1.vitesten 2.vitese geçiş

hipokratim

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Eki 2007
Mesajlar
35
Tepki puanı
0
Puanları
6
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
Aracım 2007 corsa 1.3 CDTI enjoy. Özellikle sabahları motor soğukken olmak üzere aracı aldığımdan bu yana 1.vitesten 2.vitese geçerken uygun deviri bir türlü tutturamıyorum.Sakin bir kullanıcıyım ve 2500 dev/dk civarı vites değiştiriyorum.ancak 1 den 2 ye geçerken devir çok düşüyor ve 1200 dev/ dk civarından yavaş ca gaz vererek hızlanıyorum bu arada araç haliyle hafifçe sarsılıyor.Bunu engellemek için 1.viteste 3000-3500 devirlere cıkıp 2.vitese geçmeyi deniyorum ama ancak 1500 civarı yakalayabiliyorum.Soğuk motorla 1. viteste 3000-3500 devirden daha yükseğe çıkmak ta istemiyorum.Aynı araçtan kullanan arkadaşlar sizdede böyle bir sorun varmı, lütfen yardım.
 

EGR

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eyl 2008
Mesajlar
841
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Aracım 2007 corsa 1.3 CDTI enjoy. Özellikle sabahları motor soğukken olmak üzere aracı aldığımdan bu yana 1.vitesten 2.vitese geçerken uygun deviri bir türlü tutturamıyorum.Sakin bir kullanıcıyım ve 2500 dev/dk civarı vites değiştiriyorum.ancak 1 den 2 ye geçerken devir çok düşüyor ve 1200 dev/ dk civarından yavaş ca gaz vererek hızlanıyorum bu arada araç haliyle hafifçe sarsılıyor.Bunu engellemek için 1.viteste 3000-3500 devirlere cıkıp 2.vitese geçmeyi deniyorum ama ancak 1500 civarı yakalayabiliyorum.Soğuk motorla 1. viteste 3000-3500 devirden daha yükseğe çıkmak ta istemiyorum.Aynı araçtan kullanan arkadaşlar sizdede böyle bir sorun varmı, lütfen yardım.

Dizelse devirli kullanmanda fayda var.
 

yuxell

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Kas 2008
Mesajlar
79
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Arkadaşım aynı problem bende de var.Sorun ateşleme sibobunda imiş.İyi yalıtamıyor ateşlemeyi kaçırıyormuş.Usta etrafına gres yağı sürdü sorun ortadan hemen kalktı.parça fiyatı 150-200 ytl arası işçilik ne kadar alırlar henüz bilmiyom.
 

yuxell

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Kas 2008
Mesajlar
79
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Sen sarsılıyor demişsin ama benimki tekliyodu yüksek devirli kullandığımda problem bende de olmuyo.Yanlış bilgi vermekte istemem.
 

corsa cdti

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Tem 2008
Mesajlar
1,203
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bende de 2007 model 1.3 75 hp cdti corsa var, senin yazdıklarını yaşamıyorum ancak; zaten bu motor maxsimum torkunu 2.000-2.200 devir civarında veriyor ve en ekonomik sürüş bu devirler arasında. ayrıca 1. ve 2. viteslerde aracın sürati yok yani süratlenme 3. viteste başlıyor.
birinci vites tüm araçlarda hareketlenme vitesidir ve mümkün olduğu kadar araç hareketlenir hareketlenmez 2. vitese geçilir. yani 1500 devirler civarında 2. vitese geçmek normal özellikle araç soğukken. diğer vites geçişlerinde ise gaza yüklenmeye gerek yok 2.500-3.000 devir arası vites değiştirmek normal. ben sadece 2. vitesden itibaren vites geçişlerinde turboyu devreden çıkarmamak için 2.000 devirin altına düşürmemeye çalışıyorum. ( devir saatine göre değil motor sesine göre vites değiştiririm. tabi arada bir devir saatine baktığımda 2.500-2.800 devir civarını gösteriyor. vitesi seri olarak değiştirdiğimde devir 2.000-2.200 lere düşüyor ve yine aynı devirlerde sürmeye devam ediyorum).
eğer araçta bir problem yoksa bu şekilde kullanıp denemeni tavsiye ederim.
önemli olan vites değiştirme aralıklarını kısa tutup motoru devirden düşürmemek. motoru turbo devrinden aşağıya düşürürsen hen geç toparlar hemde sık sık turbo devreye girip çıktığı için uzun vadede sıkıntı yaratır ve yakıt artar.
bu şekilde kullanarak 15 gün önce (son indirimden önce ) 90-95 km hızla denedim 110 bin lira yaktı.
 

az_ti_layk

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Kas 2008
Mesajlar
242
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
slm

Aracım 2007 corsa 1.3 CDTI enjoy. Özellikle sabahları motor soğukken olmak üzere aracı aldığımdan bu yana 1.vitesten 2.vitese geçerken uygun deviri bir türlü tutturamıyorum.Sakin bir kullanıcıyım ve 2500 dev/dk civarı vites değiştiriyorum.ancak 1 den 2 ye geçerken devir çok düşüyor ve 1200 dev/ dk civarından yavaş ca gaz vererek hızlanıyorum bu arada araç haliyle hafifçe sarsılıyor.Bunu engellemek için 1.viteste 3000-3500 devirlere cıkıp 2.vitese geçmeyi deniyorum ama ancak 1500 civarı yakalayabiliyorum.Soğuk motorla 1. viteste 3000-3500 devirden daha yükseğe çıkmak ta istemiyorum.Aynı araçtan kullanan arkadaşlar sizdede böyle bir sorun varmı, lütfen yardım.
arkadaşım dızelleri ilk çalıştırmada biraz 3 dk kadar motoru ısıtmakta yarar var acelan olmadıkça bekle biraz vites geçişlerine gelince dizeller benzinli araçlar gibi deyildirr 3000 devirden aşağı kullanma özelikle vites atışlarında bırak araba yağlamasını tamamlasın araç bağırıyor felan diye 2000-2500 devirde vites deyiştirme zaarın olur motora ben de 2 tane dizel araç var bırak 3000 deviri 4000 deviri bulmadıkça bir üst vitese geçmiyorum bunlara dikkat ett birde vitres aralıklarında motoru boş bırakma hızlı atış yap gaza seri dokun devrini bulsun araç hızdan düşmesin
_________________________
yavuz kılıçaslan
 
Üst