⚡EKONOMİ Amaçlı ELEKTRİKLİ Araç düşünenlere tavsiyeler⚡

turbo_j

Kayıtlı Kullanıcı
43-Kütahya
Katılım
1 Mar 2024
Mesajlar
324
Tepkime puanı
151
Puanları
43
EKONOMİ Amaçlı Elektrikli Araç Düşünenlere.. Artık Yeni KADEMELİ tarife sebebiyle Elektrikli Araçlar EVDEN ŞARJ ile km başına 1,5 LİRA YAKMAKTA!

Aylık 240 kW saat SINIRINA kadar Konutlarda Elektriğin kW Fiyatı 2 Lira dolayındadır.

240 kW Üzeri kW saat Fiyatı ise 3 Lira civarıdır.

416 kW tüketen bir Konut sahibine 1.040 LİRA FATURA Gelirken

417 kW SINIRINI Aşan Konutlara 2,016 LİRA FATURA Gelmektedir!!!

STANDART bir Konutun Aylık Elektrik Tüketimi 230 kW saat civarıdır ve Ortalama 470 LİRA Fatura gelmektedir.

100 km'de Ortalama 19 kW Enerji tüketen Elektrikli Araçla AYDA sadece 1.000 KM YOL yapan bir Kullanıcının Aylık 190 kW Tüketimi olacaktır.

230 kW HANE tüketimi ile Elektrikli ARACIN 190 kW saatlik Tüketimi Toplamda 420 kW saat olacak ve 417 kW SINIRINI Aşacaktır..

Dolayısıyla 2,020 LİRA civarında Elektrik FATURASI Ödenecektir.

470 Liralık HANE Tüketimini gelen 2,020 Liralık Faturadan Düştüğümüzde

Geriye Kalan 1,550 LİRA Elektrikli OTOMOBİLİN Tüketim MALİYETİDİR!

Ayda 1.000 KM YOL Yaptığına göre bu Araç KM Başına EVDEN ŞARJLA tam 1,55 LİRA YAKMAKTADIR!!!

Çoğu LPG'li aracın Uzun Yolda 1,5 Lira Yaktığı göz önüne alındığında ELEKTRİKLİ Araçların EKONOMİK hiçbir yönü Kalmamaktadır..

****************

İSTASYONDA Şarj edilen Elektrikli Araçlar ise DİZEL otomobiller ile Benzer Tüketime sahiptir.

Şarj İstasyonlarında Elektriğin kW Fiyatı Ortalama 11,5 Liradır. Uzun Yolda ortalama 100 km'de 20 kW Enerji Tüketen Elektrikli bir araç 230 Liralık Elektrik harcayarak KM Başına 2,3 LİRA YAKACAKTIR!

DİZEL bir araç ise 46 Liralık Mazot Fiyatından 100 km'de 5 Litrelik ortalama tüketimle 230 Liralık Yakıt maliyeti oluşacak KM Başına Yine 2,3 LİRA YAKACAKTIR!

*****************

LFP Bataryaların kW Fiyatı Ortalama 12.000 LİRADIR. 60 kW Kapasiteli bir Batarya Fiyatı bu hesaba göre 720.000 Lira seviyesinde olacaktır.

LFP Batarya Ömürleri 12 Yıl civarındadır. Lityum Bataryaların ise 10 Senedir. Bu değerler Kullanımdan Bağımsız MAKSİMUM Sürelerdir.

Yine Fırçasız Brushless Motorlarda bulunan NEODYUM Mıknatısların Ömrü de 15 Sene kadardır.

Zaman içerisinde Daimi Mıknatıslar Çekim Kuvvetlerini kaybetmektedir. Dolayısıyla Motor Gücü Düşmekte ve Rektefe ihtiyacı doğmaktadır.

Elektrikli Araçların REKTEFE Maliyeti Yüksektir. Bu nedenle İkinci Elde DEĞER KAYBI Fazladır.

Uzun Dönem Kullanımlarında YÜRÜTME MALİYETİ İçten Yanmalı otomobillere göre çok Daha YÜKSEK olacağı göz önünde bulundurularak Elektrik Araçlar Tercih edilmelidir..

******************

Ayrıca Şarj esnasında GİZLİ TÜKETİM denilen bir durum da vardır.

60 kW Kapasiteli bir Batarya Şarj edildiğinde 60 kW saat Elektrik Depolamaktadır.

Fakat Otomobilin Ekranında 60 kW Elektrik yüklendiği belirtilirken ŞARJ CİHAZI Ekranında 63 kW Elektrik kullanıldığı görülecektir.

Dolayısıyla FATURA 63 kW olarak Ödenecektir.

Oluşan %5 civarındaki enerji KAYBI Şarj esnasında Kabloların Şarj Cihazının ve Batarya paketinin ISINMASINDAN kaynaklanmaktadır.

Bu durum Şarja takılan Cep Telefonu ve Şarj Cihazının Isınması ile benzerdir.

******************

Elektrikli Otomobillerin Modeline Boyutlarına Batarya Kapasitelerine ve Motor Güçlerine göre Tüketimleri değişmektedir.

Günümüzde Elektrikli Araçlar KLİMA ve KALORİFER KAPALI olarak ŞEHİR İÇERİSİNDE 100 km'de ortalama 12 - 17 kW saat arasında Elektrik Harcamaktadır.

KIŞ Şartlarında Elektrik Tüketimi ISI POMPASI mevcutsa 4 kW Isı Pompası bulunmuyorsa 8 kW saate kadar Artabilmektedir.

UZUN YOLDA 110 - 120 km Hızlarda genellikle 17 - 22 kW saat arasında Elektrik Harcamaktadırlar.

140 - 160 km civarı OTOBAN Hızlarında Tüketim 20 kW saatin Üzerinde Seyretmektedir.

KIŞ Şartlarında bu tüketim 3 - 6 kW daha Artacaktır.

*******************

ÖNDEN Çekişli Otomobillerin daha VERİMLİ Motor FRENİ Uyguladığı Bilinmektedir.

Fren Esnasında AĞIRLIĞIN Ön Aksa binmesi nedeniyle Hafifleyen Arka Tekerlere Güçlü Fren Uygulandığında KİLİTLENME sorunu görülmektedir.

Bu nedenle REJENERATİF FRENLEME noktasında ÖNDEN Çekişli Elektrik Araçlar Daha FAZLA Enerjiyi GERİ KAZANABİLMEKTEDİR!

Ayrıca KAR Çamur gibi Zorlu koşullarda Önden Çekişli Otomobiller Daha Başarılıdır.

4X4 araçlar ÇİFT Motora sahiptir. Dolayısıyla Ağırlıkları ve TÜKETİMLERİ 2 Çeker araçlara göre Fazla olmaktadır.

********************

En TUTUMLU Elektrikli Araçlar HAFİF Küçük Bataryalı

Ancak GÜÇLÜ MOTORA sahip ÖNDEN Çekişli SEDAN Otomobillerdir!

GÜÇLÜ bir Motor REJENERATİF FRENLEME Esnasında Daha FAZLA Enerjiyi GERİ KAZANABİLMEKTEDİR.

SEDAN Araçlar ise Aerodinamik TASARIMLARI nedeniyle DÜŞÜK RÜZGAR DİRENCİNE Sahiptirler.

Dolayısıyla Yüksek Hızlarda Sedan araçlar çok daha Tutumludur.

Elektrikli Araç tercih edeceklerin bu Noktaları göz önünde bulundurmaları tavsiye edilir.
 
Bence yakıt ekonomisi için elektrikli araba almak biraz tuhaf olur. Aşağı yukarı hepsi 20KW civarında tüketiyor. Evden doldurursanız 2 lira/kw DC şarjdan doldurursanız 12 lira/kw.

Gerçek ekonomi orada değil, Grandland in elektriklisi 1800 lira aynı donanıma sahip Hibrid olanı 2300 lira. Asıl fark orada bence.
 
Geri
Üst