1.6 cdtı fıyatları geldıııı hayal kırıklığıııı

Ekim'den beri Astra J kullanıcısıyım.

2007'den beri Astra G kullanıcısıyım.

2006'dan 2012'ye kadar çok yakın bir arkadaşımda Astra H vardı, biliyorum, kullandım.

Bunlara göre yorumlarsam:

Evet ön taraf görünmüyor fakat bu, yeni tüm araçlar için çoğunlukla geçerli. J'ye özgü bir durum değil bence...

Parça kalitesi Astra G, H'ye göre düşük değil. Hele de H'ye göre kesinlikle değil. Vectra ve İnsignia D sınıfı, bir miktar düşüklük varsa da sınıf farkından dolayı normaldir.

1.6 benzinli motoru çok yakıyor. Bu kesinlikle doğru...

Yol tutuş bence 10 numara! Araçta toz konduramayacağım belki de tek yer burasıdır. G, H hikaye... J inanılmaz bir şey olmuş. Sınıfında bu disiplinde üst çıtayı oluşturuyor, şeklinde yorumları sıkça okursunuz.

Otomatik muhtemelen olacaktır.

Bu fiyatlar gerçekten abartılı. Fakat tüketici bu, ne yapacağını tahmin etmek zor!
 
Astra insignia altyapısı üzerine kurulduğundan arkada baş mesafesi, görüş sıkıntıları gibi şeyler normal gibi ama arabanın hem seleflerinden hem aynı sınıftaki arabalardan daha iyi yol tuttuğu bariz bir gerçek. En garibime giden durum ise şu, Corsa'nın arka baş mesafesi 2.10m boyundaki bir insana bile yetebilecek seviyedeyken, Astra'da 1.80 üzeri insanlar tavana bir hayli yakın seyrediyor. Tasarım uğruna Citroen DS4'ün arka camlarının hiç bir şekilde açılmadığını ele alacak olursak astra yine normal :D
 
Fiyat diger marka ve modellerle kiyaslandiginda yakin sayilir ama genel fiyat seviyelri cilginca yukseldigi icin bu paralar cok ucuk.

Astra j'ye gelirsek ic hacim boyutlarina gore genis degil. Arka koltuklar biraz bogucu.
Yol tutus kesinlikle daha iyi. Arkadaki watt baglantisi cok is goruyor. Darbe emisi yine daha iyi. Nispeten daha az sarsiliyor kabin.
Yalitim daha iyi.
Goguste ve icerde bazi yerler sert plastik kullanimimdan dolayi kalitesiz hissinde azalma var. Ancak karoser daha rijit ve saglam. Ben kapi mentese ve baglantilarini ozellikle incelemistim. H kasadan daha saglam gözüküyor.
Capraz gorus acilari kotu. Yeni araclarin cogunda boyle. Kalin A sutunlarinin etkisi fazla buna.

EPS direksiyon sistemi daha hafif, netligi iyi. Ama bana biraz hissiz geldi , h kasadaki elektro hidrolik direksiyonla karsilastirinca.
 
En bosuna 74 bin tl bence cok buyuk para fiyat 60 bin tl olsa bu araba kapis kapis gider....
 
Yol tutuş bence 10 numara! Araçta toz konduramayacağım belki de tek yer burasıdır. G, H hikaye... J inanılmaz bir şey olmuş. Sınıfında bu disiplinde üst çıtayı oluşturuyor, şeklinde yorumları sıkça okursunuz.

Tecrübelerime göre katılmıyorum. Limitleri zorlamayı seven biri olarak ve her 3 aracı da en az 50.000km kullanmış biriyim. Astra G zamanının efsanesi idi, yol tutuşu harikaydı, Hal böyle olunca, Astra H da aynı altyapı kullanıldı ve direksiyonun iyileşmesi ile, çıta 1 seviye ileri taşındı. Ama Astra J de, direksiyondaki farklılık, 17 jant ve Esp ye rağmen, bu Astra G başarısını ileri bir seviyeye taşıyamadığını düşünüyorum. 15 sene önce çıkan Astra G ye karşı Astra J nin performansı çok daha ileri olmalıydı, olamadı 3 aşağı 5 yukarı kıyaslanır dururlar. Astra H zaten G nin kopyası. Opel burada kendini baltalıyor, zamanında koşarken, şimdi yürüme dursun emekliyor.

Astra J de, Esp erken devreye giriyor hissi var, Esp kapalı iken denediğimde araçta en ufak bir understeering belirtisi yok. Aynı viraj ve hızda esp açtığında erken müdahale ediyor, bu da benim sürüş zevkini düşürüyor, aracın limitlerini düşük hissettiriyor. Esp kapalı iken Understeering durumunda, önden çekişin avantajı ile her Astra gibi yola dönmeyi biliyor. Astra J sahibi olsam, lastik sıkıntım yok ise, camberi 1 derece eksiye çekip, yol tutuşu denerdim. Understeering performansı çok tatminkar. (Yeni Dizel motorun ağırlığı ile, biraz olumsuz etkilenebilir)

Ama gelelim oversteering e. Araç seleflerine göre kötü. O yüzden Esp sürekli tetikte. Zamanında bu şikayet ile arama yaptığımda, İngiliz ve Çek forumlarında bu konu vardı sadece. Esp işini tam yapıyorsa, oversteering durumuna erken geçmesinin bir önemi olmayabilir, normal kullanıcı için. Oveersteering başlangıcı çok hızlı oluyor, direksiyon hissiyatını sevemedim.

Limitler zorladığınızda bu yorumu teyit edebilirsiniz.
oversteer-understeer.jpg

neutral.jpg
 
ÖTV artışı olmasaydı cosmo 69-70 civarında olurdu en fazla. ben yıl sonuna doğru ötv indirimi ve kampanya bekliyorum ozaman normal fiyatlara gelir.
Ancak Astra J konusunda Emreye katılıyorum. Araçta hah oldu diye içime sinmeyen yönler var. özellikle şasi ve karoserin ağırlığı gereksiz yere fazla. üstelik sürüş pozisyonu maalesef rahat değil. A sütunu resmen kör nokta. Arkada oturan 1,80 den fazlaysa dışarıya bakmak için kafasını yana eğmek zorunda kalıyor. 1,3 dizel için şunu diyebilirimki süspansiyon yumuşak ve yol tutuşu başarılı. 95 hp lik bir arabadan max limit bekleyip oversteer ile dönmeye çalışmak zaten eşyanın tabiatına aykırı. gtc ve opc olsaydı haklısın derdim ama zaten onlarında sistemi daha farklı arabayı kaydıramıyosun bile yolda :)
 
Geri
Üst