RaceChip Pro2 Astra 1.6 Dizel 136 bg Ayar sorunu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan mersoy
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

mersoy

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Nis 2015
Mesajlar
4
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
51
Siteyi ziyaret et
Merhabalar
bulundğum ilde ve cevresinde chip tuning olayı ile ilgilenen bir yer olmadığı için mecburen RaceChip pro2 internetten sipariş edip aldım. Chip i takıpta kullanmaya başlayınca eskisine göre pek bir fark göremedim box u açınca ayarların B 1 olarak ayarlanmıs. siz sevgili forum üyelerinden benim aracım için uygun olabilecek ayarları vermenizi rica ediyorum.

Saygılar

Aracım Opel Astra (j) 1.6 cdti 136 bg 320 nm
 
ılk olarak 3-3 yp ayarları sonra 4-3 e cıkarırsın uc bes gun sonra o gelen ayar kapalı konum olması lazım ben cok kullandım raceprodan ordan bılıyorum ....
5-5 e getrdıgınde araba resmen şahlanıyor unutma denersın onuda bıgun :)
 
ılk olarak 3-3 yp ayarları sonra 4-3 e cıkarırsın uc bes gun sonra o gelen ayar kapalı konum olması lazım ben cok kullandım raceprodan ordan bılıyorum ....
5-5 e getrdıgınde araba resmen şahlanıyor unutma denersın onuda bıgun :)


Mustafa Bey
Teşekkür ederim yardımlarınız için

aracı 3 3 te denedim bugun nihayet servise girmeden önceki haline geldi aracım

(Opel diyarbakır yönetiminin dikkatine : personellerinizi iyi yetiştirin 15 16 ilde opelin yetkili servisi yok diye, millet mecburen aracının garantisi bozulmaması için size getirmek zorunda kalıyor :( kendinizi bir şey sanmayın sıfır araçların bile içine ediyorsunuz. hastane oldunuz size sağlam geleni öldürüp gönderiyorsunuz) yuhh artık
içimde kalmıştı söylemek istedim forum üyelerinden özür dilerim

neyse konuya devam ediyorum

Yanlız dizel araç olduğu için chip in devreye girme aralığı yüksek kalıyor mesela 3 viteste 1500 devirde bile arac rahatlık hareket sağlarken (aynı araçtan şirket aracım var oradan biliyorum. allahtan opel diyarbakıra servisine bunuda götürmedim götürmemde) Şuan araç zorlanıyor 2 pod un değer aralıkları varmı aceba belki astra için en uygun ayarı bulurum her seferinde sök ,ayarla, tak, dene gına geldi. internete baktım ponto corsa vs araçlar için değer aralıkları var ama astra için bulamadım

1.6 lt. CDTI ECOTEC® 136 HP
1 POD Değerleri
8 136,00
9 138,04
A 140,11
B 142,21
C 144,35
D 146,51
E 148,71
F 150,94
1 153,20
2 155,50
3 157,83
4 160,20
5 162,60
6 165,04
7 167,52


2. POD 100 bg altındaki ve 2000 devir üstündeki devir ve torklar için verilmiş sınırım ?

8 de 2700 / 3100
9 da 2600 / 3200
A da 2500 / 3300
B de 2400 / 3400
C de 2300 / 3500
D de 2200 / 3600
E de 2300 / 3700
F de 2200 / 3800
0 da 2100 / 3900
1 de 2000 / 4000
2 de 1900 / 4100
3 de 1800 / 4200 (2000 devrin altında iken ARAÇ HIRLIYOR)
4 de 1700 / 4300
5 de 1600 / 4400 (2000 devrin üstündeyken iyi altına düşünce YEMEDİ)
6 da 1500 / 4500
7 de 1400 / 4600
 
5-3 yap aracın rahat rahat devırlensın o zaman ama ılk yaptıgında bı bos yolda dene derım ılk olarak..
dıyarbakırdakı servıs ne yaptıkı aracına o kadar performans dusuklugu oldu ?
 
Hiçbir performans sorunu olmayan araba niye mıncıklanır anlamış değilim.
Bu işte tecrübeli tunning firmaları dışında yapılan herşey macera aramak.
 
5-3 yap aracın rahat rahat devırlensın o zaman ama ılk yaptıgında bı bos yolda dene derım ılk olarak..
dıyarbakırdakı servıs ne yaptıkı aracına o kadar performans dusuklugu oldu ?

Mustafa bey
yaklaşık 1 hatadır kullanıyorum 3-3 te güzel ama, viteslere yetişemiyorum. arada vites atlatıyorum buda güzel, ama bir sorun var.
araba şaha kalkıyor resmen yanlız, devir bir anda yükseliyor analog devir göstergesinde devir 3800 lerdeyken, devir kesiciye girer gibi bir anda fren yapıyor. bir iki defada MOTORDAN sanki debriyaja yarım basıp vides değiştirmişsin gibi garç gırc sesi dahi geldi korktum motor ısığını yaktı. arıza kodlarına baktım motor kumanda modulu hataları vardı P0135,p2a00,p228c sildim simdilik aracı normal sehir içi modunda kullanıyorum performansından gayet memnunum ama işte uzun yolda veya ısıklarda biri gaza getirince toz yutturuyordum ama şimdi bu meseleden dolayı motora yüklenemiyorum.

ne tavsiye edersin ?

Diyarbakır Opele gelince illallah
aracı kasım 2014 te aldım aynısından şirket aracı vardı diye aracı 2 3 ay opelde bıraktım yılsonu vergi vs dolayı ocak ayında aracımı yıkatıp teslim ettiler tabi once problemsiz olarak teslim aldım yazısını imzalattıktan sonra anahtarı verdiler gittim arac sıfır pırıl pırıl araca bindim aracı çalıştırdım araç çalıştı 10 saniye sonra stop etti tüm ışıkları yandı esp devre dışı yok su devre dısı bu devre dısı araç kalkmıyor servistekiler geldi araçı kaldıramadılar. 1 saat filan uğraştıktan sonra aracı çalıştırdılar araca bindim karşıdaki shelle geçip yakıt aldım aracı çalıştırıyorum calışmıyor hata veriyor
servisi cağırdım geldiler baktılar yarım saat uğraştılar tamam dediler
yola cıktım 1 km gitmeden araba yolda sehir halinde iken stop etti kudurdum telefon ettim actım ağzımı yumdum gözümü misali getirin dediler zor bela calıştırıp servise gittim yeniden yazılım attılar yok sunu kapattık bunu kapattık sen bunu böyle biraz kullan yazılım güncellemesi istiyelim allahım yaaa aracı aldım resmen tiksindim aracı kullanıyorum ama aynı araçtan var bende , onda böyle sorunlar yok ve gayet memnunum da
(
Hiçbir performans sorunu olmayan araba niye mıncıklanır anlamış değilim.
Bu işte tecrübeli tunning firmaları dışında yapılan herşey macera aramak.
sayın butterfly_effect eleştiri yapmadan önce ilk mesaıma dikkat edin lütfen
vardıda bizmi yapmadık :(

)
neyse
ama ne yazıkki bu araç şansıma böylemi geldi günde 100 150 km yapıyorum 10 15 gun sonra aracı servise götürdüm yok sunu düzelttik yok bunu düzelttik diyip verdiler araba bir hantal oldu kudurmak uzereyim gaz pedalının sonuna kadar basıyorum tepkiyi 2 saniye sonra alıyor 160 km 170 zor görüyor geri gittim. siz bu aracaa ne işlem yaptınız adım adım yazınız dedim yok turbo yazılımı attık güncelledik sunu yaptık bunu yaptık
gel dedim, gec direksiyona cıkalım.
cıktık, bas dedim. abi basıyor.
Bas dedim sustu göstergeye baktı araç 160 gıdım geçmiyor rampa aşagı 170 filan

abi motorda sıkıntı yok gibi turboyu ayarlarız pedalda sorun olabilir onada bakarız döndük 2 saat araç serviste kaldı.
Tekrar çıktık yola aynı tantana kudurdum şikayet edeceğim dedim
çıktım opelden aradılar gelin kontrolünü yapalım diye bende şirketin önüne gidip diğer aracımın plakasını cıkartarak bu aracın plakasını takıp servise gittim ve ustayı aldım kullan dedim adam cıktı basıyor problem yok 180 200 sorun yok dur kalklarda yığılma yok dönüp servisin önüne gelince elektronik bir arıza idi düzelmiş dedi araç gayet iyi emin olmak için aracın yanından ayrılırken plakaya baktı yine gülümsedim gittim servis müdürünün yanına olayı anlattım
ne yapacaksınız sustu
aracı 13 bin km de iken antalyaya gittim tatil için oradayken servise bırakırım diye düşündüm tatil dönüşü servis randevunz yok bakamayız dediler bende üstelemedim şimdi aracın 30 bin km sini bekliyorum farklı bir servise götüreceğim tabi elimde dağılmasa araç.
 
usta senın aracta baska bı sıkıntı var daha dpgrusu bunlar o yazılımı atarken ya yanlıs attılar yada tam atamadılar bısı yapmıslar bellı..
chıp olması gereken gıbı calsıyor ama aractakı sorun yuzunden chıp e yetısemedıgınden arıza yakıp o seslerı cıkartıyor yada bıseylerı devre dısı bırakıyor..
keske bı ıznınız felan olsada baska bı sehırde yada servıste araca baktrabılsenız kı şuda var goturun sanayıye aracı sadece yazılıma baktırın bı usta bınsın sursun herseyıde anlamaz ya servıs merak etmeyın:)
 
Merhabalar
bulundğum ilde ve cevresinde chip tuning olayı ile ilgilenen bir yer olmadığı için mecburen RaceChip pro2 internetten sipariş edip aldım. Chip i takıpta kullanmaya başlayınca eskisine göre pek bir fark göremedim box u açınca ayarların B 1 olarak ayarlanmıs. siz sevgili forum üyelerinden benim aracım için uygun olabilecek ayarları vermenizi rica ediyorum.

Saygılar

Aracım Opel Astra (j) 1.6 cdti 136 bg 320 nm

Merhaba bendede racechip pro2 var.
bundan önce skoda superb kullanıyordum 1.6 tdi dsg 2014 model onu satıp astra aldım.
astra şuan 5 bin kmde geçen chipi yolladım programlayıp yeniden yolladılar astraya taktım F/F modunda bayagı zorladım aracı 4den 5 e çekince enjektör arızası yaktı.
Yaptıgımın yanlış oldugunu biliyorum sadece biraz gazlamak istedim arızayı opelde söndürdüler.
chipi biraz kıstım yakıt katkısıda aldım şuan hangi pod degerinde kullanıyorsunuz ?
 
Benden tavsiye dizel araçta kullanmayım dizel partükül filitresini tıkıyor. bende rece chip pro2 vardı astra j dizel aracımda kullanmaya başladıktan birsüre sonra filtre tıkalı sürmeye devam edin diye uyarılar çoğalmıştı , dikkate almadım sürdüm, cihazda ayara göre ve devir seviyesine göre mantık şu düşük devirde zengin karışım yaktırıyor araba tabi ki birden atak oluyor o ayrı ama zengin karışım dan doğan bütün artık egsoz sisteminde atarken dizel partikül filtresini belli bi km sonra tıkıyor. ben astra j 1.3 dizel aracımda kullandım 20 bin km sonra uyarıların ardından partikül filtresi tamemen tıkanca aracı çekici ile sanayiye götürüp filtreyi temizlettim, 600 lira para verdim. cihazı sattım kurtuldum, sonrada arabayı sattım. şimdi astra k dizelim var 11000 km oldu kullanıyorum daha bir kere bire partikül uyarısı vermedi.
Ancak Benzinli turbolarda ayarını çok açmadıktan sonra zararlı olduğu sanmıyorum.
 
Aracın motorun durumunu görmeden hazır yazılım büyük risk. Box, pedal commander vs zimbirtilarla motorun içine etmeyin.

1.6 CDTI in ecu protokolleri yayınlandı. Artık obd üzerinden programlanabilir. İşinin ehli tecrübeli firmalarda ecu remap en doğru iş.
Gerisi sanayi - ev arası gitgel egzersizi ve macera...
 
Geri
Üst