Yol bilgisayarında sapma var mı?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan İusta
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

İusta

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
29 Mar 2020
Mesajlar
181
Tepkime puanı
28
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
Merhabalar. Astra h 1.3 dizel aracim ile istanbul içi biraz dikkatli sürerek şu değerleri yakaladım:
Alinan yol 39km
Harcanan yakıt 2lt
Ort. Tüketim 5.3/100km (bunu biraz geç sıfırladım).
Mazotu 15den alip hesapladigimda km de 78-79krş falan yakiyor diye hesapladım. Bu degerler nasıl normal mi? Özellikle harcanan yakit kismini test eden var mi dogru mu gosteriyor yoksa sapma var mi? Teşekkürler.
 
İki farklı motor tipinde astra j kullandım. İkisinde de gerçek tüketim ile yol bilgisayarı tüketim değerleri arasında sapma vardı.
 
  • Beğen
Tepkiler: İusta
İki farklı motor tipinde astra j kullandım. İkisinde de gerçek tüketim ile yol bilgisayarı tüketim değerleri arasında sapma vardı.
Ne kadarlık bir sapma vardi acaba?
 
önceki yıllarda 1.3 cdti easytronic astra h aracım ile tam dolu depo sınırları zorlayıp uzun yolda 1350 km yol yaptım. ful bagaj + 5 kişi. araç bilgisayarı 3.6 litre gösteriyordu. 51 litreye yakın yakıt almıştım. içinde 1 - 2 litre kalmıştı.

araç bilgisayarı ile yakıt fişi hesaplaması neredeyse tutuyordu. bilgisayar az gösteriyor genellikle.
 
önceki yıllarda 1.3 cdti easytronic astra h aracım ile tam dolu depo sınırları zorlayıp uzun yolda 1350 km yol yaptım. ful bagaj + 5 kişi. araç bilgisayarı 3.6 litre gösteriyordu. 51 litreye yakın yakıt almıştım. içinde 1 - 2 litre kalmıştı.

araç bilgisayarı ile yakıt fişi hesaplaması neredeyse tutuyordu. bilgisayar az gösteriyor genellikle.
Ne yaptın Cenk kardeşim,yokuş aşağımı gittin :)...Şaka bir yana,güzergahın neresiydi ? Bahsettiğin şartlara göre bu değer inanılmaz...2013 yılında full bakımlı piyasanın neredeyse en az yakan aracı 2010 model 67 binde 1,3 punto evo kullandım...Bagaj full+ ben dahil 3 kişi bu değerleri yakalayamadım...En fazla 4,1-4.5 arası gördüm...4 yıl kullandım ve Güzergahlarım / 3-4 kere İstanbul-Antalya-Çolaklı...2 kere İstanbul-Giresun-Keşap.....


Bu arada bana göre değerler gayet normal..Sapma varsada bu değere çok fazla etki etmez diye düşünüyorum...
 
  • Beğen
Tepkiler: cenk artem
Ne yaptın Cenk kardeşim,yokuş aşağımı gittin :)...Şaka bir yana,güzergahın neresiydi ? Bahsettiğin şartlara göre bu değer inanılmaz...2013 yılında full bakımlı piyasanın neredeyse en az yakan aracı 2010 model 67 binde 1,3 punto evo kullandım...Bagaj full+ ben dahil 3 kişi bu değerleri yakalayamadım...En fazla 4,1-4.5 arası gördüm...4 yıl kullandım ve Güzergahlarım / 3-4 kere İstanbul-Antalya-Çolaklı...2 kere İstanbul-Giresun-Keşap.....


Bu arada bana göre değerler gayet normal..Sapma varsada bu değere çok fazla etki etmez diye düşünüyorum...
güzergah kayseri amasya samsun çorum. arabam 2011 astra h 1.3 cdti easytronic 60 bin km. araç çok iyiydi öncelikle. tam bakımlı. ne kadar sıvı varsa yeni değişmişti. sabah saatlerinde çıktım yolu izleye izleye gittim. yol devam ederken varsa eğer ilerideki rampaya gelmeden hızlandım. rampa çıkışına yakın gazdan ayağımı çektim. biraz hızlanmam gerekiyorsa hiç bir zaman aynı viteste gaza basmadım bir alt vitese alıp deviri yükselttim. yakıtı aynı depoda total, bp, aytemiz ve luk karıştırıp koydum. lastik havalarını 2 psi fazla bastım. vitesi hep kendim attım. ayağımı gaza alıştırdım yani basış seviyesini yumuşak tuttum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemil
güzergah kayseri amasya samsun çorum. arabam 2011 astra h 1.3 cdti easytronic 60 bin km. araç çok iyiydi öncelikle. tam bakımlı. ne kadar sıvı varsa yeni değişmişti. sabah saatlerinde çıktım yolu izleye izleye gittim. yol devam ederken varsa eğer ilerideki rampaya gelmeden hızlandım. rampa çıkışına yakın gazdan ayağımı çektim. biraz hızlanmam gerekiyorsa hiç bir zaman aynı viteste gaza basmadım bir alt vitese alıp deviri yükselttim. yakıtı aynı depoda total, bp, aytemiz ve luk karıştırıp koydum. lastik havalarını 2 psi fazla bastım. vitesi hep kendim attım. ayağımı gaza alıştırdım yani basış seviyesini yumuşak tuttum.
Tebrik ederim..Ayrıca sürüş teknik bilgileri içinde teşekkür ederim :).....
 
  • Beğen
Tepkiler: cenk artem
bazen bakıyorum jet hızıyla kırmızı ışığa kadar gelip freni köklüyorlar. sinyali yanıyor dönecek galiba diye düşündürüyor ama o kadar hızlı ki bu hızla dönemez diyorum ani fren yapıp dönüyor ve yükleniyor gaza. düz rampa fark etmeden araç hep performanslı kullanılıyor.

ve sonuç: hüsran. her yönden masraf. yüksek yakıt sarfiyatı, araç bakım masraflarının daha fazla oluşu (frenler amortisörler vs).

ben çok sakin kullanırım. yavaş yavaş hızlanırım. dönüşlerde önceden gazdan ayağımı çekerim. ışık kırmızıya dönünce arkadan gelenleri kontrol edip ona göre kendimi frensiz yavaşlatırım. uygun güzergahları tespit eder ona göre seyahatimi tamamlarım. fren elbette kullanılır ama ilk yavaşlama hep gazdan ayak çekmekle yaparım ani bir şey olmadığı zaman. yokuş aşağı inişlerde devamında düzlük varsa yokuş inerken hızlanmaya gayret ederim. düze inince su gibi akarım. cam çok açmam.
 
  • Beğen
Tepkiler: omeroz ve Cemil
Geri
Üst