1.3 manuel astra dizel vites gecisi sorunu

Merhaba arkadaşlar yaklaşık bir yıl olacak bu sorun hala devam ediyor sürecin ilk başlangıcından bu yana debriyaj yağı motul 75 80 değiştim sorun devam etti debriyaj halatlarını değiştim sorun devam etti baskı balata bilya değiştim ve sorun hala devam ediyor sabah istop halinde vitesler normal debriyajla çalıştığı için ilk marşta debriyajı bırakmadan vites atınca da normal ancak aracı çalıstırıp bir süre ısınmasını beklediğimde vitese geçmiyor saydım 4 ve 5 sn basılı tutunca geçiyor araç biraz hareket ettikten sonra bu sorun kalmıyor bunu nasıl çözebiliriz yardımcı olursanız bulunduğum il Erzurum ve soğuklar baya fazla bu zamanlarda yapıyor ve can sıkıyor
 
  • Beğen
Tepkiler: OKANCAANNN
Şanzıman sökülüp bir bakılsa diycem ama buda tabi masraflı,garantiside yok tabi..Diğerlerini siz yapmışsınız zaten(Baskı balata+volant+Şanzıman yağı)...Birde vites halatı geldi aklıma ama..Belkide dışındaki yüzey aşınmıştır diycem ama bilemedim...Normalde benim araçlarımın hepsi manueldi,...Her kış birinci vitese geçişte zorluk olurdu ısınıncada vites geçişleri normale dönüyordu ama sizin ısınıncada geçmiyormuş...
 
Merhaba arkadaşlar yaklaşık bir yıl olacak bu sorun hala devam ediyor sürecin ilk başlangıcından bu yana debriyaj yağı motul 75 80 değiştim sorun devam etti debriyaj halatlarını değiştim sorun devam etti baskı balata bilya değiştim ve sorun hala devam ediyor sabah istop halinde vitesler normal debriyajla çalıştığı için ilk marşta debriyajı bırakmadan vites atınca da normal ancak aracı çalıstırıp bir süre ısınmasını beklediğimde vitese geçmiyor saydım 4 ve 5 sn basılı tutunca geçiyor araç biraz hareket ettikten sonra bu sorun kalmıyor bunu nasıl çözebiliriz yardımcı olursanız bulunduğum il Erzurum ve soğuklar baya fazla bu zamanlarda yapıyor ve can sıkıyor
Hocam budurumunuzu dizellerde bana göre sık görürsünüz, özellikle soğuk bölge ve soğuk mevsimlerde.

Debriyaj Balatası- Şanzıman - Şanzıman yağı- Bunların bakımını ve kontrolünü yaptıysanız yapmanızı tavsiye ederim.

Ben geçen sene aralık ayında şirkette taşıma için kullandığımız Dizel bir Citreon var, Bakımını yaptırmıştık Debriaj balatası vs. herşeyini değiştik, vites geçişleri çok kötüydü dedik yenidir falan ama devam edince tekrar başka ustaya gönderdik. Şanzıman da sıyırma gibi birşey olmuştu, tamire yolladık Allaha şükür yağını koy devam et şeklinde çalışıyor saat gibi. Yaklaşık 150.000de şuan benim olayımda sizinki gibi bir süre boyunca devam etti. taki şanzımanı kontrol ettirinceye kadar. Bilemiyorum sizdede durum aynımıdır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Omer6925
Şanzıman sökülüp bir bakılsa diycem ama buda tabi masraflı,garantiside yok tabi..Diğerlerini siz yapmışsınız zaten(Baskı balata+volant+Şanzıman yağı)...Birde vites halatı geldi aklıma ama..Belkide dışındaki yüzey aşınmıştır diycem ama bilemedim...Normalde benim araçlarımın hepsi manueldi,...Her kış birinci vitese geçişte zorluk olurdu ısınıncada vites geçişleri normale dönüyordu ama sizin ısınıncada geçmiyormuş...
Benim arabada ısınınca olmuyor belli bir süre kullanınca yaşanmıyor
 
Merhaba opel ailesi aranıza yeni katıldım aracım 1.3 dizel manuel vites hb astra erzurumda yasadığım icin sabahları ise giderken aracımda vites gecis sorunu yasamaktyim calismiyorken vitesleri geciyor araci calistirip isinmasini bekleyip hareket etmek icin debriyaja basip 1. Vitese geri vitese atınca resmen vitese gecmiyor takiliyor gibi zorla geciyor ancak aracla 10 dk gezince veya 1 2 km yol yapip isininca boyle bir problem kalmiyor bi ustaya goturdum anlattim arac sıcakken bi problem yok soguktan olabilir dedi yagi degiselim dedim gerek yok dedi ama icim rahat degil can sıkıyor sabahları bu problem yardımcı olurmusunuz fikri olan veya basina gelen var mi
Arkadaşlar bu konuyu belki arayan başka arkadaşlar olabilir sorun çözüldü beni usta olmayan ustalar ve kendi seçimlerim yanılttı süreç uzadı da uzadı neyse konuyu volantı orjinal luk ve baskı balata bilya seti ile değişerek hallettik 1) vites araç stop halinde çalışırken vites geçmemesi 2) kullanım sırasında vites takılması 3) sert kullanımda ses yapması 4) araç rölanti de çalışırken çok ince şıkırttı tıkırtı sesi bu sorunları yaşıyorsanız sorun volantta sadece vaskı balata değişmeyin benim gibi tekrar işçilik verir ve sanayide dolaşırsınız yardımcı olabildiysem ne mutlu.
 
soğukta aynı problemler bende de var, yağı değiştim ama bir şey farketmedi. soğukta böyle zorlanmasını anlıyorum fakat benim daha da değişik bir sorunum var. araç 1. vitesten 2 ye atarken çok güzel geçiyor vites, kendisi geçmek istiyor resmen. fakat vites küçültürken 2. vitese resmen girmiyor. örneğin 3 viteste 30 km/h e kadar yavaşlıyorum, 2. vitese takmaya çalışıyorum ama araç bir türlü geçmek istemiyor resmen kaba kuvvet uyguluyorum. araç ısınınca bir nebze düzeliyor bu durum. bununla ilgili bir süreç yaşadınız mı?
 
VİTES ZOR GEÇİYORSA MOTOR KULAK TAKOZLARI YIPRANMIŞ OLABİLİR. ÖNCE EN BASİT OLANDAN YÜRÜMEK GEREK.
 
Arkadaşlar bu konuyu belki arayan başka arkadaşlar olabilir sorun çözüldü beni usta olmayan ustalar ve kendi seçimlerim yanılttı süreç uzadı da uzadı neyse konuyu volantı orjinal luk ve baskı balata bilya seti ile değişerek hallettik 1) vites araç stop halinde çalışırken vites geçmemesi 2) kullanım sırasında vites takılması 3) sert kullanımda ses yapması 4) araç rölanti de çalışırken çok ince şıkırttı tıkırtı sesi bu sorunları yaşıyorsanız sorun volantta sadece vaskı balata değişmeyin benim gibi tekrar işçilik verir ve sanayide dolaşırsınız yardımcı olabildiysem ne mutlu.
merhaba, olayın çözülmesine sevindim güle güle kullanın benimde naçizane bir tavsiyem olacak, özellikle 1.3 CDTİ' lerde kullanılan oynar göbek volnatlarda, ne olursa olsun volnatın değişmesi tecrübelerle sabittir. İşten anlayan iyi ustalar volant değişimi olmadan baskı balatanın sorun yaratacağını söylüyorlar. Yorulmuş bir volant (sabit olmadığı için sürekli esneme halinde) yeni takılan baskı balatanın gücü ve direnci karşısında çabuk dağılıyor uyum sağlayamıyor. Piyasada ne yazık ki sabit volant gibi düşünülüyor ,birde tabi volantın 2.000 TL üstü olduğu düşünülürse :) göz ardı edilebiliyor.
 
Geri
Üst