Otomatik Vites Yumuşaklığında Manuel Vites Değiştirmek

yigitekimdemir

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
27 Ağu 2013
Mesajlar
898
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Konum
Buca
Merhabalar arkadaşlar,

Geçtiğimiz günlerde araba sürerken tesadüfen fark etmemle birlikte biraz da araştırma yapınca hem şanzımanımızı zorlamayacak ve ömrünü uzatacak hem de otomatik vites geçişleri gibi belli belirsiz olacak bir manuel vites değiştirme türünün olduğunu öğrendim.

Bunun için tek yapmanız gereken vites geçişlerinde ayağınızı gazdan çekmemek. Genellikle çoğumuz vites yükseltirken debriyaja basmakla birlikte gazdan ayağı çekiyor, sonra debriyajdan çekerken geri gaza koyuyoruz.

Bu durum özellikle 1-2-3 gibi alt viteslerde sarsıntıya neden oluyor.

Lakin bazı dikkat edilmesi gereken noktalar var:

1. Üst devirlerde çok yapılmamalı, 3000'e kadar olan devirlerde zararsız.
2. Vites atma süreci çok uzatılmamalı, yoksa devir yükseliyor
3. Debriyaj da çok yavaş yavaş çekilmemeli, vitese geçer geçmez çekilmeli
4. Küçültürken işe yaramıyor, küçültme sırasında debriyajı çok yavaş çekmek daha iyi.
5. Vites atma uzun uzun yapılacaksa gazdan tamamen çekmemeli ancak bir miktar ayak kaldırılmalı.

Debriyaja yüklenmedikçe pek zarar veren bir yöntem değil. O yüzden vites geçişleri çabuk yapılıp yumuşakça devam edilmeli.

Günlük hayatta bu kullanıma alıştırmaya çalışıyorum kendimi, araç içindekiler vitesin otomatikten bir farkı olmadığını da söylüyorlar bu şekilde. Şanzıman konusunda bilgili arkadaşlar da bir zararı olup olmadığı konusunda bilgi verirlerse güzel olabilir :)
 
Bir paylaşımda benden olsun araç vites devirlerini yakaladığında örnek 3 vites de ama araç 4 vites devrine geldiğinde debraja basmadan vites atar. Ama burada devir çok önemli.
 
nadir abinin dediğini motorda yapabiliyorum ama arabada cesaret edemem :D konuya gelince araç bi anda gazdan çekince sarsılıyor gazı sindirerek çekip debriyaja basıncada birşey hissedilmiyor. benim ayağım bu şekilde alıştı ama denemekten zarar gelmez vites geçişini çok uzun tutmadıktan sonra bi zarar vermez heralde :)
 
Bir paylaşımda benden olsun araç vites devirlerini yakaladığında örnek 3 vites de ama araç 4 vites devrine geldiğinde debraja basmadan vites atar. Ama burada devir çok önemli.

sakat abi o iş aman diyim... anca debriyaj teli kopmuş yada hidroliği bozulmuş araçta sanayiye kadar yapılır... debriyaj kullanmayıp bi kaç ayda dişlileri senkromeçleri eline alan adam tanıyorum ben...
 
Bir paylaşımda benden olsun araç vites devirlerini yakaladığında örnek 3 vites de ama araç 4 vites devrine geldiğinde debraja basmadan vites atar. Ama burada devir çok önemli.
Düşük hızda şanzuman devri ve motor devri tutuğunda çuk diye yerine oturuyor bir ara alışkanlık oldu debriyajsız kullanıyordum. :D
 
Emin olsun dedim gibi devri yakaladığınız da vites dahi attığınızı anlamazsınız. :D kaç kez denedim hehehehe
 
Arkadaşları yanlışlıkla şanzıman indirtecek hale getirmeyelim lütfen :D Benim yazdığım yöntem daha güvenli görünüyor :)
 
çift debriyaj değiştiren yok mu? :) :)
 
geçen süre içinde deneyimi olan faydasını veya zararını farkeden varmı?
 
Geri
Üst Alt