0325 vuruntu sensörü hatası

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan halit69
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

halit69

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Eyl 2010
Mesajlar
392
Tepkime puanı
3
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
merhabalar bu defa aracımda vuruntu sensörü 0325 hatası veriyor acaba bu sensör değişmese sıkıntı olurmu aracı durdurup tekrar çalıştırınca hemen yanmıyor bir süre ilerledikten sonra hatayı veriyor şimdiye kadar 4 defa yandı
tam yerinide bulamadım büyük ihtimalle motorun arkasında ama nerede tam bilmiyorum motor x14xe 0325 ile ilgili konuda yok
şimdiden teşekkürler
 
tam olmasada google çeviri o kadar yapıyor

Şöyle bir sayfa buldum, Corsa 1.6 sensör konumunuda gösteriyor. YouTube ta knock sensor quick fix isimli video mevcut belki fikir verebilir

http://www.topbuzz.co.uk/info/knock_sensor/knock_sensor.htm
'Vuruntu Sensörü' nedir?

Vuruntu sensörü (KS), modern enjeksiyon motorlarında yaygın olarak bulunur (karbüratör motorları takılı değildir), fakat tüm enjeksiyon motorları bir KS kullanmaz. 'Motor vuruşunu' tespit etmek için küçük bir elektrik sinyali veren bir sensördür. Silindir kafası içindeki ateşleme zamanlaması ve yakıt patlaması ile ilgilidir. Bir vuruntu sinyali alındığında, ECU (Motor Kontrol Ünitesi), durumu önlemek için ateşleme zamanlamasını geçici olarak (geciktirir) ayarlayacaktır.

KS'li bazı motor sistemleri, tek bir silindirde motorun çarpmasını algılayabilir. Sadece bu silindir için zamanlama, vuruş bitene kadar ECU tarafından geciktirilecektir.

Bu nedenle, temel olarak, motor çalışırken motorun kendini tahrip ettiğini (yok ettiği) durdurmak için KS kullanılır.

KS nasıl çalışır?

Yüksek sıkıştırma motoru için optimum ateşleme zamanlaması (rölantiden daha yüksek motor devir sayısı), motor vuruntusunun gerçekleştiği noktaya oldukça yakındır.

Bununla birlikte, vuruntu noktasına çok yakın koşmak, motor işletim döngüsü sırasında belirli zamanlarda belirli bir zamanda bir veya daha fazla silindirde vurumun kesinlikle meydana geleceği anlamına gelir. Her bir silindirde farklı bir anda vuruntu oluşabileceğinden, ECU, vuruntu yapan gerçek silindiri veya silindirleri tespit etmek için bir vuruntu kontrol işlemcisi kullanır.

Vuruntu sensörü, normalde silindir 1'e yakın olan (genellikle motorun kam kayış tarafındaki) motor bloğuna monte edilmiştir. Motor gürültüsü salınımlarına tepki veren bir piezoelektrik kristal ölçüm elemanından oluşur. Bu sinyal daha sonra vuruntu seviyesine orantılı olan ve işlem için ECU'ya iletilen bir voltaj sinyaline (analog) dönüştürülür.

Sensörden vurma frekansı genellikle 6KHz ve 15KHz arasındadır. GM motorları 8KHz alanı civarındadır.

ECU daha sonra her bir silindirin gürültüsünü analiz edecek ve önceden belirlenmiş bir süre boyunca ortalama gürültüye bağlı olarak o silindir için bir referans gürültü seviyesi ayarlayacaktır. Gürültü seviyesi referans seviyesini aşarsa, ECU motor vuruntusunun varlığını tanımlar.

Başlangıçta zamanlama en uygun ateşleme noktasında gerçekleşecektir. Vuruntu tespit edildiğinde vuruntu kontrol işlemcisi, silindir (ler) için ateşlemeyi derece ile geciktirir. Vurma işlemi sona erdikten sonra zamanlama ilerletilir, ancak vuruntu geri döndüğünde, ECU bir kez daha geciktirir. Süreç, 'çok ve ileri' birdir ve vuruntu sensörü ve ECU, optimum performansı sağlamak için motoru sürekli olarak izler.

Sistem bir arıza tespit ederse, bir güvenlik önlemi olarak ateşleme zamanlaması otomatik olarak 5 derece geciktirilir ve bu da motor performansında küçük bir azalmaya neden olabilir. Ayrıca ECU ikaz ışığı genellikle kontrol panelinde yanar.

Motronic Yakıt Sistemlerinde KS (bazı modellerde)

KCP (Knock Control Processor) her bir silindirin gürültüsünü analiz eder ve son 16 fazın ortalamasına göre bu silindir için bir referans gürültü seviyesi ayarlar. Gürültü seviyesi referans seviyesini belirli bir miktarda aşarsa, KCP motor vuruntusunun varlığını tanımlar.

Başlangıçta, zamanlama en uygun ateşleme noktasında gerçekleşecektir. Vuruş tespit edildikten sonra, KCP, o silindir veya silindirler için ateşleme zamanlamasını belirli bir derece ile geciktirir. Vuruntu durduktan yaklaşık 2 saniye sonra (20 ila 120 knock-free yakma çevrimi), zamanlama değeri referans zamanlaması elde edilene kadar 0.75º artışlarla ilerletilir veya bir kez daha vurulur.

Bu prosedür sürekli olarak gerçekleşir, böylece tüm silindirler optimum zamanlarında sürekli olarak çalışır. KCP'de bir arıza varsa, kontrol sensörünü veya kabloları vurun, ECU'da bir arıza kodu kaydedilir ve ECU uyarı lambası çizgi üzerinde yanar. Ateşleme zamanlaması daha sonra ECU tarafından 10,5º geciktirilir. ECU ayrıca devir sayısını 4000 rpm'den fazla sınırlandırmamaktadır.

ECU arıza kodlarının bir listesi ve bunların nasıl okunacağı hakkında ECU arıza kodu kılavuzuna bakın.

KS motorda nerede bulunur?

Vuruntu sensörü, normalde silindir 1'e yakın olan (genellikle motorun kam kayış tarafındaki) motor bloğuna monte edilmiştir. Bununla birlikte, Vauxhall motor bloklarının çoğunda, bloğun ortasındaki bloğun arkasına monte edilmiş gibi görünür (yani 4 silindirli motorlar için 2 ve 3 silindirleri). Bkz Şekil 3 ve şekil 4 .

Ancak, iki silindirli silindir kafasının bulunduğu V6 motorları için, iki vuruntu sensörü vardır. Sensör konumu için arabanız için Haynes kitabına bakın.

KS'yi nasıl test ederim?
 
Son düzenleme:
yaptığım araştırmada sensör 20 nm ile sıkılmalıymış bu hassasiyet için önemliymiş

bendeki sensör marş motoru ile şarj motoru arasında

20219d1528724005-0325-vuruntu-sensoru-hatasi-1.jpg
 

Ekli dosyalar

  • 1.webp
    1.webp
    22.5 KB · Görüntüleme: 45
Son düzenleme:
arkadaşlar arabadaki bu hata gitti sebebide motor ile gövde birleşimindeki kalın fiş biraz gevşemiş geçenlerde yarım saat çalışmadı fişini yoklayınca düzeldi şu an sorun yok
 
Geri
Üst