Zafura B 1.9 CDTİ gitmiyor

Şevket2

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
11 Ağu 2023
Mesajlar
7
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Zafira B 1.9 CDTİ 150 psi 2006 motor kodu Z19DTH aracım ilk çalıştırmada 1, 2 km çekişi gidişi iyi sonrasında arıza lambası yanıyor ve araç gaz yememeye başlıyor. Çekişi düşüyor. Motorun etrafındaki (emme ve egzoz manifoldu, turbo, egr, hortumlar, vs) neredeyse herşey değişti. Ancak düzelmedi. Yetkili servis dahil birçok yere götürdüm. Düzelmedi. Ne yapacağımı şaşırdım. Arıza kodlarında yazan arızalar gideriliyor ancak araç yine gitmiyor. Neden kaynaklı olabilir ve bunu gerçekten düzeltecek Ankara'da usta önerisi olan var mı?
 
Ariza vermeden mi gitmiyor. Yada arizalar giderilip daha sonra tekrar ariza verip mi gitmiyor onemli
 
Arıza lambası yanıyor. Arızalar gideriliyor. Kısa süre gidince yeniden lamba yanıyor ve araç gitmiyor.
 
Gelen ariza kodlari neler
 
P1125, P0638, P0621, P2279, P1109 Bu arıza kodlarından sonra, turbo, manifoldlar, gaz kelebeği, dinamo değişti. Bu arızaların başlaması ise fren westinghouse ve vakum pompası değişmesi sonrasında oldu. Araç o gün bugündür gitmiyor.
 
Bu ariza kodlarna gore 3 gruplandira bilirsin 1. İlk iki ariza kodu gaz kelebegi ve hatlarini isaret ediyor
2. Alternatör L devresi yada hatti
3. Son ikisi turbo havasinin debisini bozan bir durum sizinti kacak olabilir yada turbo basinc sensoru ve hava debimetresi degerleri yanlis yada hatlarinda sorun olabilir
Sarj dinomosu ve gerilimini olcun takip edin arti ve sase kablolarinin yâslanmasi sonucu gecirgenligi dusmus direnci artmis olabilir. Arti ve sase hatlarini da ustten paralel guclu koblolar ile desteklemek iyi olur. Sarj va gerilim sorunlari yok ise kacak icin smoke (duman ) testi oneririm.
Kelebek hatlarini kontrol ediniz saglamsa test cihazi ile trstlerini kontrol edin sonuca varirsiniz
 
Bu ariza kodlarna gore 3 gruplandira bilirsin 1. İlk iki ariza kodu gaz kelebegi ve hatlarini isaret ediyor
2. Alternatör L devresi yada hatti
3. Son ikisi turbo havasinin debisini bozan bir durum sizinti kacak olabilir yada turbo basinc sensoru ve hava debimetresi degerleri yanlis yada hatlarinda sorun olabilir
Sarj dinomosu ve gerilimini olcun takip edin arti ve sase kablolarinin yâslanmasi sonucu gecirgenligi dusmus direnci artmis olabilir. Arti ve sase hatlarini da ustten paralel guclu koblolar ile desteklemek iyi olur. Sarj va gerilim sorunlari yok ise kacak icin smoke (duman ) testi oneririm.
Kelebek hatlarini kontrol ediniz saglamsa test cihazi ile trstlerini kontrol edin sonuca varirsiniz
Çok teşekkür ederim. Ustaya söyleyeceğim. Bildiğim kadarı ile dinamo tamir edilirken yandı ve değiştirildi. Ayrıca usta duman testi de söyledi ancak yapmadı. Geçen aradığımda (Bu arada araç 4. Aydan beri ustada ) denemediğim iki sensor ve beyin kaldı dedi. Hayırlısı. Sabırla bekliyorum.
 
Geri
Üst