Geri vites sorunu

Ömer67

Kayıtlı Kullanıcı
67-Zonguldak
Katılım
23 Nis 2024
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Selamaleykum opel vectra 97 model otamatik aracim geri vitese bazen gecmiyor ve 2 vitese gecerken vuruntu yapiyor bi kac yere baktirdim direk sanziman incek diyor bilgi alabilirmiyim
 

Nussem

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
23 May 2024
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Öncelikle aracın otomatik şanzuman yağ seviyesini kontrol edin ve eksilmişse yağ ilave edin.

Araç vitese geçiremiyor ve silkeleme yapıyor. Muhtemelen yağı eksildiği için bunu yapıyor.

Otomatik şanzumanın yağ seviye kontrolünü ve dolumunu bir huni vasıtasıyla sizde yapabilirsiniz.

Yağ seviye kontrolü bizim bu Vectra araçlarda şu şekilde yapılıyor:
Motor çalışır vaziyetteyken, rölantide, geri vitese takın ve el frenini çekin (veya daha güvenli olsun diye birinden yardım alın, şöför mahalline otursun el freni çekiliyken aynı zamanda frene de bassın)
Otomatik şanzuman yağ seviye çubuğunun kilidini açıp çubuğu çıkartıp bir bezle silin... Sonra tabiyatıyle temiz yağ çubuğunu sonuna kadar sokup seviye ölçümü yapın.

Eğer minimuma yakın veya minimumun altındaysa yine aynı yağ çubuğunun deliğinden bir huni yardımıyla dikkatlice ve yavaşça yağ ilavesi yapın. (Bir anda dökerseniz huninin veya deliğin kenarlarından taşma yapar)

Kullanılacak yağ tipi de elbette otomatik şanzumanlarda kulanılan yağ tipi olan ATF tipi Dexron 3 kalitesinde bir yağ olmalı.

Örneğin:
Mobil ATF 320
Castrol ATF Dexron 3

gibi yağlar işi görecektir.

Bu yağları bulamassanız daha az kaliteli, yani Dexron 2 kalitesinde olan yağlar da iş görür. (Mobil ATF 220 veya Castrol ATF Dexron 2)

Yağ seviyesini tamamladıktan sonra problem düzelmesse özellikle 2inci vitese geçişte vuruntu devam ediyorsa bu üst motor sarsıntı takozunun kopması yüzünden de oluyor olabilir... Gayet ucuz bir parçadır ve her Opel Ustası bu parçayı değiştirebilir. (Bu parçaya "üst motor kulağı" da derler)

Fakat siz aynı zamanda geri vitese geçerken de sorun yaşıyorum dediğiniz için muhtemelen esas sorun baştan söylediğim gibi yağ seviyesi sorunu.
(Fakat yine de 2inci vitese geçişteki vuruntu üst motor sarsıntı takozu yüzünden de oluyor olabilir. Onu bir kontrol ettirin)

Bu arada yağ seviyesini kontrol ettiğinizde yağ eğer simsiyah bir renkteyse bu sefer bir Opel Servisine gidip komple şanzuman yağını değiştirtmekte fayda görüyorum. Vites gayet rahatlar.
Yağ değiştirmek için servise giderken güvenli olsun diye yanınıza yukarda bahsettiğim marka ve tipte toplam 4 litre ATF yağını almayı ihmal etmeyin ki servisde daha da pahalı ve/veya kalitesiz yağ ilave etmesinler. Sizin götürdüğünüz yağı ilave etsinler.


Geç bir cevap oldu umarım yardımcı olabilmişimdir.
 
Üst