Konuyu 2 yıl sonra hortlatmak gibi olmasın ama en azından merak edip okuyan olursa "evet AFR ayarı gerekir". Çünkü araçlarımıza AFR ayarı yapılırken Regülatör basıncı en önemli parametrelerden birisi. Örneğin 1.2 bar regülatör basıncıyla AFR ayarınızı yaptırmış olun, regülatör basıncınız 1.3 veya 1.1 olduğunda aracın LPG map haritası tamamen değişir ve yaptırdığınız AFR o an hiçbir işe yaramaz. Dolayısıyla regülatör değişimi sonrasında tekrardan AFR ayarı yapılmalıdır. Acaba yeni regülatörün basıncını eski regülatör ile aynı basınç değerine getirsem olmaz mı diye düşünülebilir ancak o da pek sağlıklı olmaz. Çünkü regülatörler marka ve modeline göre birim zamanda farklı miktarlarda gaz buharlaştırabilirler. Örneğin söktüğünüz regülatör 20cm2 yüzey alanına sahiptir ve pirinç gövdedir atıyorum 1m3 gaz buharlaştırabilir dakikada ama taktığınız regülatör 15cm2 yüzey alanına ve döküm gövdeye sahiptir ve 0.75m3 gaz buharlaştırabilir. Bu parametrelerin hepsi AFR ayarlarınızı değiştirir. Tüm bu sebeplerden ötürü LPG sisteminde parça değişimi yapıldığında tekrardan AFR ayarı yapılmalı ya da ayarlarında kayma var mı gözlemlenmelidir cihaz bağlanarak.
Herkese keyifli forumlar