Yüksek devirde tekleme [LPG]

soulitude

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
6 Tem 2018
Mesajlar
56
Tepkime puanı
5
Puanları
8
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Selam,

Aracım 2012 Astra J 1.4T, Atiker LPG'li.

Araç benzindeyken herhangi bir sorun yok, lpg'de düşük devir ve rölantide sorun yok, ama ne zaman 2500-3000 devirin üzerine çıksam teklemeye, çekişten düşmeye başlıyor. Hangi viteste olursa olsun, bu devirlerden sonra oluyor.

Sorun sadece lpg'dedir diye düşünerek lpg'ciye götürdüm; lpg ile ilgili herhangi bir arıza görünmediğini, aracın ateşleme sisteminde sorun olabileceğini veya sübapların erimiş olabileceğini söyledi.

Aracın LPG AFR ayarını geçen sene yaptırdım, o ayardan sonra çekişinden, performansından ve yakıt tüketiminden gayet memnundum.

Sübap eridiyse benzinde de aynı sorunu yaşamaz mıyım? Sizin görüşünüz nedir?

Bu arada araç herhangi bir arıza ışığı yakmıyor. Sadece çekişten düşüyor, yığılıyor.

Teşekkürler.
 
Subap sorunu olsa benzinde de yapar.bir ihtimal lpg de daha belirgin tekleme yaşanır ama benzinde mutlaka belirti vermeli diye düşünüyorum.benzinde hiçbir sorun yoksa şimdilik subap konusından uzak durun.bana lpg ayarı ile ilgili geldi.2500 devirde araç fakir yada zengin karışıma geçiyor olabilir.afr ayarı yaptırdığınız yere gösterme şansınız varsa götürün aracı belli olur karışım hatası varsa.lpg ayarını resetleyip denesinler.


Sony Z5 cihazımdan gönderildi
 
Selam,

Aracım 2012 Astra J 1.4T, Atiker LPG'li.

Araç benzindeyken herhangi bir sorun yok, lpg'de düşük devir ve rölantide sorun yok, ama ne zaman 2500-3000 devirin üzerine çıksam teklemeye, çekişten düşmeye başlıyor. Hangi viteste olursa olsun, bu devirlerden sonra oluyor.

Sorun sadece lpg'dedir diye düşünerek lpg'ciye götürdüm; lpg ile ilgili herhangi bir arıza görünmediğini, aracın ateşleme sisteminde sorun olabileceğini veya sübapların erimiş olabileceğini söyledi.

Aracın LPG AFR ayarını geçen sene yaptırdım, o ayardan sonra çekişinden, performansından ve yakıt tüketiminden gayet memnundum.

Sübap eridiyse benzinde de aynı sorunu yaşamaz mıyım? Sizin görüşünüz nedir?

Bu arada araç herhangi bir arıza ışığı yakmıyor. Sadece çekişten düşüyor, yığılıyor.

Teşekkürler.

Ankara'da 2 ihtimal var AFR ayarı için, biri Sefa usta, benim lpg montajı yaptırdığım yer, diğeri seyyarmış. AFR ayarı yapabilen bir yerde lpg sisteminin gözden geçirilmesi mantıklı olur ilk başta. Subap eritse benzinde de belli eder. Ancak unutmayın ki ateşleme arızaları lpg'de daha belirgin oluyor benzine göre. Yani benzinde hiç sorun yok gibi hissedilirken lpg'de ateşleme arızaları net hissedilebiliyor. Onun dak ontrolünü öneririm.
 
Cevaplar için teşekkürler.

AFR ayarını Şaşmaz'da Quattro garage'a yaptırmıştım. Dediğim gibi şimdiye kadar gayet memnundum, zamanla bu ayarın bozulma ihtimali var mı? Bir arkadaş ta bujilerden olabilir dedi ama bujileri 20 bin km önce değiştirmiştim.
 
Yani bobin ve bujilerden de yapabilir tabi.şöyle yapın tanıdığınız bir usta ile bobin denemesi yapabilirsiniz.düzelmezse geri verirsiniz bobini.bujiler belli olmuyor 30.000 giden de oluyor

Sony Z5 cihazımdan gönderildi
 
hocam regulatörün basıncı da değişmiş olabilir. Bir onu da kontrol ettirin. Afr ayarı yapılırken basınç kaçta ise yine o değerde olmalı. Basınç değişir ise ayarınız araca uyumsuz olacaktır.
 
Teşekkürler, regülatör basıncını da lpg'ciye kontrol ettirmem gerekiyor sanırım. En mantıklısı tekrar ayar yaptırmak gibi görünüyor. Lpg ayarı için Ankara'da abartılı fiyat istemeyen önerebileceğiniz bir yer var mı? Quattro garage 100 TL almıştı geçen sene, 100-150 biraz fazla gibi geliyor bana.
 
Son düzenleme:
Bakın gidin ayar yapın demek değil bu.pc ye bağlayıp baksınlar reg.basıncı,karışım hatası yoksa kurcalatmayın afr ayarı yaptırmışsınız zaten.belki sorun farklı.ayarlar doğruysa başka noktalara bakılmalı anlamında.

Sony Z5 cihazımdan gönderildi
 
Hocam referans olması açısından şöyle söyleyeyim, şaşmaz'da fark otogaz lpg sisteminin 10 bin bakımı+ayarlarını 60 tl gibi bir rakama yapıyor ancak buna afr ayarı dahil değildir muhtemelen. Mesele şu ki, afr ayarı bozulma ihtimali çok olası bişey değil. Bizim lpg ayarından kastettiğimiz regülatör basıncı vb, şeylerdir. Bunu da 30-40 tl karşılığında kontrol ederler. Eğer bu ayarlarda sıkıntı yoksa, ikincil şüpheli her daim ateşleme sistemidir. Ateşleme sistemi içinse önce bujilerin kontrolü, gerekliyse değişimi, sorun çözülmezse buji kablolarının kontrolü, gerekliyse değişimi, sorun çözülmezse ateşleme bobininin kontrolü tavsiyemdir.
Diyeceksin ki benzinde de ateşliyor, niye onda sıkıntı yok; hemen açıklayayım, benzin doğası gereği ateşleme sistemindeki sorunları tolere edebilirken, yani bize belli etmezken, lpg o kadar tolerasyona sahip olmadığı için ateşleme sistemi hatalarını benzine göre çok çok daha fazla hissettirir. İşte bu yüzden araç lpgde sorun çıkartıp benzinde sorun çıkartmıyorsa bile, ateşleme sistemi yine de kontrol edilmelidir.
Burada aslolan iyi bir usta bulmaktır. Çünkü büyük ihtimalle daha bakmadan bobini değiştirmeye kalkacaklar ve sizi masrafa sokacaklardır. Bu yüzden ustanızı iyi seçin. Ankara'da forum sponsoru opel garaj oldukça iyidir. Yine opel garaj da şaşmaz'da.
 
Teşekkür ederim. Önce lpg ayarlarına, oradan sonuç çıkmazsa opel garage'a gideyim. 10 bin bakımlarını da orada yaptırıyorum, memnun kalmıştım.
 
Geri
Üst