle önem taşıyor.
Avrupa'da pazara yeni verilen araçların güvenlik değerlendirmelerini, bağımsız Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) yapmaktadır.
1997 senesinde kurulan ve bugün 7 Avrupa hükümeti, Avrupa Birliği Komisyonu ve bir çok otomobil ve tüketici organizasyonu tarafından desteklenen Euro NCAP, yeni otomobillerin güvenlik standartlarının yükselmesinde önemli rol aynamaktadır
Euro NCAP yeni düzenleme ile daha önce yaptığı farklı derecelendirmelerin aksine bundan sonra maksimum güvenliği tek bir "beş yıldız"lık ölçü altında değerlendirmeye başladı.
Buna göre, yıldızların sayısı aracın dört alanda sunduğu koruma performansını belirtmektedir: Yetişkin koruması, çocuk koruması, yaya koruması ve güvenlik yardımı. Toplam koruma performansı ise dört alan için verilen puanların toplanmasıyla hesaplanmaktadır.
Astra bu değerlendirmede, önden çarpışma durumunda, ön koltuktaki yolcunun korunmasında çok yüksek bir puan almış.
Euro NCAP ayrıca, kayma durumunu tespit eden ve kaymayı azaltarak araç dengesini artıran, bilgisayar kumandalı teknoloji Elektronik Denge Denetimiplus sisteminin, Norveç ve İsviçre dahil olmak üzere Euro NCAP derecelendirmesini kullanan 27 ülkedeki otomobillerde standart donanım olarak bulunması nedeniyle de ekstra puan vermiş.
Astraânın gövde yapısı ve yolcu güvenlik sistemleri , mevcut ve öngörülen bütün kaza güvenliği standartlarını karşılayacak şekilde ve gerçek hayat koşulları gözönüne alınarak tasarlanmış
Son derece rijit kabin, Euro NCAP uzamanları tarafından çarpışmaya karşı üst düzeyde güvenli koruma sağladığı şeklinde değerlendirilmiş.
Yüksek dayanımlı çelik malzemeden üretilen ve Opel mühendisleri tarafından olası bir kaza durumunda düşük deformasyon ve geniş yolcu alanı sağlayacak şekilde tasarlanan kabinin ön ve arka tarafı güvenli ve kontrollü bir şekilde deforme olarak koruma sağlayan çökme bölgeleri ile çevrelenmiş.
Ön uç bölümü, alt şasiyi kapsayacak ve yüksek hızda bir önden çarpışma durumunda dahi çarpışma enerjisini dağıtarak darbeye karşı koyacak şekilde üç-yük yollu olarak tasarlanmış.
Oldukça düşük bir hareket alanı bırakan yandan çarpışma durumundaki gerekli koruma, sağlam bir çökme bölgesi planlanarak, yükün dağıtılması için sert bir yan gövde yapısı ile çözülmüş. Kapılar, en yüksek sınıf çelikten üretilen B sütununa çapraz olarak bağlanan, yüksek dayanımlı çelik takviyeli kirişlerden imal edilmiş ve yan eşikler, zemin ve tavan traversleri yükü birlikte dağıtacak şekilde bir araya getirilmiş.
Mühendisler ayrıca, kaputun altındaki tüm sert noktalarda kısmen yeterli boşluk kalmasını sağlayan bir yapı ortaya koymuşlar. Hem sağlam hem de yayaların baş darbelerine karşı koruma sağlayan bir kaput tasarlayarak yaya korumasını oldukça geliştirmişler.
Kaza anında yayaların alt bacak yaralanmalarından korunması için, tüm araç kalınlığının neredeyse yarısı kadar enerji emici köpük malzeme içeren tampon sayesinde Astra, ilgili alt kategoride maksimum NCAP puanı elde etmiş.
Astraâda bulunan ilginç bir güvenlik özelliği de çarpışma sırasında yolcunun kalçalarının hareket etmesini önleyerek pahalı ve ağır diz hava yastıklarının kullanımına gerek bırakmayan ve yolcu için daha fazla alan sağlayan gelişmiş yeni emniyet kemeri ön gergi mekanizması.
Diğer pasif güvenlik donanımları arasında göze ilk çarpanlar, altı hava yastığı, akıllı emniyet kemeri hatırlatma sistemi ve çocuk koltuklarının ön tarafa emniyetli bir şekilde yerleştirilebilmesini sağlayan yolcu hava yastığı iptal mekanizması şeklinde önümüze çıkıyor.
Öeşitli yardımcı işlevleri bulunan ABS, çekiş kontrolü, yeni nesil ESPPlus, uyarlanabilir fren lambaları, Uyarlanabilir Ön Farlar (AFL+) ve Opel Eye kamera sistemi de aracın diğer güvenlik donanımları arasında.
Öocuk koruması kategorisinde, Astra Euro NCAPâın uyguladığı, 3 yaşındaki kuklanın önden ve yandan darbelerden korunması testinde maksimum puanı elde etmiş.
Bu başarı kısmen, özel geliştirilmiş ön ve yan darbe koruma özellikli Opel Öocuk Koltukları sayesinde elde edilmiş.
ISOFIX kilidinin yanı sıra, koltuğun arka koltuğun arkasına emniyetli bir şekilde takılmasını sağlayan üst bağlantı kiti Opel Öocuk Koltuklarında standart olarak bulunuyor. ISOFIX çocuk koltuğu sabitleme mekanizması Astra'da dış arka koltuklarda bulunuyor ve çocuk koltuklarının bu konumda da güvenli bir şekilde kullanılabilmesi için ön yolcu hava yastığı iptal edilebiliyor.
Yeni Opel Astra'nın diğer güvenlik özelliklerini de özetlersek:
* Geliştirilmiş Sürüşe Duyarlı Ön Farlar
* Yol alınan şeritten ayrılma uyarısı ve trafik işareti tanıma sistemi, Opel Eye
* Otomatik Far Kumandası
* Elektronik Denge Denetimiplus
* FlexRide, Uyarlanabilir Denge Teknolojili mekatronik şasi sistemi
* Fren Yardımı
* Öekiş Kontrol Sistemi
* Aktif baş koruma sistemi
* Öift emniyet kemeri ön gergileri
* Kemer yükü sınırlayıcı
* Pedal bırakma sistemi
* Suda batmayan rampalar
* Enerji emici direksiyon kolonu
* Uyarlanabilir fren lambaları
* Otomatik yakıt pompası iptali
* Öarpışma sonrasında otomatik olarak etkinleşen uyarı göstergesi
* Otomatik iç mekan aydınlatması etkinleştirme sistemi
Avrupaânın yeni araç güvenliği değerlendirme organizasyonu olan Euro NCAP yeni Opel Astraâya güvenlik açısından beş yıldız verdi .
Testlerde elde edilen beş yıldız, 2009'un ilk aylarında devreye alınan yeni ve zorlu düzenlemeler kapsamında verildiğinden Opel için önemli bir başarı olarak değerlendiriliyor.
Yeni Opel Astra'nın Euro NCAP'ten beş yıldız almasını sağlayan güvenlik özelliklerine biraz daha yakından bakalım.
* Yeni Astra en yüksek güvenlik kriterlerini karşılıyor (Supersafe)
* Aktif baş koruma sistemi, boyun incinmelerine karşı en iyi korumayı sunuyor
* Son derece rijit kabini sayesinde, çarpışmaya karşı olağanüstü güvenli koruma performansı sağlıyor
Euro NCAP bugüne kadarki en yüksek puanı, Astraânın boyun incinmelerine karşı yüksek koruma sağlayan aktif baş koruma sistemine vermiş. Boyun incinmeleri arkadan çarpışmalarda en çok karşılaşılan yolcu yaralanması tipi olduğundan (whiplash injury), bu koruma sistemi özellikle önem taşıyor.
Avrupa'da pazara yeni verilen araçların güvenlik değerlendirmelerini, bağımsız Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) yapmaktadır.
1997 senesinde kurulan ve bugün 7 Avrupa hükümeti, Avrupa Birliği Komisyonu ve bir çok otomobil ve tüketici organizasyonu tarafından desteklenen Euro NCAP, yeni otomobillerin güvenlik standartlarının yükselmesinde önemli rol aynamaktadır
Euro NCAP yeni düzenleme ile daha önce yaptığı farklı derecelendirmelerin aksine bundan sonra maksimum güvenliği tek bir "beş yıldız"lık ölçü altında değerlendirmeye başladı.
Buna göre, yıldızların sayısı aracın dört alanda sunduğu koruma performansını belirtmektedir: Yetişkin koruması, çocuk koruması, yaya koruması ve güvenlik yardımı. Toplam koruma performansı ise dört alan için verilen puanların toplanmasıyla hesaplanmaktadır.
Astra bu değerlendirmede, önden çarpışma durumunda, ön koltuktaki yolcunun korunmasında çok yüksek bir puan almış.
Euro NCAP ayrıca, kayma durumunu tespit eden ve kaymayı azaltarak araç dengesini artıran, bilgisayar kumandalı teknoloji Elektronik Denge Denetimiplus sisteminin, Norveç ve İsviçre dahil olmak üzere Euro NCAP derecelendirmesini kullanan 27 ülkedeki otomobillerde standart donanım olarak bulunması nedeniyle de ekstra puan vermiş.
Astraânın gövde yapısı ve yolcu güvenlik sistemleri , mevcut ve öngörülen bütün kaza güvenliği standartlarını karşılayacak şekilde ve gerçek hayat koşulları gözönüne alınarak tasarlanmış
Son derece rijit kabin, Euro NCAP uzamanları tarafından çarpışmaya karşı üst düzeyde güvenli koruma sağladığı şeklinde değerlendirilmiş.
Yüksek dayanımlı çelik malzemeden üretilen ve Opel mühendisleri tarafından olası bir kaza durumunda düşük deformasyon ve geniş yolcu alanı sağlayacak şekilde tasarlanan kabinin ön ve arka tarafı güvenli ve kontrollü bir şekilde deforme olarak koruma sağlayan çökme bölgeleri ile çevrelenmiş.
Ön uç bölümü, alt şasiyi kapsayacak ve yüksek hızda bir önden çarpışma durumunda dahi çarpışma enerjisini dağıtarak darbeye karşı koyacak şekilde üç-yük yollu olarak tasarlanmış.
Oldukça düşük bir hareket alanı bırakan yandan çarpışma durumundaki gerekli koruma, sağlam bir çökme bölgesi planlanarak, yükün dağıtılması için sert bir yan gövde yapısı ile çözülmüş. Kapılar, en yüksek sınıf çelikten üretilen B sütununa çapraz olarak bağlanan, yüksek dayanımlı çelik takviyeli kirişlerden imal edilmiş ve yan eşikler, zemin ve tavan traversleri yükü birlikte dağıtacak şekilde bir araya getirilmiş.
Mühendisler ayrıca, kaputun altındaki tüm sert noktalarda kısmen yeterli boşluk kalmasını sağlayan bir yapı ortaya koymuşlar. Hem sağlam hem de yayaların baş darbelerine karşı koruma sağlayan bir kaput tasarlayarak yaya korumasını oldukça geliştirmişler.
Kaza anında yayaların alt bacak yaralanmalarından korunması için, tüm araç kalınlığının neredeyse yarısı kadar enerji emici köpük malzeme içeren tampon sayesinde Astra, ilgili alt kategoride maksimum NCAP puanı elde etmiş.
Astraâda bulunan ilginç bir güvenlik özelliği de çarpışma sırasında yolcunun kalçalarının hareket etmesini önleyerek pahalı ve ağır diz hava yastıklarının kullanımına gerek bırakmayan ve yolcu için daha fazla alan sağlayan gelişmiş yeni emniyet kemeri ön gergi mekanizması.
Diğer pasif güvenlik donanımları arasında göze ilk çarpanlar, altı hava yastığı, akıllı emniyet kemeri hatırlatma sistemi ve çocuk koltuklarının ön tarafa emniyetli bir şekilde yerleştirilebilmesini sağlayan yolcu hava yastığı iptal mekanizması şeklinde önümüze çıkıyor.
Öeşitli yardımcı işlevleri bulunan ABS, çekiş kontrolü, yeni nesil ESPPlus, uyarlanabilir fren lambaları, Uyarlanabilir Ön Farlar (AFL+) ve Opel Eye kamera sistemi de aracın diğer güvenlik donanımları arasında.
Öocuk koruması kategorisinde, Astra Euro NCAPâın uyguladığı, 3 yaşındaki kuklanın önden ve yandan darbelerden korunması testinde maksimum puanı elde etmiş.
Bu başarı kısmen, özel geliştirilmiş ön ve yan darbe koruma özellikli Opel Öocuk Koltukları sayesinde elde edilmiş.
ISOFIX kilidinin yanı sıra, koltuğun arka koltuğun arkasına emniyetli bir şekilde takılmasını sağlayan üst bağlantı kiti Opel Öocuk Koltuklarında standart olarak bulunuyor. ISOFIX çocuk koltuğu sabitleme mekanizması Astra'da dış arka koltuklarda bulunuyor ve çocuk koltuklarının bu konumda da güvenli bir şekilde kullanılabilmesi için ön yolcu hava yastığı iptal edilebiliyor.
Yeni Opel Astra'nın diğer güvenlik özelliklerini de özetlersek:
* Geliştirilmiş Sürüşe Duyarlı Ön Farlar
* Yol alınan şeritten ayrılma uyarısı ve trafik işareti tanıma sistemi, Opel Eye
* Otomatik Far Kumandası
* Elektronik Denge Denetimiplus
* FlexRide, Uyarlanabilir Denge Teknolojili mekatronik şasi sistemi
* Fren Yardımı
* Öekiş Kontrol Sistemi
* Aktif baş koruma sistemi
* Öift emniyet kemeri ön gergileri
* Kemer yükü sınırlayıcı
* Pedal bırakma sistemi
* Suda batmayan rampalar
* Enerji emici direksiyon kolonu
* Uyarlanabilir fren lambaları
* Otomatik yakıt pompası iptali
* Öarpışma sonrasında otomatik olarak etkinleşen uyarı göstergesi
* Otomatik iç mekan aydınlatması etkinleştirme sistemi