- Konuyu Başlatan
- #11
Dostum zaten hava debimetre çok sık bozulan bir parça değil, elektrik tesisatında kavrulma olduğundan eksantrik devir sensörü ve krank devir sensörün kolayca gitmiş, ikisi aynı anda bozulur ve birbirlerini bozmaya teşvik ederler. Debimetre aslında sağlamdır ancak düşük voltaj uyarısı verir tech2 ile baktığınızda, o tortor avans vuruntusunu debimetre fakir karışım yüzünden yapar, o2 sensörünü de kontrol etmelisiniz...Elektrik tesisatını sıfırlayıp sensörleri yerine taktığınızda bir sorunu kalmayacak arabanın. Radyatör ilacı atmayı deneyip su kaçağını kesemiyorsanız kalorifer musluğunu, devirdaimi o da olmazsa su kabının kapağını bir gözden geçirin...
cevap için çok teşekkürler
debimetreden umutluyum-sağlam olduğundan yani, devre kısmını bilemem ama içi-algılayıcı uçları tertemizz görünüyordu,
tesisat bu arabada nasıl kavrulmasın ki-kaputu her açtığımda yüzüme fön çekiyor resmen- ne sıcak kanlı bir arabaymış vectra
o2 sensörü hata kodu okumadım hiç ama- tech 2 ye bağlatma fırsatım olunca üretttiği gerilim değerlerini kontrol ettireceğim mutlaka, çalışma aralığını bilmiyorum ama misal 300 ila 800 milivolt arasında üretmesi gerekiyor gibi bir standardı olsa gerek- o standarta uygun veri üretip üretmediğini gözlemleriz tech 2 ile..
elektrik tesisatı sıfırlamaktan kastınız nedir * değiştirmek mi yoksa
ben özellikle solda hava hortumunun altında yani, kabinden çıkan kablo demeti (sanırım ecudan geliyor ve motorda çeşitli yerlere-sensörlere falan dağılıyor )
epey kurcalanmış olduğunu fark ettim ve biraz toparlamaya çalıştım
aptalın biri hemen her kabloya bir sıyrık atmış neyi keşfetmeye çalıştıysa artık elinde kontrol lambasıyla :sopa:
tech2 ye bağla öğren- mahrumiyet bölgesindeysen ( ki aracı ankaradan aldım-imkansız ) en azından internetten bir opcom sipariş et- neye bakacaksan bak
bu kadar kablo delinir mi yav her tarafı teknoloji dolu olan alman arabasında !
o sıyırdığı yerlerin çoğuna izola bant bile sarmadan sadece bez bantla kapatmış aptal...onla da kurumuş açılmış vs vs..
görebildiğim-ulaşabildiğim her yeri kontrol ettim- bantladım- bez bantla da sardım ayrıca, ama gözden kaçan birşeyler de olabilir illaki..
kablolarda dikkatimi çeken ise, özellikle muhafazaların dışında kalan( lpg montajında falan ek yapmak için kullanılan pek çok kablo orjinal plastik kablo muhafaza yollarının içine tekrar koyulmamış- belki de koyula-mamış ekler vs.yüzünden
işte o açıkta ve sadece bez bantla sarılı olan kısımlar özellikle , sıcaktan baya etkilenmiş bence
kabloyu iki eğip büksen hemen dış yalıtımı çatlıyor- veya zaten çatlamış...içleri sağlam henüz ama dışları hoşuma gitmedi hiç..
ne yapsam ki...
ayrıca radyatör ilacı tavsiyeni için- su kaçağını buldum- çözdüm- sağolun
otomatik şanzımanın yağını radyatör altına getiren borunun radyatöre girdiği noktada ciddi gevşeme vardı- damlatıyordu.. el ulaşmadığı için sıkmak için ön tamponu sökmek zorunda kaldım gerçi ama- halloldu çok şükür
3 gündür suyu takip ediyorum yükselme kabından- bir milim bile oynamadı- aynı seviyeyi koruyor