Yeni Astra J 1.6 Dizel 136 HP İncelemelerim

Ynt: Yeni Astra J 1.6 Dizel 136 HP İncelemelerim

Herkesin malı kendisine hayırlı olsun da, nedense komşunun tavuğu komşuya kaz görünüyor ve insanlar ellerindekinin kıymetini bilmiyor. 1.4 Turbo aracımdan son derece memnunum.  okkk. Daha iyisine ihtiyacım yok.  bravoo
 
Ynt: Yeni Astra J 1.6 Dizel 136 HP İncelemelerim

HaKaN link' Alıntı:
bence astra içerisinde yapılan bu tür karşılaştırmalar yanlış
herkes bütçesine ve mantığına, isteklerine göre kadar verip bir şekilde alıyor aracını
kimi cosmo ile mutludur, kimi edition alır mutlu olur, kimi dizel alır kimi benzinli alır
o yüzden senin aracın gidiyor, benimki uçuyor, seninki çok benzin yiyor vs vs
sonu olmayan bir döngünün içerisine girmiş oluyoruz dolayısıyla

evet 1.6 dizel 1.3 dizele göre çok daha performanslı ama aradaki fiyat farkını bir şekilde
kendi içimizde mukayese edip 1.3 dizel alınıyor, 3 sene 1.3 dizel severek kullandım vergi avantajı
az yakıt evet mükemmel seri değil ama beklentilerimi 3 sene boyunca karşıladı
daha performanslı olsun isteseydim gider 1.4 t ya da 1.6 t alırdım ya da aradaki farkı verebilsem
1.6 dizel alır kullanırım.
Hiç bir araba mükemmel değil premiumlar dışında. 1.6 dizel alırsın sonra bu da yetmez passat cc alırsın o da yetmez
a4 alırsın hadi o da yetmedi mercedes c 220 alırsın, eh daha performanslı olsun porshe, ferrari

anlıyacağınız bunun sonu gelmez :)
Bütçe ve mantık süzgecinden geçirdikten sonra ve aracınızla mutlu olduktan sonra bu tür kısır döngüye girmek gereksiz
Yapıcı yorumlar yaparsak birbirimizi rahatsız etmemiş oluruz.

045thumbsup 045thumbsup 045thumbsup
 
Ynt: Yeni Astra J 1.6 Dizel 136 HP İncelemelerim

֖ncelikle  herkese merhaba,

Konuyu açmamdaki amaç, 2008 model H kasa 1.3 CDTI HB kullanıcısı olarak,
yeni aracımla objektif bir karşılaştırma yapmaktı. Aracın yeni satışa çıkması ve üzerinde deneyimim pek olmamasına rağmen,
kafalardaki soru işaretlerini bir ölçüde olsa giderebilmek adına basit bir yazı hazırlamak istemiştim.

֜ç kişinin bulunduğu bir ortamda bir olay meydana gelse, olaya tanıklık eden üç kişiden  farklı yorumlar
duymak kuvvetle muhtemeldir. İnsan tabiatı gereği kendi duygusal atmosferinde yaşadıklarını, tecrübelerini ister istemez
işin içine katar. Bu sebeple matematik gibi 2+2 =4 eder dediğimiz ve kesin doğru diye bildiğimiz kavramlar dışında,
deneyimsel ve kavramsal tüm yorumlarda farklılık olacaktır.

Bütün bu sebeplerle kalp kırmak, karşındaki insanı rencide edici tavırlar içerisine girmek şu fani dünyada gereksizdir.
200'den fazla can gitti, mal, mülk ne ki?

Ben konunun dışına çıkmadan başlığın amacına uygun yazmaya devam edecek olursam:

- 1.3 dizelin çekmediği benim açımdan yanlış bir bilgi. ևorlu-İskenderun-Karadeniz turunu araç ve bagaj dolu yaptım. Beni bir kere yolda bırakmadı.
- Eski bir 1.3 kullanıcısı olarak aracımın tüm limitlerini öğrendim. Neyin eksik neyin fazla olduğunu konunun ilk mesajında zaten belirtmiştim.
- 1.3 90 hp hissi ile 1.6  136 hp arasında oldukça fark var. Olması da çok doğal, bu ne 1.3'ün değerini düşürür, nede 136 hp'nin değerini.
- Kimileri 136 hp lik güç hissetmediğini yazıyor, saygı duyarım. Belki onlar sürekli 1.6 128 hp üstü araç kullanmışlardır bu kanıya varmak için.
  Ne demek istedikleri bu bakımdan anlayamam. ևevremde kim bu aracı test etse olumlu geri dönüş yapıyor. Bazen bakıyorum ne ara bu hıza çıktım dediğim
  oluyor. şirket araçlarımız var 1.5 'den tutun 1.6'ya kadar kullanmışlığım var. Motor gerçekten performanslı. 1700 devirde tork eğrisine göre
  230-250 nm tork üretiyor. Kaynak: http://www.greencarcongress.com/2013/04/opel-20130410.html
- Yakıt konusunda kişinin sürüş sitili de önemli biraz. 111 km de yol bilgisayarı verilerinden sürüş 1 ve sürüş 2yi sıfırladım.
  Sürüş 1 'i yeni yakıt aldığımda sıfırlarken, sürüş 2'ye dokunmadım. Bu veriler neticesinde:
    sürüş 1:  120 km mesafe almışım (ş.içi ve ş.dışı karma)  Ortlama tüketim = 6.0  Ortalama hız: 49.8 km/h
    Sürüş 2:  373 km mesafe ortalama tüketim:6.4 Lt/100 km  Ortlama hız: 41.5 km/h
- 1.3 aracımla hergün kat ettiğim bir yoldaki (hafif bir yukarı eğimli yol) aldığım anlık tüketim değerleri ile aynı anlık tüketim değerlerini
  alıyorum. Aynı sürüş sitilini korumaya çalışarak aldığım değerlerdir. (90-100 km/h arası).
- start stopu şehir içinden son ışıklarıda geçince devreden çıkartıyorum. şehiriçinde devrede diyebilirim. şuan yine yakıt tüketimi için
  bir şey söylemek belki pek doğru değil ama, 1.3 ile aynı değerleri yakalamış görünüyorum. Hatta şehir içinde sanki daha iyi değerlere
  ulaşacak gibi.
- Son olarak bazı arkadaşlar da belirtmiş. ֖nemli olan kişinin ihtiyaçlarıdır bir aracı alırken. Bu bakımdan 1.3 görevini fazlasıyla yerine
  getiren ekonomi ağırlıklı, emsalleri arasında fiyat/performans oranı oldukça iyi bir araç. Kullanmaya alışan birini bu bakımdan menun etmeye
  devam edecektir. 1.3'lerin değeri bana göre düşmez, hitap ettiği çok geniş bir kesim var çünkü. Ben aracını 7 yıl kullanmış biri olarak Sedan
  araç ihtiyacımdan doğan sebeplerle araç değiştirdim. Belki ikinci el almak da çözümdü. Hesabımı kitabımı yaparak 1.6 136 hp 'den yana karar kıldım.
  Arkadaşlar elinizdeki araçlar emsalleri arasında gerek iç gerek dış görünüş bakımından öne çıkan araçlar kıymetini bilin:)
  ֜lkemizde ne yazıkki yakıt fiyatları gibi sıfır araç fiyatları da oldukça yüksek. Araştırma yaptığım dönemde Sedan ve dizel seçeneklerin fiyatı
  72-82 bin arasında değişiyordu. Bu paralar herkes gibi benim içinde fazla. Aracını benim gibi 7-8 yıl kullanmış ve yine bir 7-8 yıl kullanmayı
  düşünenler için önerebiliirim (tabi herkes kendi testlerini farklı marka/modelleri de test ederek). En azından 3 yıldan önce araç değiştirmek
  bana göre biraz gereksizdir ve hiç bir araç daha yeni aldığınız bir aracı değiştirmeye değmez. Alım gücünüz olsun olmasın fark etmez.


  Kullanımla ilgili teknik ve merak ettiğiniz soruları memnuniyetle cevaplamaya çalışırım.


Kazasız belasız günler.

Syg.
 
Ynt: Yeni Astra J 1.6 Dizel 136 HP İncelemelerim

falconpower link' Alıntı:
֖ncelikle  herkese merhaba,

Konuyu açmamdaki amaç, 2008 model H kasa 1.3 CDTI HB kullanıcısı olarak,
yeni aracımla objektif bir karşılaştırma yapmaktı. Aracın yeni satışa çıkması ve üzerinde deneyimim pek olmamasına rağmen,
kafalardaki soru işaretlerini bir ölçüde olsa giderebilmek adına basit bir yazı hazırlamak istemiştim.

֜ç kişinin bulunduğu bir ortamda bir olay meydana gelse, olaya tanıklık eden üç kişiden  farklı yorumlar
duymak kuvvetle muhtemeldir. İnsan tabiatı gereği kendi duygusal atmosferinde yaşadıklarını, tecrübelerini ister istemez
işin içine katar. Bu sebeple matematik gibi 2+2 =4 eder dediğimiz ve kesin doğru diye bildiğimiz kavramlar dışında,
deneyimsel ve kavramsal tüm yorumlarda farklılık olacaktır.

Bütün bu sebeplerle kalp kırmak, karşındaki insanı rencide edici tavırlar içerisine girmek şu fani dünyada gereksizdir.
200'den fazla can gitti, mal, mülk ne ki?

Ben konunun dışına çıkmadan başlığın amacına uygun yazmaya devam edecek olursam:

- 1.3 dizelin çekmediği benim açımdan yanlış bir bilgi. ևorlu-İskenderun-Karadeniz turunu araç ve bagaj dolu yaptım. Beni bir kere yolda bırakmadı.
- Eski bir 1.3 kullanıcısı olarak aracımın tüm limitlerini öğrendim. Neyin eksik neyin fazla olduğunu konunun ilk mesajında zaten belirtmiştim.
- 1.3 90 hp hissi ile 1.6  136 hp arasında oldukça fark var. Olması da çok doğal, bu ne 1.3'ün değerini düşürür, nede 136 hp'nin değerini.
- Kimileri 136 hp lik güç hissetmediğini yazıyor, saygı duyarım. Belki onlar sürekli 1.6 128 hp üstü araç kullanmışlardır bu kanıya varmak için.
  Ne demek istedikleri bu bakımdan anlayamam. ևevremde kim bu aracı test etse olumlu geri dönüş yapıyor. Bazen bakıyorum ne ara bu hıza çıktım dediğim
  oluyor. şirket araçlarımız var 1.5 'den tutun 1.6'ya kadar kullanmışlığım var. Motor gerçekten performanslı. 1700 devirde tork eğrisine göre
  230-250 nm tork üretiyor. Kaynak: http://www.greencarcongress.com/2013/04/opel-20130410.html
- Yakıt konusunda kişinin sürüş sitili de önemli biraz. 111 km de yol bilgisayarı verilerinden sürüş 1 ve sürüş 2yi sıfırladım.
  Sürüş 1 'i yeni yakıt aldığımda sıfırlarken, sürüş 2'ye dokunmadım. Bu veriler neticesinde:
    sürüş 1:  120 km mesafe almışım (ş.içi ve ş.dışı karma)  Ortlama tüketim = 6.0  Ortalama hız: 49.8 km/h
    Sürüş 2:  373 km mesafe ortalama tüketim:6.4 Lt/100 km  Ortlama hız: 41.5 km/h
- 1.3 aracımla hergün kat ettiğim bir yoldaki (hafif bir yukarı eğimli yol) aldığım anlık tüketim değerleri ile aynı anlık tüketim değerlerini
  alıyorum. Aynı sürüş sitilini korumaya çalışarak aldığım değerlerdir. (90-100 km/h arası).
- start stopu şehir içinden son ışıklarıda geçince devreden çıkartıyorum. şehiriçinde devrede diyebilirim. şuan yine yakıt tüketimi için
  bir şey söylemek belki pek doğru değil ama, 1.3 ile aynı değerleri yakalamış görünüyorum. Hatta şehir içinde sanki daha iyi değerlere
  ulaşacak gibi.
- Son olarak bazı arkadaşlar da belirtmiş. ֖nemli olan kişinin ihtiyaçlarıdır bir aracı alırken. Bu bakımdan 1.3 görevini fazlasıyla yerine
  getiren ekonomi ağırlıklı, emsalleri arasında fiyat/performans oranı oldukça iyi bir araç. Kullanmaya alışan birini bu bakımdan menun etmeye
  devam edecektir. 1.3'lerin değeri bana göre düşmez, hitap ettiği çok geniş bir kesim var çünkü. Ben aracını 7 yıl kullanmış biri olarak Sedan
  araç ihtiyacımdan doğan sebeplerle araç değiştirdim. Belki ikinci el almak da çözümdü. Hesabımı kitabımı yaparak 1.6 136 hp 'den yana karar kıldım.
  Arkadaşlar elinizdeki araçlar emsalleri arasında gerek iç gerek dış görünüş bakımından öne çıkan araçlar kıymetini bilin:)
  ֜lkemizde ne yazıkki yakıt fiyatları gibi sıfır araç fiyatları da oldukça yüksek. Araştırma yaptığım dönemde Sedan ve dizel seçeneklerin fiyatı
  72-82 bin arasında değişiyordu. Bu paralar herkes gibi benim içinde fazla. Aracını benim gibi 7-8 yıl kullanmış ve yine bir 7-8 yıl kullanmayı
  düşünenler için önerebiliirim (tabi herkes kendi testlerini farklı marka/modelleri de test ederek). En azından 3 yıldan önce araç değiştirmek
  bana göre biraz gereksizdir ve hiç bir araç daha yeni aldığınız bir aracı değiştirmeye değmez. Alım gücünüz olsun olmasın fark etmez.


  Kullanımla ilgili teknik ve merak ettiğiniz soruları memnuniyetle cevaplamaya çalışırım.


Kazasız belasız günler.

Syg.
nokta
 
Ynt: Yeni Astra J 1.6 Dizel 136 HP İncelemelerim

falconpower link' Alıntı:
֖ncelikle  herkese merhaba,

Konuyu açmamdaki amaç, 2008 model H kasa 1.3 CDTI HB kullanıcısı olarak,
yeni aracımla objektif bir karşılaştırma yapmaktı. Aracın yeni satışa çıkması ve üzerinde deneyimim pek olmamasına rağmen,
kafalardaki soru işaretlerini bir ölçüde olsa giderebilmek adına basit bir yazı hazırlamak istemiştim.

֜ç kişinin bulunduğu bir ortamda bir olay meydana gelse, olaya tanıklık eden üç kişiden  farklı yorumlar
duymak kuvvetle muhtemeldir. İnsan tabiatı gereği kendi duygusal atmosferinde yaşadıklarını, tecrübelerini ister istemez
işin içine katar. Bu sebeple matematik gibi 2+2 =4 eder dediğimiz ve kesin doğru diye bildiğimiz kavramlar dışında,
deneyimsel ve kavramsal tüm yorumlarda farklılık olacaktır.

Bütün bu sebeplerle kalp kırmak, karşındaki insanı rencide edici tavırlar içerisine girmek şu fani dünyada gereksizdir.
200'den fazla can gitti, mal, mülk ne ki?

Ben konunun dışına çıkmadan başlığın amacına uygun yazmaya devam edecek olursam:

- 1.3 dizelin çekmediği benim açımdan yanlış bir bilgi. ևorlu-İskenderun-Karadeniz turunu araç ve bagaj dolu yaptım. Beni bir kere yolda bırakmadı.
- Eski bir 1.3 kullanıcısı olarak aracımın tüm limitlerini öğrendim. Neyin eksik neyin fazla olduğunu konunun ilk mesajında zaten belirtmiştim.
- 1.3 90 hp hissi ile 1.6  136 hp arasında oldukça fark var. Olması da çok doğal, bu ne 1.3'ün değerini düşürür, nede 136 hp'nin değerini.
- Kimileri 136 hp lik güç hissetmediğini yazıyor, saygı duyarım. Belki onlar sürekli 1.6 128 hp üstü araç kullanmışlardır bu kanıya varmak için.
 Ne demek istedikleri bu bakımdan anlayamam. ևevremde kim bu aracı test etse olumlu geri dönüş yapıyor. Bazen bakıyorum ne ara bu hıza çıktım dediğim
 oluyor. şirket araçlarımız var 1.5 'den tutun 1.6'ya kadar kullanmışlığım var. Motor gerçekten performanslı. 1700 devirde tork eğrisine göre
 230-250 nm tork üretiyor. Kaynak: http://www.greencarcongress.com/2013/04/opel-20130410.html
- Yakıt konusunda kişinin sürüş sitili de önemli biraz. 111 km de yol bilgisayarı verilerinden sürüş 1 ve sürüş 2yi sıfırladım.
 Sürüş 1 'i yeni yakıt aldığımda sıfırlarken, sürüş 2'ye dokunmadım. Bu veriler neticesinde:
   sürüş 1:  120 km mesafe almışım (ş.içi ve ş.dışı karma)  Ortlama tüketim = 6.0  Ortalama hız: 49.8 km/h
   Sürüş 2:  373 km mesafe ortalama tüketim:6.4 Lt/100 km  Ortlama hız: 41.5 km/h
- 1.3 aracımla hergün kat ettiğim bir yoldaki (hafif bir yukarı eğimli yol) aldığım anlık tüketim değerleri ile aynı anlık tüketim değerlerini
 alıyorum. Aynı sürüş sitilini korumaya çalışarak aldığım değerlerdir. (90-100 km/h arası).
- start stopu şehir içinden son ışıklarıda geçince devreden çıkartıyorum. şehiriçinde devrede diyebilirim. şuan yine yakıt tüketimi için
 bir şey söylemek belki pek doğru değil ama, 1.3 ile aynı değerleri yakalamış görünüyorum. Hatta şehir içinde sanki daha iyi değerlere
 ulaşacak gibi.
- Son olarak bazı arkadaşlar da belirtmiş. ֖nemli olan kişinin ihtiyaçlarıdır bir aracı alırken. Bu bakımdan 1.3 görevini fazlasıyla yerine
 getiren ekonomi ağırlıklı, emsalleri arasında fiyat/performans oranı oldukça iyi bir araç. Kullanmaya alışan birini bu bakımdan menun etmeye
 devam edecektir. 1.3'lerin değeri bana göre düşmez, hitap ettiği çok geniş bir kesim var çünkü. Ben aracını 7 yıl kullanmış biri olarak Sedan
 araç ihtiyacımdan doğan sebeplerle araç değiştirdim. Belki ikinci el almak da çözümdü. Hesabımı kitabımı yaparak 1.6 136 hp 'den yana karar kıldım.
 Arkadaşlar elinizdeki araçlar emsalleri arasında gerek iç gerek dış görünüş bakımından öne çıkan araçlar kıymetini bilin:)
 Öœlkemizde ne yazıkki yakıt fiyatları gibi sıfır araç fiyatları da oldukça yüksek. Araştırma yaptığım dönemde Sedan ve dizel seçeneklerin fiyatı
 72-82 bin arasında değişiyordu. Bu paralar herkes gibi benim içinde fazla. Aracını benim gibi 7-8 yıl kullanmış ve yine bir 7-8 yıl kullanmayı
 düşünenler için önerebiliirim (tabi herkes kendi testlerini farklı marka/modelleri de test ederek). En azından 3 yıldan önce araç değiştirmek
 bana göre biraz gereksizdir ve hiç bir araç daha yeni aldığınız bir aracı değiştirmeye değmez. Alım gücünüz olsun olmasın fark etmez.


 Kullanımla ilgili teknik ve merak ettiğiniz soruları memnuniyetle cevaplamaya çalışırım.


Kazasız belasız günler.

Syg.

Bu değerli yazı için arkadaşlarım ve kendi adına teşekkür ederim...
 
Ynt:

Cok merak ettigim bir konu idi; kullanici gozunden incelenmesi cok faydali olmus ellerinize saglik.
 
Ynt: Yeni Astra J 1.6 Dizel 136 HP İncelemelerim

Son derece yerinde ve isabetli yorumlar.  Arkadaşıma teşekkür ederiz.
 
Ynt: Yeni Astra J 1.6 Dizel 136 HP İncelemelerim

benim için en iyi araç alıp bindiğim araçtır......herkese keyifli sürüşler diliyorum.
 
Geri
Üst