Ynt: 1.4 Turbo Performans Bilgileri
Öncelikle Astra eski Civic e göre neredeyse %30 daha ağır bir araç. Güç çok önemli ama ağırlık da en az güç kadar önemli.
İkincisi her ne kadar rodaj süreci kısa ya da yok dense de araç ideal yakıt performansına en erken 15.000km civarı ulaşır.
Üçüncü ve en önemlisi turbolu araçlarda vites attıktan sonra bir süreliğine turbo basıncı yetersizdir, yeterli basınç yoksa ya da motor koruma sistemi fazla basıncı tahliye ediyorsa çekişte düşme hissedersiniz, bazen bu yüzden ayağınızı gazdan çektiğininiz halde araba birden hızlanmaya başlar.
Öncelikle Astra eski Civic e göre neredeyse %30 daha ağır bir araç. Güç çok önemli ama ağırlık da en az güç kadar önemli.
İkincisi her ne kadar rodaj süreci kısa ya da yok dense de araç ideal yakıt performansına en erken 15.000km civarı ulaşır.
Üçüncü ve en önemlisi turbolu araçlarda vites attıktan sonra bir süreliğine turbo basıncı yetersizdir, yeterli basınç yoksa ya da motor koruma sistemi fazla basıncı tahliye ediyorsa çekişte düşme hissedersiniz, bazen bu yüzden ayağınızı gazdan çektiğininiz halde araba birden hızlanmaya başlar.
NewPa1n link' Alıntı:geçende arkadaşın honda civic 1,6 ies ile rolling yapma fırsatı buldum aracı hafif motor modifiyeli yaklaşık 130-140HP arasında avantajı hafif olması.
2.vites 4000 devirde başladık turboyu doldurduktan sonra kick down yaptığımda anında 1,5 boy fark attım fakat 3. vitese attığım anda aracım hafif geriledi,3.vitesten 4. vitese atarken civic benim 1 boy önümdeydi fakat 4. viteste 1,5 boy fark atıp ben kazandım 3 kere denedik ve hepsindede sonuç aynıydı.
benim dikkat ettiğim vites geçişlerinde araç sürekli güçten düşüyor bu belki benim araca alışmamış olmamdan yada turbodan kaynaklanıyor olabilir, bide zaten viteslerimiz kemikli ve sert.
belki bu akşam birdaha deniyebilirim.
rollingde unuttuğum 1 nokta ESP kapatmaktı ben sadece TC'yi kapatmıştım.
sonucu aslında başarılı buluyorum çünkü aracım 1350kg artı ben 100kg 1450kg, ayrıca 18'jantta var.
saygılar