1.3 CDTI Saatte 160 Km 6. Vites 30.000 Devir

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan manisa45
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Gel ortayı bulup 3.000 d/d anlaşalım. İşin şakası bir tarafa hiç dizel Opel kullanmadığım için yorum yapamayacağım. Motor devri denen meret dizel/otomatik /manuel viteslerde bile farklılıklar gösterir. Mesela benim manuel vitesli aracım 5 vites, 3000 d/d da yaklaşık olarak 125 km civarında bir hız yapıyor. Dizel kullanan arkadaşlar daha sağlıklı yorum yapacaktır.
 
Savaş abi, dizel benzin fark eder de şanzuman oranlarında iş bitiyor. Motor durumu çok kötü de olsa o devirde gene o hız yakalanabilinirdi. Yakalamasa balata bitik derdik %90


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Gel ortayı bulup 3.000 d/d anlaşalım. İşin şakası bir tarafa hiç dizel Opel kullanmadığım için yorum yapamayacağım. Motor devri denen meret dizel/otomatik /manuel viteslerde bile farklılıklar gösterir. Mesela benim manuel vitesli aracım 5 vites, 3000 d/d da yaklaşık olarak 125 km civarında bir hız yapıyor. Dizel kullanan arkadaşlar daha sağlıklı yorum yapacaktır.


Evet dizel motorlar düşük devirle çalışıyor. Ömürlerinin uzun olmasının sebeb az devir.
Denk gelmişsinizdir. Otobüsler mesela, 1500 deviri görünce vites atabiliyorlar.

Ne kadar az motor devri, o kadar uzun motor ömrü
 
Savaş abi, dizel benzin fark eder de şanzuman oranlarında iş bitiyor. Motor durumu çok kötü de olsa o devirde gene o hız yakalanabilinirdi. Yakalamasa balata bitik derdik %90


Sent from my iPhone using Tapatalk

Arkadaşların kafası fazla karışmasın diye şanzuman/defransiyel oranlarını işin içine katmak istemedim, hız etkenlerini kurcalayacak olursak işin ucu bırak lastik ebatını eskimiş baskı balataya kadar gider :).
 
sanırım kullanma kılavuzunda 2-3 bin devir arası kullanın yazıyordu. yoksa motorun ömrü kısalırmış. yakınttan tasarruf edeyim derken motor bitmesin.
 
Demek istediğim buydu;
1500d/dk ALTINDA ARACI KULLANIRSAM NE OLUR?
1500 devır dakıkanın altındakı kullanımlarda turbonun verimi tam olarak alınamaz ama 1500 devırın altına ınılmemesını gerektıren en onemlı sorun ıse 1500 devırın altında yakıt pompasının zorlanması ve enjektorlerde kurum oluşumuna sebebıyet vermesıdır.

Burada da tartışılmış. Tabi siz daha iyi bilirsiniz..
http://www.opelim.net/forums/showthread.php?t=42010

Burada da
http://www.opelim.net/forums/showthread.php?t=91645&highlight=d%FC%FE%FCk+devirme+kullanma&page=2
 
Geri
Üst