1.6 yı 2.0 yapmak

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Flea_
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
iş silindirleri genişletip büyük pistonlar takmakla olmuyor malesef. + olarak yeni enjektörler (geniş çaplı), yeni ecu veya yazılım, gerekli basınca dayanıklı piston kolları. bu alt yapıya uygun egzos ve emme manifoldu. tabi bunlara + gelecek yine. kısaca buna motor yaptırmaktan ziyade motor tasarlamak deniliyor.
 
M20 --- -----E30 6 silindir
M50-M52----- E36 6 silindir
M54 ----------E46 6 silindir
S50-S52 ------E36 M3
S54 -----------E46 M3


* Çoğu arkadaşımızın merak edip ama cesaret edemediği stroker sistemi aslında bmw ciler için bir nimet sayılabilir. çünkü bmw fabrikası bu modelleri çıkartırken çok fazla bir değişikliğe gitmemiş o yüzden düzgün bir 320i alındıgında kolayca 3.30 veyahut 328 e çevrilebilir ve bu işlem düzgün yapıldığı takdirde hiç bir sakıncası olmamasıyla birlikte + getirisi bile bulunmaktadır hemde ufak bir dokunuşla. nasıl mı misal 28 e çevirmek için kapak değişirken bu kapağı hazır elimizdeyken port polish işlemi yaparak motorumuza giren havanın akışkanlığını hızlandırarak daha fazla hava çekmesini sağlayıp normal bir 328 den daha hızlı gitmesini sağlayabiliriz. parça listesine bakıcak olursak

320i nin orjinal piston u 80mm dir. bunu maximum 84mm (84.50) ile değiştirmek en sağlıklısıdır.

320i den kol krank piston kapak emme manifoldu gaz kelebeği sökülerek stroke elde edebilmek için takılabilcek parçaları sırayla yazalım


2.5 dizel krank (84mm piston 25 kol ile 2.800cc hacim üretir)
2.7 hartge krank 84mm piston 25 kol ile 2.700cc hacim üretir)
2.7 eta krank
2.8 orj krank m20 m50
2.5 orj krank m20 m50
3.0 krank s50
3.0 krank m54
bu krankların hepsi m20 m50 m52 m54 ve s50 de kullanılabilir.
krank işimiz bittikten sonra rektefiyeci ile 325 kolları ile 84mm pistonlar montaj edilir ve motorumuzun altı bitmiş bulunmaktadır.

KOL ve PİSTON seçimi
328 veya 325 e çeviriyorsanız orjinalleri ne ise onları kullanın bmw nin orjinal kolları ve pistonları çok dayanıklıdır. rektefeyeci ve ustanızla bilgi paylaşımı içinde yapmanız daha mantıklıdır.

sıra üst kapakta,

m20 m50 m52 m54 blok lar faklı oldugundan dolayı hiçbirinin kapağı birbirine uymaz tek tek özet geçersek

m20 320i ye 325 kapağı uyar
m50-52 320i ye 325 ve 328 kapağı uyar
m54 320i ye 325 328 330 kapağu uyar

stroke işlemini yaparken bu kapağı yukardada belirttiğim gibi port polish egzantrik subap büyütme gibi işlemler yaparak alıcagınız gücü arttırmak sizin elinizde.

kapak işlemi ve montajıda bittikten sonra aslında kısaca anlatmak gerekirse kapağı emme manifoldu gaz kelebeği yani parçacınızdan tam dolu şekilde alırsanız sizin yaranızıa olur

DİP NOT:

M50 320İ Yİ 2.8E ÇEVİRİRKEN 2.8 EMME MANİFOLDU YERİNE 2.5 EMME MANİFOLDU VE GAZ KELEBEĞİ KULLANILMASI GEREKİR ÇÜNKÜ YAPILAN TESTLERDE 2.5 İN EN VERİMLİ EMME MANİFOLDU OLDUĞU GÖRÜLMÜŞTÜR. ES GEÇİLMİCEK BİR KONU
sıra ecu-elektrik-enjektör sisteminde

pek fazla bir değişiklik istemez ama isteğe göre komple standalone beyin veya piggyback beyin yapılabilir. en basit çözüm ise CHIP yapmaktır. BOBİN ler de yeterlidir değişme istemez. orjinal buji kullanmakta fayda var. enjektörlere gelirsek orjinal enjektörleri bana göre yetiyo ancak regilatör ve 2.8 in orjinal enjektörlerini takarsak faydalı olur

hazır 2.8 e çevirmişken bir ufakta headers takmakta yarar var

ben fazla derinlere girmeden yani modifye işine girmeden stock şekilde 150hp bir arabanın motor yapılırken 210 220hp lere nası çıkabilceğini belirttim.

bunların hepsi tek bir blokta çeşitli kollar denenerek takılmış ve yürütülmüş parçalardır.

2.8krank ile 3000cc hacim alabilirsiniz misal kol uzunluk farkı ve orjinali 84mm olan pistonu 86mm ye büyüterek ama konumuz orjinal stroke sistemi... yoksa kafanız karışır.
2.8 için alınmış fiyat listesi

XXXXXXXX´isimli üyeden Alıntı
Arkadaşlar Merhaaba hararetten dolayı aracım sıbop yaktı pıstonlarda da sorun var sımdı motor sokuldugu ıcın aklımda daha onceden bulunan bu stroker olayı var, ustam yaparız cok kolay dıyor hazır sokulmusken.
assagıdakı gıbı de fıyat cıkardı, onerı ve goruslerınızı alabılırmıyım?

84mm piston -700TL
takım conta oem 400tl
Ana ve Kol Yatak - 180
Piston kolu 328 -300
328 Grank - 700
rektefiye -600
2.5 veya 2.8 dolu kapak 1200 ile 1500tl arası
2.5 emme manifoldu ve gaz kelebeği 500

Bide bunlara ek olarak işçilik var.

* tabiki her krank öle cuk die olmuyo bazılarının kasnak kısmı yağ pompası çeviricisi balans ağırlıkları vs. işlem görmesi gerekmektedir. artı krankların kolların bağlandığı yerlerdeki big endleri farklı olduğu için aldığınız kranka göre kol bulmanız gerekli bunun içinde bazen peugeot bazen opel bazen şahin kolu gerekmekte yatak olarak dizellerde kızıl yatak tabir edilen yataklar kullanılır bunlar orj olanlarına göre daha sağlamdır.


[ALINTIDIR]
 
bmw için birşey diyemem ama bunlar hiçte küçük dokunuşlar değil :)
 
Peki yasal kayıtları nasıl halledeceksiniz? Sonuçta 1600 cc olan bir aracı 2000 cc ye çeviriyorsunuz. Bu değişiklik ruhsata nasıl işlenecek ;).

Ayrıca pistonları büyüttüğünüz zaman blok da bir işlem yapılmayacak mı, incelen blok nedeniyle aracın hararetini nasıl önleyeceksiniz?
 
birçok işlem gerekebilir. su kanallarında da büyümeye gidilmeli vsvs fantaziye kaçıyor. BMW gibi arabalarda piston kolu piston vs değişimi yapılaran cc artışı alınıyor doğrudur. e30 3.16i yi 3.18 e yükseltmişliğimiz var hp farkıda oldu fakat gereksiz fantezi :) uğraşmaya değmez. astarı yüzünü geçer..
 
Peki yasal kayıtları nasıl halledeceksiniz? Sonuçta 1600 cc olan bir aracı 2000 cc ye çeviriyorsunuz. Bu değişiklik ruhsata nasıl işlenecek ;).

Ayrıca pistonları büyüttüğünüz zaman blok da bir işlem yapılmayacak mı, incelen blok nedeniyle aracın hararetini nasıl önleyeceksiniz?

işlem yapmıcaz savaş abi, blok aynı kaldığından sadece hacim yükselttiğimizden, gizli kapaklı olarak iş yapmış olucaz, verdiğimiz verginin karşılığında zırt pırt dağıttığımız ön takımlar ve pörtleyen lastik yanaklarımız var, gerçi bende yok en sert hamurlu lastikleri kullanıyorum, bana aşırı yüksek yol sesi olarak geliyor :(
 
Geri
Üst