1.6 turbo dizeller hakkında..

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan başqan
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

hangi 1.6 turbo dizel


  • Kullanılan toplam oy
    41
  • Anket kapatılmış .
evet..1.3 lerle uğraşmaktan büyük motor göremedi memleket...
 
Çok ekonomik diyemem litre olarak neredeyse benzinli ama iş tercih olunca har zaman vw :D

listedeki en ekonomik ve 300 nm tork ile en performanslı motor sanırsam fiat ın motoru.

iş dizel motor üretmeye gelince her ne kadar yerden yere vursakta 1.5 dcı renault motorları ekonomisi ile tüm kullanıcılarını memnun etti. ( ben dahil ) :D
 
avrupada 1.7 cdti peynir ekmek gibi satılıyor, biz C segmentin 1.3ü ülke olarak kabullenmişiz gidiyor... bence vergi düzenlemesi yapılsın. 1.7 cdti 125 ps makinalara binelim...

aynen katılıyorum ama burda biraz da opelin ağırdan alması kızdırıyor insanı.. sonuçta böyle bir piyasa oluştu ve volvo dahi bu motoru kullandı..
motor güçlerinden ziyade kullanım dayanıklılığı/verim açısından konuyu tartmak gerek diye düşünüyorum.. ford uzun süredir epey sattı bu motoru.. sorunları nedir/var mıdır? ayrıca 1.5 reno motoruda bahsedildiği gibi piyasada baya bir övülüyor..
 
1.6 multijet 120 hp - 300 nm tork fiat bravo nun dualogic şanzumanla 5.9 litre ş.içi verisi , 3.8 litre ş.dışı verisi var arkadaşlar. Daha ne olsun. manuel ş.içi 6.1 litre.

fiat bravo 1.6 dizel 105 beygir - şehir içi 6.3 lt
ford focus 1.6 dizel 109 beygir - şehir içi 5.8 lt

fiatın motoru daha güncel olmasına rağmen 0.5 lt daha çok tüketiyor. üstelik 4 beygir daha zayıf.

ayrıca fiatın motoru 290 nm tork, focus 240 nm tork. fiatın 0-100 11.3 sn, fordun 0-100 11 sn.

yani 50 nm fazla tork biraz kağıt üstünde kalmış gibi....
 
Son düzenleme:
0-100 de 0.3 sn benim gözümde fark değil 50 nm tork farkı kendini daha çok ara hızlanmalarda belli eder.
 
50nm tork kendini ara hızlanmalarda ve yokuş tırmanırken oldukça belli edicektir. 0.3sn lik hızlanma farkı da bravo'nun focus'un arkasında kaldığını ispat etmez, hız zaman grafiğinde grafiğin altına bakarak alınan mesafeler karşılaştırılarak yorum yapılabilir.. veya daha kolayı 0-400 metre testine bakılabilir.. aradaki 4 beygirlik farkta son hıza 3 kilometre hız farkı olarak yansımış..
 
50nm tork kendini ara hızlanmalarda ve yokuş tırmanırken oldukça belli edicektir. 0.3sn lik hızlanma farkı da bravo'nun focus'un arkasında kaldığını ispat etmez, hız zaman grafiğinde grafiğin altına bakarak alınan mesafeler karşılaştırılarak yorum yapılabilir.. veya daha kolayı 0-400 metre testine bakılabilir.. aradaki 4 beygirlik farkta son hıza 3 kilometre hız farkı olarak yansımış..

araç test edilmeden bilemeyiz. ancak şu anda gerek güç gerek yakıt tüketimi olarak ford (volvo) motoru daha iyi gibi gözüküyor.

bu arada incelemeden fiat a oy vermiştim bende ama asıl oyum ford (volvo) undur.
 
km.77 den google çeviri ile alıntıdır..

VW GOLF Performans ve Ekonomi onaylı Maksimum hız (km / h)189Hızlanma 0-100 km / h (s)11,3Hızlanma 0-1000 m (s)-4 (s) / h Kurtarma 80-120 km-Kentsel tüketimi (l/100 km)5,2Ekstra kentsel tüketim (l/100 km)3,5Ortalama tüketim (l/100 km)4,1CO2 (G / km)107Kayıt KDV % 0 Boyut, ağırlık, kapasite Vücut tipiTurizm Kapı sayısı5Uzunluk / genişlik / yükseklik (mm)4199 / 1779 / 1479Savaş / ön üzerinden - arka (mm)2578 / 1540 - 1513Katsayısı Cx - Yüzey Ön (m2) - direnç katsayısı0,29 - 2,22 0,64Ağırlığı (kg)-Yakıt tankı kapasitesi (l)55Bagaj kapasitesi koltuklar ile aşağı (l)350 / 1305Koltuk sayısıbeş Motor Yakıtdizel Maksimum güç CV - kW / rpm105 - 77/4400Maksimum tork Nm / rpm250 / 1500-2500KonumuÖn çaprazSilindir sayısı4 online -Materyal bloktan / popodökme demir / alüminyumÇap x strok (mm)79.5 x 80.5Deplasman (cm3)1598Sıkıştırma oranı16,5Dağıtımsilindir başına 4 valf. kafasına iki kam mili. Gıdainj. (Ortak kanal) direkt. - Turbo kompresör. Değişken geometrili. Intercooler. Transmisyon Çekişön Vites kutusuManuel beş-ileriGelişmeler (km 1.000 rpm'de / h)1.8,42.16,43.26,74 ª38,85.50,5 Şasi Ön SüspansiyonBağımsız. McPherson. Sarmal yay. Stabilizatör bar.Arka SüspansiyonBağımsız. Paralelkenar. Sarmal yay. Stabilizatör bar.Ön frenler (mm çapında)havalandırmalı disk (280 mm)Arka frenler (mm çapında)disk (253 mm)Adresinizi yazınzipCurbs / duvarlar (m) arasında dönüş çapı- / 10.9kilitlemek için kilit açar-Lastikler195/65 R15Lastikler6.0 x

VOLVO S40 Performans ve Ekonomi onaylı
Maksimum hız (km / h)190Hızlanma 0-100 km / h (s)11,4Hızlanma 0-1000 m (s)-4 (s) / h Kurtarma 80-120 km-Kentsel tüketimi (l/100 km)4,9Ekstra kentsel tüketim (l/100 km)3,4Ortalama tüketim (l/100 km)3,9CO2 (G / km)104Kayıt KDV % 0 Boyut, ağırlık, kapasite Vücut tipiTurizm Kapı sayısı4Uzunluk / genişlik / yükseklik (mm)4476 / 1770 / 1454Savaş / ön üzerinden - arka (mm)2640 / 1535 - 1531Katsayısı Cx - Yüzey Ön (m2) - direnç katsayısı0,29 - 2,2 0,64Ağırlığı (kg)-Yakıt tankı kapasitesi (l)52Bagaj kapasitesi koltuklar ile aşağı (l)404 / 883Koltuk sayısıbeş Motor Yakıtdizel Maksimum güç CV - kW / rpm109 - 80/4000Maksimum tork Nm / rpm240 / 1750KonumuÖn çaprazSilindir sayısı4 online -Materyal bloktan / popoalüminyum / alüminyumÇap x strok (mm)75 x 88,3Deplasman (cm3)1560Sıkıştırma oranı18,3Dağıtımsilindir başına 4 valf. kafasına iki kam mili. Gıdainj. (Ortak kanal) direkt. - Turbo kompresör. Değişken geometrili. Intercooler. Transmisyon Çekişön Vites kutusuManuel beş-ileriGelişmeler (km 1.000 rpm'de / h)1.8,92.16,63.274 ª39,25.50,3 Şasi Ön SüspansiyonBağımsız. McPherson. Sarmal yay. Stabilizatör bar.Arka SüspansiyonBağımsız. Paralelkenar. Sarmal yay. Stabilizatör bar.Ön frenler (mm çapında)disk havalandırılmışArka frenler (mm çapında)diskAdresinizi yazınzipCurbs / duvarlar (m) arasında dönüş çapı10,6 / 11,1kilitlemek için kilit açar2,9Lastikler205/55 R16Lastikler6.5 x 16

FOCUS TİTANİUM Performans ve Ekonomi onaylı Maksimum hız (km / h)188Hızlanma 0-100 km / h (s)10,9Hızlanma 0-1000 m (s)-Recuperación 80-120 km / 4 ª (ler) en h-Kentsel tüketimi (l/100 km)5,8Ekstra kentsel tüketim (l/100 km)3,8Ortalama tüketim (l/100 km)4,5CO2 (G / km)119Kayıt KDV % 0 Boyut, ağırlık, kapasite Vücut tipiTurizm Kapı sayısı5Uzunluk / genişlik / yükseklik (mm)4337 / 1839 / 1500Savaş / ön üzerinden - arka (mm)2640 / 1535 - 1531Katsayısı Cx - Frontal alanı (m2) - direnç katsayısı0324 - 2.26 0.73 içinAğırlığı (kg)1357Yakıt tankı kapasitesi (l)53Bagaj kapasitesi koltuklar ile aşağı (l)396 / 1258Koltuk sayısıbeş Motor Yakıtdizel Maksimum güç CV - kW / rpm109 - 80/4000Maksimum tork Nm / rpm240 / 1750KonumuÖn çaprazSilindir sayısı4 online -Materyal bloktan / popoalüminyum / alüminyumÇap x strok (mm)75 x 88,3Deplasman (cm3)1560Sıkıştırma oranı18,3Dağıtımsilindir başına 4 valf. kafasına iki kam mili. Gıdainj. (Ortak kanal) direkt. - Turbo kompresör. Değişken geometrili. Intercooler. Transmisyon Çekişön Vites kutusuManuel beş-ileriDesarrollos (km / a 1.000 dev / dak h)1.8,92.16,53.25,14.36,95.47,4 Şasi Ön SüspansiyonIndependiente. McPherson. Resorte Dönerek. Stabilizatör bar.Arka SüspansiyonIndependiente. Deforme paralelkenar. Resorte Dönerek. Stabilizatör bar.Ön frenler (mm çapında)havalandırmalı disk (278 mm)Arka frenler (mm çapında)disk (265 mm)Adresinizi yazınzipCurbs / duvarlar (m) arasında dönüş çapı- / -kilitlemek için kilit açar2,9Lastikler205/55 R16Lastikler7,0 x 16

FİA BRAVO Performans ve Ekonomi onaylı Maksimum hız (km / h)187Hızlanma 0-100 km / h (s)11,3Hızlanma 0-1000 m (s)-Recuperación 80-120 km / 4 ª (ler) en h-Kentsel tüketimi (l/100 km)5,8Ekstra kentsel tüketim (l/100 km)3,8Ortalama tüketim (l/100 km)4,5CO2 (G / km)119Kayıt KDV % 0 Boyut, ağırlık, kapasite Vücut tipiTurizm Kapı sayısı5Uzunluk / genişlik / yükseklik (mm)4336 / 1792 / 1498Savaş / ön üzerinden - arka (mm)2600 / 1538 - 1532Katsayısı Cx - Frontal alanı (m2) - direnç katsayısı- - - - -Ağırlığı (kg)1395Yakıt tankı kapasitesi (l)58Bagaj kapasitesi koltuklar ile aşağı (l)365 / 1175Koltuk sayısıbeş Motor Yakıtdizel Maksimum güç CV - kW / rpm105 - 77/4000Maksimum tork Nm / rpm290 / 1500KonumuÖn çaprazSilindir sayısı4 online -Materyal bloktan / popodökme demir / alüminyumÇap x strok (mm)79,5 x 80,5Deplasman (cm3)1598Sıkıştırma oranı16,5Dağıtımsilindir başına 4 valf. kafasına iki kam mili. Gıdainj. Birden fazla (ortak kanal) direkt. - Turbo kompresör. Intercooler. Transmisyon Çekişön Vites kutusuManuel altı hızDesarrollos (km / a 1.000 dev / dak h)1.8,52.14,53.23,94.33,45.42,56.52,9 Şasi Ön SüspansiyonIndependiente. McPherson. Resorte Dönerek. Stabilizatör bar.Arka SüspansiyonYarı-bağımsız. Çekti kol. Transvers burulma aks. Sarmal yay. Stabilizatör bar.Ön frenler (mm çapında)havalandırmalı disk (284 mm)Arka frenler (mm çapında)disk (251 mm)Adresinizi yazınzipCurbs / duvarlar (m) arasında dönüş çapı10.4 / -kilitlemek için kilit açar-Lastikler225/45 R17
 
Son düzenleme:
ford ve volvodaki motorun aynısı mazda 6 da da var..vay be..bir motoru 4 farklı araç kullanıyor..pejo da dahil....ne motormuş...
 
Geri
Üst