1,6 cdti astra j

yunus1021

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Kas 2006
Mesajlar
37
Tepkime puanı
2
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
astra j 1,6 cdti 136 bg aracım 120 bin km de her çalışma anında (start Stop dahil )zincir sesi geliyor sonradan normale dönüyor. triger zincir değişimi gereklimidir. bu değişim sırasında yağ pompa dişli zincir setinin de değişmesi gerekiyor mu bu parçalar için tekrardan motor inmesin.
ayrıca zincir gergi contası çıkmış triger setinden ayrı satılıyor alırsam faydası olur mu kullanan var mı
 
Merhabalar Yunus bey aynı motora sahip aracı bende kullanıyorum. Öncelikle ilk marşta gelen ses normal. Bu ses zamanla şakırtı dediğimiz hale dönüşecek. Bu yaklaşık 150 bin kilometre civarında oluyor. 150 bin kilometre sonrasında bu ses iyice artmaya başlayacak hatta gergi paleti dediğimiz parçayı kırdıktan sonra şakırtıyı sürekli duyacaksınız.

Ben kendi aracımda paletin kırılmasına kadar bekledim, sonrasında yağ pompası zinciri de dahil olmak üzere tüm hareketli parçaları değiştirdim. Gergi contası denilen parçayı da taktırarak montaj işlemini tamamladım. Gergi contasını sadece değiştirmek içinde bu sökme işlemi yapılacağından dolayı çokta mantıklı değil. Açılmışken komple değiştirmek gelecekte tekrar geri dönmemek için çok mantıklı. Özellikle bu yıl parça ve işçilik fiyatları çok çok yükseldiğinden dolayı değişim zamanıyla ilgili karar size ait. Ben mart ayında orjinal parçalar kullanarak işin içinden 5 bin TL ile çıkmıştım. Şu an 15 - 25 arasında fiyat çıkacaktır diye tahmin ediyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kayahan07 ve Murat
Sanayi de yaptirirsam usta 3000 tl işçilik alırım dedi yaklaşık 5 bin civarı da parçalar tutuyor 8 bine cikarim bu işten yetkili servis 15 bin fiyat verdi
Gergi Contasini zincir değişimi sırasında ekstra olarak düşünüyorum
 
Sanayi de yaptirirsam usta 3000 tl işçilik alırım dedi yaklaşık 5 bin civarı da parçalar tutuyor 8 bine cikarim bu işten yetkili servis 15 bin fiyat verdi
Gergi Contasini zincir değişimi sırasında ekstra olarak düşünüyorum

3000 TL işçilik bedava istemiş. Bu usta daha önce zincir değiştirmiş birisimi ? Zincir değişimi sırasında malesef motoru indiriyorlar biliyorsunuz değilmi ?
 
Usta hatır isi yapiyor biraz başka ustalar 5 bin civarı olur dediler biliyorum komple motor iniyor
 
Usta motoru indirdi volant baskı balatada cok sağlıklı değil açmışken degiselim iyi olur diyor orijinal 7300 tl valeo marka 8600 valeo nün farkı nedir orijinalden pahali bilen var mi
 
Orjinal Gm olan sanırım Sachs çıkıyor...2-3 ay önce volan ile birlikte değiştirdim bende bu şekilde çıkmıştı...Bence Orjinal ile devam et...Bu aralar internette saçma sapan fiyatl karmaşası var...Geçenlerde Far kapağı gibi ufak bir parça lazım oldu...İnternette bir adet fiyatı 200-250 civarıyken orjinal parçayı yetkili servisten 2 adet olarak paketli aldım 150 liraya....

WhatsApp-Image-2022-04-01-at-12.16.34bd8b6d07dd87660c.jpg
WhatsApp-Image-2022-04-01-at-12.16.512fb8437f7af28a87.jpg
WhatsApp-Image-2022-04-01-at-12.16.58555897bdcc2fddf2.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: cenk artem
Geri
Üst