vectra b x20xev - ARIZA LAMBASI VE ORTAYA ÇIKAN SORUNLAR-

Dostum zaten hava debimetre çok sık bozulan bir parça değil, elektrik tesisatında kavrulma olduğundan eksantrik devir sensörü ve krank devir sensörün kolayca gitmiş, ikisi aynı anda bozulur ve birbirlerini bozmaya teşvik ederler. Debimetre aslında sağlamdır ancak düşük voltaj uyarısı verir tech2 ile baktığınızda, o tortor avans vuruntusunu debimetre fakir karışım yüzünden yapar, o2 sensörünü de kontrol etmelisiniz...Elektrik tesisatını sıfırlayıp sensörleri yerine taktığınızda bir sorunu kalmayacak arabanın. Radyatör ilacı atmayı deneyip su kaçağını kesemiyorsanız kalorifer musluğunu, devirdaimi o da olmazsa su kabının kapağını bir gözden geçirin...

cevap için çok teşekkürler

debimetreden umutluyum-sağlam olduğundan yani, devre kısmını bilemem ama içi-algılayıcı uçları tertemizz görünüyordu,

tesisat bu arabada nasıl kavrulmasın ki-kaputu her açtığımda yüzüme fön çekiyor resmen- ne sıcak kanlı bir arabaymış vectra :D

o2 sensörü hata kodu okumadım hiç ama- tech 2 ye bağlatma fırsatım olunca üretttiği gerilim değerlerini kontrol ettireceğim mutlaka, çalışma aralığını bilmiyorum ama misal 300 ila 800 milivolt arasında üretmesi gerekiyor gibi bir standardı olsa gerek- o standarta uygun veri üretip üretmediğini gözlemleriz tech 2 ile..

elektrik tesisatı sıfırlamaktan kastınız nedir * değiştirmek mi yoksa :(

ben özellikle solda hava hortumunun altında yani, kabinden çıkan kablo demeti (sanırım ecudan geliyor ve motorda çeşitli yerlere-sensörlere falan dağılıyor )

epey kurcalanmış olduğunu fark ettim ve biraz toparlamaya çalıştım

aptalın biri hemen her kabloya bir sıyrık atmış neyi keşfetmeye çalıştıysa artık elinde kontrol lambasıyla :sopa:

tech2 ye bağla öğren- mahrumiyet bölgesindeysen ( ki aracı ankaradan aldım-imkansız ) en azından internetten bir opcom sipariş et- neye bakacaksan bak :mad:

bu kadar kablo delinir mi yav her tarafı teknoloji dolu olan alman arabasında !

o sıyırdığı yerlerin çoğuna izola bant bile sarmadan sadece bez bantla kapatmış aptal...onla da kurumuş açılmış vs vs..

görebildiğim-ulaşabildiğim her yeri kontrol ettim- bantladım- bez bantla da sardım ayrıca, ama gözden kaçan birşeyler de olabilir illaki..

kablolarda dikkatimi çeken ise, özellikle muhafazaların dışında kalan( lpg montajında falan ek yapmak için kullanılan pek çok kablo orjinal plastik kablo muhafaza yollarının içine tekrar koyulmamış- belki de koyula-mamış ekler vs.yüzünden

işte o açıkta ve sadece bez bantla sarılı olan kısımlar özellikle , sıcaktan baya etkilenmiş bence

kabloyu iki eğip büksen hemen dış yalıtımı çatlıyor- veya zaten çatlamış...içleri sağlam henüz ama dışları hoşuma gitmedi hiç..

ne yapsam ki...


ayrıca radyatör ilacı tavsiyeni için- su kaçağını buldum- çözdüm- sağolun

otomatik şanzımanın yağını radyatör altına getiren borunun radyatöre girdiği noktada ciddi gevşeme vardı- damlatıyordu.. el ulaşmadığı için sıkmak için ön tamponu sökmek zorunda kaldım gerçi ama- halloldu çok şükür

3 gündür suyu takip ediyorum yükselme kabından- bir milim bile oynamadı- aynı seviyeyi koruyor
 
Elektrik tesisatını yenilemek iki şekilde oluyor, ya tesisat komple sökülüp içindeki kabloların iletkenliğinden emin olunup düzgünce yalıtım yapılarak tekrar takılır veya sıfır elektrik tesisatı kablo demeti alınır, üzerine yalıtım yapılarak takılır...O2 sensörü bozulsa da zaten pek arıza lambasına tepki veren bi parça değildir, yüksek yakıt tüketimi ve rölantide avanslı çalışma olarak kendini belli eder. Ben de bu dertlerden muzdariptim yaşadığınız tüm sorunları ben deyaşayıp çözdüm, tertemiz sattım arabayı kim bilir ne haldedir :D

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 00:32 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 00:27 ----------

Bu arada Ekmeleddin reyizin arabası 2006 model Opel Vectra :)
 
Elektrik tesisatını yenilemek iki şekilde oluyor, ya tesisat komple sökülüp içindeki kabloların iletkenliğinden emin olunup düzgünce yalıtım yapılarak tekrar takılır veya sıfır elektrik tesisatı kablo demeti alınır, üzerine yalıtım yapılarak takılır...O2 sensörü bozulsa da zaten pek arıza lambasına tepki veren bi parça değildir, yüksek yakıt tüketimi ve rölantide avanslı çalışma olarak kendini belli eder. Ben de bu dertlerden muzdariptim yaşadığınız tüm sorunları ben deyaşayıp çözdüm, tertemiz sattım arabayı kim bilir ne haldedir :D

hımm, sanki zaman zaman özellikle sıkışık trafikte dur kalklarda-motor ve dış hava çok sıcakken özellikle, kalkışlarda avans vurur gibi şakırtı benzeri ses duyuyordum evet, sen söyleyince bir düşündüm de geriye dönüp...olabilir evet :rolleyes:

tech2 kontolünde emin olayım bu konudan inşallah, senin de dediğin gibi-bu sensör galiba tam bozulunca arıza lambası yakıyor veya ecuya arıza kodu kaydediyor demek ki, çünkü şu ana kadar okuduğum kodlarda hiç çıkmadı oksijen sensörü..


tesisatla ilgili olarak da sanırım ilk söylediğin yolu izlerim , aç-kontrol et- adam gibi sarıp sarmala -mümkün olduğunca sıcaktan ve kuru -sıcak havadan koru..

komple tesisat alma fikri tamamen duygusal sebeplerden olsa gerek- hiç hoşuma gitmedi :)

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 02:31 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 00:37 ----------

evet az evvel garaja gidip boğaz kelebeğini temizledim ( kontak spreyim işe yaradı yine, yağları hemen çözüyor, tabi kısa zamanda uçuyor hemen bezle silmek gerekiyor, neyse , hallettim, temizlendi.


gördüklerimden bahsedeyim,

hava emiş hortumunun hemen kelebeğin üst kısmına bağlanan hortum-sanırım külbütör havalandırma gibi bişey,

bolca yağ buharı getirmiş- ki bu çok doğal olsa gerek

bu sebeple gaz kelebeği her iki yanından bolca yağlanmıştı, tabi ufak tefek partiküller de yapışmıştı-heralde hava filtresinden kurtulmayı başaran parçacıklar bunlar,çok az da olsa vardı kelebeğin özellikle kenar kısımlarında

kelebekten aşağıya bakınca grünen durum ise, yine bolca yağ..artık iç çeperleri adeta kaplamış,hatta manifoldun dibinde biraz birikmişti sıvı halde,birkaç mm kadar-tam boğazın alt kısmında eğimin bitiminde...

emin olmak için birikintiye yukardan bir parça kauçuk fitil sallayıp değdirdim ve ucuna bulaşan sıvıyı elimle kontrol ettim hatta işgüzarlık edip :) yağ olduğu açıkça belli olsa da..

bu arada boğazı kokladığımda (kelebek tam açıkken ) benzin kokusu almam normaldir heralde, zira arabayı garajda lamba altına çekmek için birkaç dakika evvel kısacık çalıştırmıştım..

aklımda benzin enjektörlerimden kaçıran ( işeyen :maden: ) var mı acaba sorusu olduğu için kokladım heralde :confused::confused:

zira pek çok vectra b de artık kronik diye adlandırılan ilk marşta geç çalışma hastalığı bende de var ve bugünlerde ona kafa yoruyor-dum..

ta ki bu gün yukarda ilk mesajda yazdığım peşi sıra sensör arızaları başıma gelene dek..

şimdi bu sensörleri çözdükten sonra yine geç çalışma konusuna saldıracağım..

neyse, belki bu koklama işini yarın da tekrarlarım araba 10-15 saat yatacak şimdi nasılsa , çünkü şu an rölanti ayarlayıcısını da "TARİF EDİLDİĞİ ÜZERE" tinere yatırdım, evde mengene imkanım yok çünkü- bırakın bahsedilen iç kısmı-alüminyum kapağı bile sökemedim :(:(

fişli kısmını vidalarından ayırıp mekanik kısmı yatırdım tinere..

fişli kısmı da sadece kontak spreyi sıkarak biraz içini damlattım o kadar, elle sallayınca içerde rahatça ileri geri gidiyor mekanizması..

yarın elektrik vererek de denerim takmadan..

şimdi asıl sorunum; SON DERECE YIPRANMIŞ-HATTA YER YER KOPMUŞ HALDE ÇIKAN CONTANIN YERİNE NE UYDURUR KESERİM ?

fikir verebilir misiniz ? en yakın sanayi şu an araba yatış modunda olduğu için piskelet ile 2km :rakir:

gidip kağıt conta gibi bişey mi kestirmeye çalışayım bir yerde ?

ya da illa ki orjinal conta mı takmak gerekir buna ? internette gördüm ucuz da bişe aslında ama- kim alacak şimdi bilmem nerden :mad:

300 derece ısıya dayanıklı sıvı contam var eski arabamda eksoz manifold contası değiştirirken almıştım, kullansam mı- yoksa conta mı bulsam ?

yardım :confused::confused::confused:
 
conta da kestirebilirsiniz sanayide ,sıvı conta da olur ama sanayide conta kestirmek daha mantıklı,bu arada bartında çakraz tünellerinde vardiya mühendisi olarak çalıştım...
 
conta da kestirebilirsiniz sanayide ,sıvı conta da olur ama sanayide conta kestirmek daha mantıklı,bu arada bartında çakraz tünellerinde vardiya mühendisi olarak çalıştım...

sanayiden plaka halinde satılan yeşil renkli ve 2 mm kadar kalınlığı olan bir conta aldım kağıt contaya benziyordu, elastik yapılı güzel bişey

rölanti ayarlayıcıyı kaportacımda mengeneye oturtup kestiğim contayı üstüne koydum ve çekiçle hafifçe vurarak deliklerin yerini güzelce zımbaladım,

ardından falçatayla delikleri açtım, son olarak yuvarlak hava deliklerinin kesim yerlerinin çapaklarını almak için zımparayı ince rulo yapıp kalem gibi deliklere sokup çevirerek güzelce kenarlarını düzelttim,

çok orjinal oldu valla delikler,

geceden tinerde yatan rölanti valfim sabaha kadar içinde ne var ne yok kusmuş güzelce, yağ-kir-toz-kalıntı ne varsa

tertemiz taktım yerine, contası da cuk oturdu

rölanti çok güzel şu an, zaten çok nadiren hafif dalgalanma veya biraz yüksek tutma yapıyordu, genel olarak iyi çalışıyordu zaten

şu an saat gibi oldu..

tarifler için teşekkürler..

bartın zaten çok güzel, sen en güzel ve sakin yerinde yaşamışsın ne güzel, çakraz on numaradır...
 
sanayiden plaka halinde satılan yeşil renkli ve 2 mm kadar kalınlığı olan bir conta aldım kağıt contaya benziyordu, elastik yapılı güzel bişey

rölanti ayarlayıcıyı kaportacımda mengeneye oturtup kestiğim contayı üstüne koydum ve çekiçle hafifçe vurarak deliklerin yerini güzelce zımbaladım,

ardından falçatayla delikleri açtım, son olarak yuvarlak hava deliklerinin kesim yerlerinin çapaklarını almak için zımparayı ince rulo yapıp kalem gibi deliklere sokup çevirerek güzelce kenarlarını düzelttim,

çok orjinal oldu valla delikler,

geceden tinerde yatan rölanti valfim sabaha kadar içinde ne var ne yok kusmuş güzelce, yağ-kir-toz-kalıntı ne varsa

tertemiz taktım yerine, contası da cuk oturdu

rölanti çok güzel şu an, zaten çok nadiren hafif dalgalanma veya biraz yüksek tutma yapıyordu, genel olarak iyi çalışıyordu zaten

şu an saat gibi oldu..

tarifler için teşekkürler..

bartın zaten çok güzel, sen en güzel ve sakin yerinde yaşamışsın ne güzel, çakraz on numaradır...

düzldiğine sevindim; ekzantrik ve krank sensörlerini de değişince ve tesisatı da toparlayınca hiç sorun kalmaz; bu arada bartın gerçekten çok güzeldi,5 yıllık şantiyecilik hayatımın en güzel 2 yılını orada geçirdim...
 
Oncelikle herkese iyibayramlar,kazasiz belasiz insallah.

Bu basliktaki ariza seruvenimi hallettim umuduyla yola ciktim ama malesef tirtladim yolda (cok sukur kalmadim devam ettim ama,ariza lambasi esliginde :(

Arefe oncesi ariza kodlarimdan 335 ve 340 tamamen yok oldu,bozuk calisma belirtileri de degisti( eksantrik sensor arizasinda olan koruma modunda calisma olayi degil,sadece lambayandigi andan itibaren dur kalklarda ve rolantide sarsinti ve kasintili calisma,rolantide 800 ile 900 arasi gezme vardi.

Ariza kodu olarak ise eksantrik ve krank devir sensoru hjc vermedi sadece rolanti ayarlayici ve hava akismetre..

Rolanti valfi sokuk halde 2 km kullanmak zorunda kalmistim ,onu sanirim ondan verdi,takmadim kafaya,nasi kullandin derseniz valla kulllandim ama bir daha yapmam,2 km de 30 mars yapmisimdir sanirim :) sanayjde opcomla sildirdim bir daha dq vermedi, sadece rolanti 1800 civari yuksek idi,onu da ilk gun normal calisip ertesi gun sapitmasindan yola cikarak kendi yorumumla yagsizligina bagladim ve hakli ciktim,

Zirs temizligi icin 12 saat tinerde yatirdigim ve ici piril piril olan motoru, aceleyle tineri kurur kurumaz takmistim arabaya :)

Tabi ilk gun sonucu iyi oldu diye buraya da yazmistim ama ertesi gun sapitti.hemen sokup loctite marka sprey yaglayicimla yaglayip yerine takar takmaz olay duzeldi ve 2 gundur de normal calisiyor,anladik ki bu meret kuru calismazmis ( gerci bir opel servisi ustasi ertesi gun meraktan sordugumda kuru calisir dedi yaglama gerekmez temizlik sonrasi dedi ama

Ben yaglama sonrasi sonuc aldim , su an normal...


Neyse diger kod akismetre idi ve calisma sekli de onun sebep olacagi sekilde gibi geldi banave lucas marka alip taktim, o olay duzeldi ama, bu sefer de bende hic olmayan ilk kez basima gelen seyir sirasinda oksijen sensoru hatasina bagli lamba yakma basladi.bazen sonuyor ama sik sik yaniyordu ve her okumamda oksijen sensoru ariza kodu veriyordu, 130 sanirim kodu,unuttum su an..

V kayisi degisimi icin altta kulak mulak traves komple soken usta bozuntusunun, egzosun ustunden dogru bise sokerken baya bi zorlandigini,birkac kez elinden uzun kolun veya ucundaki lokmanin firladigini,hatta birinde mafsal kolu kirdigini uzulerek izledim :)

Tam da oksifen sensorunun yanindan dogru dar bir alanda calisiyordu o anda, kullandigi takimlar her an sensorun ucuyla ve fisleriyle temas ve carpma halindeydi,

Gicik oldum ama,bise desen sonu dovmek zorunda kalacagim kadar ukala,tecrubesiz,pis agizli,berbat bir tipti,ilismedin elimde kalmasin diye..arefe vakti denk geldi dustuk eline mecburen ne yapalim.....

Neyse,o sensore veya fisine carpmaya bagli bir zarar vermis olabilir mi diye bayram donusu bakarim dusuncesiyle ciktim yola ertesi gece,

Nasilsa lamba yansa da ne cekiste ne calismada bi anormallik yok, calismasi da duzgun ya..

Yolda anladim ki derdim bunla sinirli degilmis maleseff...

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 02:23 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 01:55 ----------

Ilk 2 saatini 120 - 140 arasi ve ariza lambasi yakmadan gayet temiz gittigim yolda,bir ara basayim dedim, hendek kaynasli arasindaki o meshur duzlukler basmaya cik musait,ben her arabami musait ve tenha denk gelince o yolda denerim son hizini falan,

Neyse 140 civarini henuz gecmistim ki, bir anda calisma bozuldu,lamba yandi tabi

Devir saati 1500 ile 5000 arasinda cok hizli hizli gezmeye basladi,saga yanastim yavasca, dururken stop da etti....

Az bekleyip calistirdim,lamba sonmedigi gibi calisma da ayni sekil bozuk..

Bu sefer oksijen sensorunden daha KALIN bir derdim var sanki dedim ve o sekilde 2 km daha gudip tesise girdim kod okumaya...

Sonuc: 335.krank devir sensoru. Yaninda baska hic kod yok,yani var da onemsiz,-.yolda birakacak kod degil,oksijen sensoru..

Neyse orada 15 dakika kadar bekledikten sonra ,araba normal sekilde calisti,lamba yakmadi ve sikistirmadan gider ,yaktikca durur dinlenir sondururum diye vurdum yola

BIR DAHA HIC YAKMADI VE SAPITMADI, YAKLASIK 250 KM DAHA YURUDUM SORUNSUZ...

Size sormak istedigim tespit ise su,

BU SENSOR YOLCU, HASTA YANI, BENIM ANLADIGIM SEKLIYLE ,ARABAYI SIKISTIRMADAN 120 YI GECMEDEN,2000 ILA 2500 DEVIR ARASI USLU USLU SURMEM NEDENIYLE
HASTA OLAN KRANK SENSORU BIR DAHA SAPITMADAN ISINI YAPMAYI BASARDI GIBI GELDI BANA,

yanimda ailem oldugundan tekrar deneyip kanitlayamadim hazir duzelmisken yolu bitireyim diye ama.

Eminim tekrar deneseydim yuksek devire ciktigim anda sapitacakti yine..

Yqni eger bu sensor onundeki krank milinin turunu sayiyorsa,ki oyle biliyorum, cok yuksek olmayan devirlere kadar sapitmadan sayabilmesi

Ama yuksek devirde kafasinin karismasi olasıdır degil mi ?

Zira son nefesini verse, motoru bir daha asla calistiramam diye biliyorum krank devir sensoru icin, eski arabamda yolda gebermisti ve cekiciyle almistik arabayi.

Eksantrik devir sensorundeki gibi koruma modunda da olsa yolda birakmayacak duzeyde calisma olmaz diye biliyorum yanlissa duzeltin lutfen.

Simdi amacim buralarda kaziklanmamak icin,yine benzer bir gece yolculugu ile tenha bir saatte uslu uslu 120 yi gecmeden veya daha dusuk hizlarda da olsa rampa vb yerlerde 3000 ve uzeri devirlere cikmadan istanbula donmek..orada cozum aramak.

Tabi can cekistigini dusunmeye basladigim krank devir sensoru yolda son nefesini vermezse insallah


Zaten tekrar yuksek devir cevirtip suphemi dogrulamaktan korkma sebebim de bu ya, tek atimlik barutu kaldiysa onu da deney yapma ugruna harcamayalim :)
 
krank sensörü yolda bırakırama ekzantrik sensörü bırakmaz,krank sensörü ile ekzantrik sensörünü beraber değiştirmeniz tavsiye edilir, tesisatınızda da sorun yoksa bidaha o iki sensör de arıza lambanızı yakmaz, düşük devirde yolculuğunuzu tamamlayın bence ve bayramdan sonra hemen değiştirin densörleri...
 
bazen devir sensörleri üzerine yapışan yağdanda etkilenebiliyor....
 
Oncelikle herkese iyibayramlar,kazasiz belasiz insallah.

Bu basliktaki ariza seruvenimi hallettim umuduyla yola ciktim ama malesef tirtladim yolda (cok sukur kalmadim devam ettim ama,ariza lambasi esliginde :(

Arefe oncesi ariza kodlarimdan 335 ve 340 tamamen yok oldu,bozuk calisma belirtileri de degisti( eksantrik sensor arizasinda olan koruma modunda calisma olayi degil,sadece lambayandigi andan itibaren dur kalklarda ve rolantide sarsinti ve kasintili calisma,rolantide 800 ile 900 arasi gezme vardi.

Ariza kodu olarak ise eksantrik ve krank devir sensoru hjc vermedi sadece rolanti ayarlayici ve hava akismetre..

Rolanti valfi sokuk halde 2 km kullanmak zorunda kalmistim ,onu sanirim ondan verdi,takmadim kafaya,nasi kullandin derseniz valla kulllandim ama bir daha yapmam,2 km de 30 mars yapmisimdir sanirim :) sanayjde opcomla sildirdim bir daha dq vermedi, sadece rolanti 1800 civari yuksek idi,onu da ilk gun normal calisip ertesi gun sapitmasindan yola cikarak kendi yorumumla yagsizligina bagladim ve hakli ciktim,

Zirs temizligi icin 12 saat tinerde yatirdigim ve ici piril piril olan motoru, aceleyle tineri kurur kurumaz takmistim arabaya :)

Tabi ilk gun sonucu iyi oldu diye buraya da yazmistim ama ertesi gun sapitti.hemen sokup loctite marka sprey yaglayicimla yaglayip yerine takar takmaz olay duzeldi ve 2 gundur de normal calisiyor,anladik ki bu meret kuru calismazmis ( gerci bir opel servisi ustasi ertesi gun meraktan sordugumda kuru calisir dedi yaglama gerekmez temizlik sonrasi dedi ama

Ben yaglama sonrasi sonuc aldim , su an normal...


Neyse diger kod akismetre idi ve calisma sekli de onun sebep olacagi sekilde gibi geldi banave lucas marka alip taktim, o olay duzeldi ama, bu sefer de bende hic olmayan ilk kez basima gelen seyir sirasinda oksijen sensoru hatasina bagli lamba yakma basladi.bazen sonuyor ama sik sik yaniyordu ve her okumamda oksijen sensoru ariza kodu veriyordu, 130 sanirim kodu,unuttum su an..

V kayisi degisimi icin altta kulak mulak traves komple soken usta bozuntusunun, egzosun ustunden dogru bise sokerken baya bi zorlandigini,birkac kez elinden uzun kolun veya ucundaki lokmanin firladigini,hatta birinde mafsal kolu kirdigini uzulerek izledim :)

Tam da oksifen sensorunun yanindan dogru dar bir alanda calisiyordu o anda, kullandigi takimlar her an sensorun ucuyla ve fisleriyle temas ve carpma halindeydi,

Gicik oldum ama,bise desen sonu dovmek zorunda kalacagim kadar ukala,tecrubesiz,pis agizli,berbat bir tipti,ilismedin elimde kalmasin diye..arefe vakti denk geldi dustuk eline mecburen ne yapalim.....

Neyse,o sensore veya fisine carpmaya bagli bir zarar vermis olabilir mi diye bayram donusu bakarim dusuncesiyle ciktim yola ertesi gece,

Nasilsa lamba yansa da ne cekiste ne calismada bi anormallik yok, calismasi da duzgun ya..

Yolda anladim ki derdim bunla sinirli degilmis maleseff...

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 02:23 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 01:55 ----------

Ilk 2 saatini 120 - 140 arasi ve ariza lambasi yakmadan gayet temiz gittigim yolda,bir ara basayim dedim, hendek kaynasli arasindaki o meshur duzlukler basmaya cik musait,ben her arabami musait ve tenha denk gelince o yolda denerim son hizini falan,

Neyse 140 civarini henuz gecmistim ki, bir anda calisma bozuldu,lamba yandi tabi

Devir saati 1500 ile 5000 arasinda cok hizli hizli gezmeye basladi,saga yanastim yavasca, dururken stop da etti....

Az bekleyip calistirdim,lamba sonmedigi gibi calisma da ayni sekil bozuk..

Bu sefer oksijen sensorunden daha KALIN bir derdim var sanki dedim ve o sekilde 2 km daha gudip tesise girdim kod okumaya...

Sonuc: 335.krank devir sensoru. Yaninda baska hic kod yok,yani var da onemsiz,-.yolda birakacak kod degil,oksijen sensoru..

Neyse orada 15 dakika kadar bekledikten sonra ,araba normal sekilde calisti,lamba yakmadi ve sikistirmadan gider ,yaktikca durur dinlenir sondururum diye vurdum yola

BIR DAHA HIC YAKMADI VE SAPITMADI, YAKLASIK 250 KM DAHA YURUDUM SORUNSUZ...

Size sormak istedigim tespit ise su,

BU SENSOR YOLCU, HASTA YANI, BENIM ANLADIGIM SEKLIYLE ,ARABAYI SIKISTIRMADAN 120 YI GECMEDEN,2000 ILA 2500 DEVIR ARASI USLU USLU SURMEM NEDENIYLE
HASTA OLAN KRANK SENSORU BIR DAHA SAPITMADAN ISINI YAPMAYI BASARDI GIBI GELDI BANA,

yanimda ailem oldugundan tekrar deneyip kanitlayamadim hazir duzelmisken yolu bitireyim diye ama.

Eminim tekrar deneseydim yuksek devire ciktigim anda sapitacakti yine..

Yqni eger bu sensor onundeki krank milinin turunu sayiyorsa,ki oyle biliyorum, cok yuksek olmayan devirlere kadar sapitmadan sayabilmesi

Ama yuksek devirde kafasinin karismasi olasıdır degil mi ?

Zira son nefesini verse, motoru bir daha asla calistiramam diye biliyorum krank devir sensoru icin, eski arabamda yolda gebermisti ve cekiciyle almistik arabayi.

Eksantrik devir sensorundeki gibi koruma modunda da olsa yolda birakmayacak duzeyde calisma olmaz diye biliyorum yanlissa duzeltin lutfen.

Simdi amacim buralarda kaziklanmamak icin,yine benzer bir gece yolculugu ile tenha bir saatte uslu uslu 120 yi gecmeden veya daha dusuk hizlarda da olsa rampa vb yerlerde 3000 ve uzeri devirlere cikmadan istanbula donmek..orada cozum aramak.

Tabi can cekistigini dusunmeye basladigim krank devir sensoru yolda son nefesini vermezse insallah


Zaten tekrar yuksek devir cevirtip suphemi dogrulamaktan korkma sebebim de bu ya, tek atimlik barutu kaldiysa onu da deney yapma ugruna harcamayalim :)

aradan beş yıl geçmiş ama aynı sorunu ben de yaşadığım için bir sorayım dedim. hem hikayenin sonunu da merak ettim:) eksantrik ve krank sensörünü değiştirdiniz mi? tesisatı elden geçirdiniz mi? hala aynı araca mı biniyorsunuz. ben de iki hafta önce aldım aynı araçtan ve ilk hafta biraz uğraşınca binmeyi de bıraktım.
 
Geri
Üst